Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

En tiedä oliko kohtalon ivaa vai mitä mutta, kun 6:03 avasin radion ja seitsemättä perättäistä päivää teen lähtöä kustannuspaikalle, niin Edu Kettunen lauloi: "Sinä saatanan kone älä hyydy".

"Pääministeri Rinne vieraili mielisairaalassa. Potilaat seisoivat pitkinä riveinä niiden käytävien varrella, joita myöten pääministeri kulki. Rinteen ohittaessa joka ikinen potilas aina kumarsi ja sanoi:
- Hyvää päivää! Kiitos hyvästä hallituksesta, herra pääministeri!
Ulko-oven vieressä rivin viimeisenä seisova mies kuitenkin vain nyökkäsi ja sanoi:
- Hyvää päivää.
Antti R. pysähtyi miehen eteen ja kysyi:
- Miksi sinä ainoana koko joukosta et kiittänyt hyvästä hallituksesta?
Mies siirteli hieman epävarmasti jalkojaan ja vastasi:
- Minä en ole hullu. Minä olen hoitaja."

Mielenkiintoinen näkemys pysäköinnistä

DSC-0993.jpg

No, voihan sen siihen ajoväylällekin jättää

Pitkästä aikaa koiraharrastukseen liittyvässä koulutuksessa:

”Teillä on iso merkitys sille koiralle.
Ja joillakin teillä saattaa olla muitakin kavereita kuin se koira, jos siis tapaatte ihmisiä.”

Minä: En.

Eipä niin väliä. Jos joku hyvä löytyis. Sorruin ostamaan modernin perheen kolmoskauden, joten sillä ainaki pääsee eteenpäi, jos ei muuta löydy.
Oon tainnut aikaisemmin suositella lähinnä jenkkisoopaa, niin menköön nyt pohjoismaisia:

- Loukussa. Islantilainen rikosjännäri. Luonteeltaan vähän ehkä hidastempoinen, mutta hyvin kantoi juoni ja henkilöhahmot loppuun saakka.

- Millenium trilogia. Jos et ole jostain syystä nähnyt, niin het katsomaan. Loistava. Googlella kuvaus juonesta.

- Silta. Tääkin voi olla osastoa "kaikki on nähnyt", mutta oikein toimiva ja koukuttava rikostrilleri. Onko tuota nyt 3 vai 4 kautta.

- Sorjonen. Yllättävän laadukas kotimainen rikossarja. Yksi kausi Netflixissä. Toivottavasti tälle tulee jatkoa.

- Karppi. Kotimainen rikossarja tämäkin. Nyt vaan naispääosalla. Ei yllä tuon edellisen tasolle, mutta tämänkin katseli.

Mönkkärillä suoritettu pieni lähiseutukoeajo. Havaintoja:
-tämän traktorin 60km/h enimmäisnopeus on lievästi sanottuna viitteellinen
-tulee kylmä, kesällä on varmaan kivempi ajella.

Eiköhän tuolla lumet liiku syrjään aika tehokkaasti kun se aika koittaa, mikä oli varsinainen syy lelukaupassa käyntiin.
On se lumikolaa parempi. Motonetistä ja varmaan muualtakin saa ~satasella piikkiketjuparin, jos/kun alkaa renkaissa pito loppumaan isomman lumimäärän kanssa. Pihaan kannattaa myös varata tilaa kaikelle sille lumelle, kun kömpijällä kasojen tekeminen on vähän niin ja näin. Pari talvea mönkkärillä lumet siivosin itekki, tälle talvelle vaihdoin traktoriin

Mönkkärillä suoritettu pieni lähiseutukoeajo. Havaintoja:
-tämän traktorin 60km/h enimmäisnopeus on lievästi sanottuna viitteellinen
-tulee kylmä, kesällä on varmaan kivempi ajella.

Eiköhän tuolla lumet liiku syrjään aika tehokkaasti kun se aika koittaa, mikä oli varsinainen syy lelukaupassa käyntiin.
Jos kampe on käytettynä hankittu, niin rajoitinta on saatettu hieman "säädellä"

Mönkijällä aurauksessa kannattaa muistaa ohje "vauhti on voimaa"

Jos kampe on käytettynä hankittu, niin rajoitinta on saatettu hieman "säädellä"

Silloin en edes ihmettelisi, mutta tämä on suoraan maahantuojalta ostettu ja käytännössä uusi eli muutaman kymmenen km ajettu esittelykappale.

e. mietin käytettyä, mutta vanhat paskatkin on ihan naurettavissa hinnoissa suhteessa uuteen.

Back
Ylös Bottom