Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Oli jääkaapissa useampi syöntikypsä avokado. Ei voi mitään, oli pakko tehdä guacamolea ja ostaa nachoja kylkeen.
Onko joku parhaista parhain resepti?

Saa jakaa, voin toteuttaa. Kokemusta itse tehdystä guacamolesta nolla. Mutta jos on yhtä silmiä avaava kokemus, kuin tehdä pestoa itse, niin olen valmis koittamaan.

Mites doownek se silta
Ja kuinka sen voisi topologisesti optimoida. Koitin tänään ajankuluksi piirrellä siltaa ja ajaa sen Solidworksin läpi, mutta ei ole näköjään lisenssissäni moista ominaisuutta.

Hyvä ajankuluksi piirrellä 3D kuvia, vaikka en edes tarvi moista taitoa. Mutta metallia kun pääsis tulostaan, niin heti tekisin retkikeittimeen vähän paremman liekinohjauksen. Hiljasempi ääneltään sais olla.

Saa jakaa, voin toteuttaa. Kokemusta itse tehdystä guacamolesta nolla. Mutta jos on yhtä silmiä avaava kokemus, kuin tehdä pestoa itse, niin olen valmis koittamaan.

Vaikeinta tässä on varmasti hyvän avocadon löytäminen. Muutenhan tuo ei vaadi kuin kevyesti paahdettua punaista chiliä, punasipulia, limemehua, hitusen korianteria, hyvää neitseellistä oliiviöljyä ja hyvää suolaa.

Töihin lähdön odottelun tuska, kurkussakin alkaa kaktus kasvamaan.

Mutta huomenna viimeinen työvuoro, viimeinen palkallinen. :ROFLMAO: Palkattomana jatketaan, mutta eri paikassa. Mutta saa taas jalkaa toisen oven väliin.

Kuka menee burger kingiin/mäkkiin/heseen ja ottaa salaatin?

NAISiminen

toissalta, Minulla ej olè varaa moittia, olen käynyt useasti kapakassa ja juonut kahvin, onely, vaikka muutakin olisi tarjoiltu, käteisellä

pitäisiköhän piipahtaa openhouses

Kuka menee burger kingiin/mäkkiin/heseen ja ottaa salaatin?
Tilasin kerran salaatin ja 3 juustohampparia muikkelin kanssa niin myyjä kysyi notta eikö ranskalaisia niin sanoin että ei tarvii. Totesi tähän että mitäs jos sulle jää vielä nälkä niin vastasin että kyllä toi salaatti mulle riittää.
Ei vastannut enää mitään... :LOL:

NAISiminen

toissalta, Minulla ej olè varaa moittia, olen käynyt useasti kapakassa ja juonut kahvin, onely, vaikka muutakin olisi tarjoiltu, käteisellä

pitäisiköhän piipahtaa openhouses
Kohta 2kk ihan täysin ilman alkoholia niin tänä viikonloppuna on hieman oluthammasta kolottanut.
Eiköhän tässä ensi viikonloppuun jaksa kuitenkin kun silloin antanut itselle luvan ottaa etelän lämmössä ainakin 2.

Hyvin paha kysymys siinä mielessä, että en seuraile reseptiä tuon kanssa, vaan teen makutuntumalla joka kerta.

Mutta perus
2-3 kypsää avokadoa
Valkosipulia oman maun mukaan, minä laitan yleensä 3-5 kynttä
Punasipulia (pieni kokonainen tai puolikas)
Puolikas punainen chili
Yhden limen mehu
Hyvää suolaa
Vähän mustapippuria
Hyvää oliiviöljyä 2-3 rkl

Sipulit ja chili pieneksi silpuksi, avokado pois kuorestaan ja haarukalla koko setti sekaisin tahnaksi. Siihen sitten limemehu ja muut mausteet. Pikkuhetki makujen tasausta ja ääntä kohti vaan.

Korianteria laitan harvoin, kun mielestäni se dominoi makua liikaa. Tuore, hyvä tomaatti sen sijaan sopii oikein hyvin ja taitaa alkuperäisesti kuuluakin siinä missä valkosipuli ei. Jos teen isommalle porukalle esim.johonkin illanistujaisiin, niin törkeästi jatkan kermaviilillä tätä. Raikas ja toimii sekin.

Back
Ylös Bottom