En ymmärrä yhtään ruotsia.
en Minäkään, enkä aio opetella,
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En ymmärrä yhtään ruotsia.
Häväistys!
Saa olla käytetty. Hyvin kelpaa jonkun muun hinkkaama laite.Onko millanen budjetti? Saako olla käytetty?
Liitto antaa kaksi esimerkkiä, joista ensimmäinen koskee Helsingin postikeskuksessa käsittelijänä toimivaa henkilöä, jolla on 16 vuoden työkokemus.
Hänen kuukausipalkkansa on nyt 2 300 euroa ja lisänä tulee vielä noin 100 euron sovittu palkanosa. Näin ollen käsittelijän palkka on tällä hetkellä 2 400 euroa.
Saa olla käytetty. Hyvin kelpaa jonkun muun hinkkaama laite.
Pitänee tutustua aiheeseen kuluvalla viikolla lisää, kun on sopiva väli paneutua.
Budjetti tais jäädä sanomati.Ei mainintaa budjetista, niin tuosta voi lähteä (oma haave joskus myös):
Technics SL-1200GR – Hifihuone
Noiden vanhempia malleja liikkuu käytettynä myös.
Mietin tota uutisointia ja eihän se noin mene oikeasti, ei kenenkään palkka pienene liiton vaihtuessa mutta kun toinen uusi tulee vastaavaan hommaan niin palkka on eri.Ammattiliitto paljasti Postin suunnitelmat – postiduunarin palkka voi laskea jopa 1 200 e/kk | Helsingin Uutiset
Siis mitä hevon vittua? Onko toi uutinen päin helvettiä, vai onko mulla totaalisen vääristynyt kuva työelämästä?
Siis kundi on 16 vuotta ollut stadissa duunissa ja palkka 2300e/kk ? Mä poimin vittu tomaattia 14 vuotiaana ja sain 2000e/kk. Siitä aina ylöspäin oikeisiin töihin saakka. Nyt saa pari tonnia viikko. Tai ei tietenkään saa, selkänahasta se revitään ja tie tähän vaatinut uhrauksia.
Ja artikkelihan oli siitä että kaiffan palkka pienenis 1230e/kk. Eli jatkossa olis 1170e/kk. Mahtaakohan ottaa tinat ja jäädä työttömyystuelle?
Ei mikään alanvaihto tai opiskelu käynyt mielessä? Ihan ennen palkkauudistustakin.
Ammattiliitto paljasti Postin suunnitelmat – postiduunarin palkka voi laskea jopa 1 200 e/kk | Helsingin Uutiset
Siis mitä hevon vittua? Onko toi uutinen päin helvettiä, vai onko mulla totaalisen vääristynyt kuva työelämästä?
Siis kundi on 16 vuotta ollut stadissa duunissa ja palkka 2300e/kk ? Mä poimin vittu tomaattia 14 vuotiaana ja sain 2000e/kk. Siitä aina ylöspäin oikeisiin töihin saakka. Nyt saa pari tonnia viikko. Tai ei tietenkään saa, selkänahasta se revitään ja tie tähän vaatinut uhrauksia.
Ja artikkelihan oli siitä että kaiffan palkka pienenis 1230e/kk. Eli jatkossa olis 1170e/kk. Mahtaakohan ottaa tinat ja jäädä työttömyystuelle?
Ei mikään alanvaihto tai opiskelu käynyt mielessä? Ihan ennen palkkauudistustakin.
Monelle riittää vähempi, jos työ ei kuormita henkisesti ja siellä nyt käy koska on "pakko".Ammattiliitto paljasti Postin suunnitelmat – postiduunarin palkka voi laskea jopa 1 200 e/kk | Helsingin Uutiset
Budjetti tais jäädä sanomati.
Hieman ehkä oli yläkanttiin ainakin mitä ajatuksissa ajatellut. Max 500 e?
Vai tarviiko tämänkin hankintaa alkaa siirtämään sinne, "että raaskii".
Hyviä vinkkejä, kiitos.Uusista varauksin:
http://www.rega.co.uk/planar-1-plus.html
Hyvää sen lisäksi, että peruslaatusoitin: sisäänrakennettu RIAA, eli voi kytkeä suoraan vahvitimen linjasisäänmenoon
Huonoa: 35/45 rpm vaihto vaatii levylautasen noston ja hihnan siirron, eli jos kuuntelee 45 rpm kamaa, niin aika hankalaa
Toki noita Pro-Jectejakin saa monia malleja uutena alle 500, itselläni toinen Pro-Ject menossa ja ei tule kolmatta. Tallin alle 100 EUR hankittu Dual melkeinpä peittoaa tuon nykyisen.
Noita Technicsejä liikkuu kyllä 500-600 käytettynä, siinä on kunnon soitin.
Mutta, tuo Planar 1 Plus vaikutti pätevälle ja hinta juuri maltillinen.
Täällä kyllä eläisi tuollaisella ~2500€ kuussa, kun asuminen ja eläminen on vielä kohtuullisen hintaista, mutta en kyllä lähtisi edes kokeilemaan samaa pk-seudulle.
vai onko mulla totaalisen vääristynyt kuva työelämästä?
Ei mikään alanvaihto tai opiskelu käynyt mielessä?
Niihin on laskettu kaikki mahdolliset lisätkin mukaan ja lomarahat, pekkaset yms.Oon vähän ihmetellyt, mistä datasta nää kotimaiset palkkatilastot on oikein vedetty, mutta niin vaan tilastokeskuksenkin mukaan viime vuoden mediaanipalkka yksityisellä sektorilla on karvan alle 3300€. Keskiarvopalkka vähän alle 3700€.
Ei niitä ainakaan ravintola-alalla, kaupan alalla tai hoitoalalla vedellä, olkoonkin että hoitoalalla suurin osa työpaikoista lienee kuntatyönantajilla.
Täällä kyllä eläisi tuollaisella ~2500€ kuussa, kun asuminen ja eläminen on vielä kohtuullisen hintaista, mutta en kyllä lähtisi edes kokeilemaan samaa pk-seudulle.
No tuota.. sen omistuskämpän hinta on äkkiä 100k€ enemmän kuin täällä. Siitä seuraa jo melkoinen ero lyhennyksissä. Kovin moni työssä käyvä ei liene vielä nelikymppisenä maksanut kämppäänsä veks, jos esim. korkeakoulut käynyt miespuolinen työllistyykin ensimmäiseen kunnon työpaikkaan vasta joskus 25-27v hujakoilla. Naiset ehkä jonkun vuoden aikaisemmin, kun armeijaa ei tarvitse käydä välissä. Jos taas asuu vuokralla, niin ero on helposti myös satoja euroja kuussa.Asuminen toki pääkaupunkiseudulla kalliimpaa, mutta elämiseen ei mene sen enempää kuin muuallakaan. Ja kun kämppä on maksettu niin asuminenkin aika saman hintaista.