Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ainahan mulla tulee mieleen Lexus kun autoista puhutaan. Lisäksi ne perkeleet säilyttää arvonsa niin hyvin ettei mulla paukut riitä.
Voin lohduttaa sillä, että Glorified Toyota ei mun mielestä pidä arvoaan kovin hyvin. Ostajia ehkä sen verran vähän vs. MB, BMW jne.

Katsotaans joku esimerkki.

Uutena: 90k€
Tekniikan Maailma

5v myöhemmin: 38k€
Lexus RX 450h Hybrid 4WD Executive A / 1-Omisteinen, SÄHKÖPENKIT / NELIVETO / NAHAT / NAVI Maastoauto 2014 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tässä 58% siis sulanut hinnasta 5 vuodessa.

Boxterista ei saa käyttöautoa ilman rälläkkää, ei mahdu viikonlopun sapuskat.

Yllättävän paljon siihen menee. Melkein tulee ikävä Caymannia, ja ihmisten katsomista kun lastaat ensin takakonttiin ja sitten vielä etupellin alle. :giggle: 911sen kanssa tulee yleensä vain nakattua takapenkille, joskus eteen.

Alle 15000€ ja siellä sanottiin että ”unohdetaan käyttökustannukset” vai luinko ihan väärin

olette oikeassa, ”hieman” ehkä nousevat oli arvio, toisaalta: jos tuolla -77 mallilla päästelee seuraavat 5-10v ympärivuoden niin voisi veikata että peli ja hinta kärsii huomattavalla vauhdilla verrattuna kesällä sunnuntaisin jos ei sada ajeluun, mihin tuollainen henkilöauto on tarkoutettu

ei ole helppoo löydää sijoitusautoa jokapäiväseen käyttöön

olette oikeassa, ”hieman” ehkä nousevat oli arvio, toisaalta: jos tuolla -77 mallilla päästelee seuraavat 5-10v ympärivuoden niin voisi veikata että peli ja hinta kärsii huomattavalla vauhdilla verrattuna kesällä sunnuntaisin jos ei sada ajeluun, mihin tuollainen henkilöauto on tarkoutettu

ei ole helppoo löydää sijoitusautoa jokapäiväseen käyttöön
Ei ole ei

Tänää paltsussa yks asiakkaan edustaja oli skypen päässä.
Meidän projektipäällikkö kysyi, että "Sinä siellä linjoilla, oletko Pascal?". Ja vastas että "Olen".

Ajattelin, että eiks ennen paltsua ehtiny. Toisaalta ei ollu videopaltsu niin väliäkö sillä.

edit. Tirskahdin. Mutta ei voinut kommentoida. Fransmannit on niin herkkiä. Ja maksavat mun tunnit ja lennot ja kaikki, niin pitää vähän nöyristellä.

Viel muutama tunti seularemppaa ja nukkuu!
A2538DA1-A4D6-45AB-9AB6-F398155B27EC.webp

Sain eilen vakkariduuni tarjouksen, hain 3 vuotta sitten kyseiseen firmaan ja kävin haastatteluusakin ei vain kuulunut koko paikasta mitään, kunnes eilen pistettiin viestiä.

Ei toisin ole sen arvoinen, että muuttaisin takaisin 400 kilometrin päähän ja muutenkin alan vaihto käynnissä.

Tällä viikolla voi olla itselläkin edessä ratkaisu, että vaihtaako työnantajaa vai ei. Hyvin leppoisat oltavat olisi nykyisessä paikassa ja mukava työporukka, mutta jääminen tarkoittaisi käytännössä vähintään pienimuotoista ammatillista itsemurhaa omaa osaamista ajatellen.

Tuolla (mahdollisessa) uudessa mestassa pääsisi tekemään ihan fiksuja juttuja tulevaisuuttakin ajatellen.

Eläinkunnan edustajia tuntuu olevan liikkeellä aamuisin.
Vasta keskiviikko ja tämän viikon saldo auton alle jääneistä supikoira, punakylkirastas ja metso.
Ns täysjarrutuksen jälkeen saa etsiä kaikki kamat puhelimesta lähtien jalkatilasta.

Loppuviikosta varmaan sitten se hirvi.
Tai Laukaan naudat.

Työjutuista ja urasta täällä kun oli juttua niin piti käydä katsomassa mitä oman alan työtä Mol.fi olis tarjolla. No en helvetti tiedä! 6 rekry firman ilmoitusta ja yhdessäkään ei käy ilmi mikä firma hakee työntekijää, ja missä osoitteessa yms yms... "haemme asiakkaallemme ...." niin? Mitä paskaa tämä nykyaika oikein onkaan. Ymmärrän rekryfirmojen käytön (varauksella, itse en ole fani mutta jotkut haluu ulkoistaa tuon) mutta ei helvetti jos se on jo huippusalaista että mikä firma hakee työntekijää niin pitäkööt duuninsa...

Eli onko nykyään jotain järkevämpiä keinoja hakea duunia kuin wanha mol.fi? En ole 12 vuoteen vaihtanut firmaa ja maailma on näköjään taas muuttunut paskempaan suuntaan. Tarviiko perus koneistajan luoda linkedIn profiili vai onko se vain ns. asiantuntija/konsultti hommiin?

Työjutuista ja urasta täällä kun oli juttua niin piti käydä katsomassa mitä oman alan työtä Mol.fi olis tarjolla. No en helvetti tiedä! 6 rekry firman ilmoitusta ja yhdessäkään ei käy ilmi mikä firma hakee työntekijää, ja missä osoitteessa yms yms... "haemme asiakkaallemme ...." niin? Mitä paskaa tämä nykyaika oikein onkaan. Ymmärrän rekryfirmojen käytön (varauksella, itse en ole fani mutta jotkut haluu ulkoistaa tuon) mutta ei helvetti jos se on jo huippusalaista että mikä firma hakee työntekijää niin pitäkööt duuninsa...

Eli onko nykyään jotain järkevämpiä keinoja hakea duunia kuin wanha mol.fi? En ole 12 vuoteen vaihtanut firmaa ja maailma on näköjään taas muuttunut paskempaan suuntaan. Tarviiko perus koneistajan luoda linkedIn profiili vai onko se vain ns. asiantuntija/konsultti hommiin?
Ihan samat lätinät toiseen suuntaan mutta työantajana.
Mun pitäs saada ensi kevääksi 2kpl superhessuja jotka kykenee ihmetekoihin minimaalisessa ajassa, olemattomilla resursseilla, minimipalkalla ja vittuilun säestämänä.
Ei vaan, palkka ja työolot pitäisi olla kunnossa mutta tosi vähän tulee kyselyä ja nekin jotka tulee valehtelee ummet ja lammet sekä on ihan vitun laiskoja niin joutuu laittamaan menemään.
Kumma juttu että lyhyisiin hommiin on aina tullut vuokrapuljusta tosi hyvät tyypit mutta ei ne taida paljoa mollin sivuja selailla.
Mietin just tällä viikolla että pitäskö etsiä kevääksi rekryfirman kautta tekijöitä?

Back
Ylös Bottom