Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kerro millanen oli. Kiinnostaa sen pystyvyys heinään vs. siima.
Nonni.

Kuten sanmig taisi mainitakin, helevetin hyvä sekalaisen pusikon raivaukseen. Siis kun on heinää, vattua, pajua, lupiinia, horsmaa, nokkosta yms. Parisenttiset puut menee vielä helposti poikki, mutta koneessa pitää olla kierroksia. Heinän takertumista/kietoutumista terään ei tapahtunut, tosin siihenkin ilmeisesti vaikuttaa kun on jenkaa tarpeeksi.

Terästähän on teroitettu vain lapojen kärkiosat, en vielä chopannut sitä mitenkään. Pelkkä heinäkin kaatuu isolla kierroksilla ihan ok, veikkaan että kaatuisi vielä paremmin jos lavat teroittaisi koko matkalta...siis jos enemmän pelkkää heinää niittäisi.

Omassa käytössä en enää siimoja sahaan viritä, on tuo niin hyvä.

Millanen se nyt oli, laitahan speksiä / kuvaa?
Jotta osaa ottaa juuri vastaavan, kun on sen aika. Siiman hyöty tulee ainoastaa silloin, kun pitää jotain vasten siistiä. Eli harvoin.

Edit, siis kolmioterästä. Ej kaisnan mahasta. Tai käy speksit ja kuvat siitäkin.

Paljonko kuntien ja minkkien pitäisi saada nettona tilille, jotta loppuisi nykyisen päivätyön teko?

On kyllä hyvä kysymys tuo, enpä osaa kyllä sanoa. Näin loma-aikaan sitä kyllä miettii tapoja, joilla työntekoa voisi vähentää. Yksikin ylimääräinen kuukausi lomaa tekisi jo ihmeitä, ylimääräisiä lomia ei meillä kyllä taida edes palkattomana ihan helpolla saada. Mulla kyllä vaihtuu homma myynnistä laatupuolelle, eikä kesälomakaudella ole välttämättä edes mitään kriittistä kehityshommaa, joten ehkä pitää joskus varovasti vihjata että mitä jos pari viikkoa ottaisin.

Oon miettinyt kuinka pilalle menisin, jos päivätyöt lopettaisin. Jotain haastavaa joutuisi kyllä väkisin keksimään, muuten pehmenee aivot. Varmaan opettelisin soittamaan pianoa.

Pitäisikö viimeistellä kesäloman konkurssi ostamalla kameraan uusi objektiivi? Sigma Art 20mm houkuttelee.

Olishan tuo esim ahtaissa sisätiloissa kuvaukseen aika ässä. Tietty sigmoissa aina tarkennusongelman vaara. Mut joku 24-70 2.8 vakaajalla kyllä paaaljon monipuolisempi vaikka millejä laajiksesta jää pikkusen ja valovoimasta uupuu. Jos se on jo ja todellinen f1.4 tai uwa puute havaittu, niin go for it.

Mä kanssa kyllästyin siimaan kun piti lähinnä korkeaa heinää niittää.
Nopeampi se on kuin kolmioterä mutta tosiaan siimaa paloi ihan kohtuuttomasti.
Uskoisin että terät on teroitettu vain kärjestä koska jokatapauksessa menisi tukkoon jos joutuisi leikkaamaan koko terän mitalta?

Viimepäivät olen taas miettinyt jos laittaisi kaiken myyntiin ja olisi vaan.
Jotenkin tuntuu kaikki täysin merkityksettömältä.

Viimepäivät olen taas miettinyt jos laittaisi kaiken myyntiin ja olisi vaan.
Jotenkin tuntuu kaikki täysin merkityksettömältä.

Reippaamman juomisen jälkeen on sellasta ihmeellistä toivottomuutta ja masennusta. Siinä sen näkee miten hormonit ja aivokemia määrää miten menee, onneks ei sentään oo kroonista. Toisilla on.

Ostatin porukoille crocpotin (24€). Jos nyt hautuvasta possusta tulee hyvää niin joudun ehkä ostamaan itsellenikin. Kallein malli toki.

Millanen se nyt oli, laitahan speksiä / kuvaa?
Jotta osaa ottaa juuri vastaavan, kun on sen aika. Siiman hyöty tulee ainoastaa silloin, kun pitää jotain vasten siistiä. Eli harvoin.

Edit, siis kolmioterästä. Ej kaisnan mahasta. Tai käy speksit ja kuvat siitäkin.
Oregon raivaussahan 3-lapainen ruohikkoterä 20/25 mm 3,0 mm X 255 mm | Motonet Oy

Tommonen ropeli
image_view.php

Mä kanssa kyllästyin siimaan kun piti lähinnä korkeaa heinää niittää.
Nopeampi se on kuin kolmioterä mutta tosiaan siimaa paloi ihan kohtuuttomasti.
Uskoisin että terät on teroitettu vain kärjestä koska jokatapauksessa menisi tukkoon jos joutuisi leikkaamaan koko terän mitalta?
Hmm hmm...eeen jaksa uskoa että se vaikuttaisi tukkeutumiseen, luulen että enempi on vaikutusta sillä jos saha on joku Jönköpingi joka ei jaksa pitää tarpeeksi kierroksia yllä.

Tosin tätä nyt ei kokeilematta varmaksi tiedä. Täytyy katsoa jos hommaisi toisen jonka viilaisi koko matkalta heinän kaatoon.

Olishan tuo esim ahtaissa sisätiloissa kuvaukseen aika ässä. Tietty sigmoissa aina tarkennusongelman vaara. Mut joku 24-70 2.8 vakaajalla kyllä paaaljon monipuolisempi vaikka millejä laajiksesta jää pikkusen ja valovoimasta uupuu. Jos se on jo ja todellinen f1.4 tai uwa puute havaittu, niin go for it.

Tuo polttoväli L-sarjalaisena on yli 2 keur, joten voin unohtaa tässä kohtaa, ja Sigmakin tuplat 20 millisestä. Eei pysty, niin paljoa ei tuu kuvattua tuolla välillä. :ROFLMAO: Tai voisihan se olla ihan pätevä yleislinssi kyllä. Mun suosikkini jo vuosia on ollut 70-200mm f/2.8L, joten jos vastaavan tason saisi tuohon yleiskuvaukseen, niin olisi toki jokseenkin super.

Back
Ylös Bottom