Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Poliisi soitti että isäukko löytyi kuolleena kotonaan. Varmaan joi itsensä hengiltä eli onnistui siinä mitä yritti monta kymmentä vuotta. Sinnikkyys palkitaan näemmä lopulta. En ole kyllä pistämässä latiakaan hautajaisiin, saa kunta haudata vaikka roskapussissa jos se minusta on kiinni.

Onko lapsilla jotain lakivelvoitetta maksaa vanhempansa hautaaminen?

Minäkään en aio osallistua kustannuksiin kunhan se päivä joskus saapuu. Eipä minulla kyllä rahaakaan ole.

Jos sinne saunaan, mutta sitä ennen hieman iltapalaa

Olikohan se sossulta, kun pystyi hakemaan tukea minimihautajaiskustannusten verran ainakin jokunen vuosi sitten vielä, jos vainajalla itsellään omaisuutta nolla. Ja kyllähän ne täysin varattomat ja omaisettomatkin jotenkin haudatuksi päätyy.

Ei luulisi olevan velvoitetta.

Eikö sossu hoida varattoman tai perheettömän hautaan?
Muistan ainakin joskus hautaustoimiston ihmisen kertoneen, siellä opintomatkalla ollessani, että sossu maksaa halvimman arkun mutta se on ihan paperia se halvin. Ja urakoitsija saa joka kerta jännittää, että tuleeko kroppa sieltä läpi.

Olis aika kuumottava olla hautausurakoitsija.

Niin ja voimia vanhemman menettäneelle.

Mun toinen vanhemmista elää vielä mutta mä olen silti hänet jo menettänyt aikaa sitten.
Joten kannattaa nauttia vanhemmista kenellä sellanen mahdollisuus on annettu.

Onko lapsilla jotain lakivelvoitetta maksaa vanhempansa hautaaminen?

Minäkään en aio osallistua kustannuksiin kunhan se päivä joskus saapuu. Eipä minulla kyllä rahaakaan ole.
Mun isä oli ikänsä juoppo ja kuoli viinan takia. Kaikille oliki sitten yllätys että se oli järjestelly asiansa ja säästäny rahat hautajaisiin. Eikä velkaa tai mitään hoitamattomia asioita ollu yhtään. Ei tainnu haluta olla vaivoiksi.

Erilainen ollu maailma ennen joskus äipän kanssa tuli juteltua. Duunarit veti perjantaisin jo töissä kännit. Ruokatunnin jälkeen alkanu ryyppääminen ja kaikki änkyräkännissä kotiin lähtiessä jo.

vatta täynnä apetta ja kaakauta. Ny sinne saunnaan...

Huomenna pittee heräillä aivan liian aikaisin.

Poliisi soitti että isäukko löytyi kuolleena kotonaan. Varmaan joi itsensä hengiltä eli onnistui siinä mitä yritti monta kymmentä vuotta. Sinnikkyys palkitaan näemmä lopulta. En ole kyllä pistämässä latiakaan hautajaisiin, saa kunta haudata vaikka roskapussissa jos se minusta on kiinni.
Osanottoni. Vähän sama stoori, tosin mulle soitti veli, jonka poliisit oli soittanut paikalle.

Mun faijalta jäi jonkun verran velkoja, mutta kun vähä omaisuus laitettiin lihoiksi, niin sai laskut, noi velat ja hautauskulut maksuun. Aluksi oli epäilys, että pakkaselle painuu saldo, ja sillon ku selvittelin joudutaanko juopon maksumiehiksi vielä kuoltuaan, niin muistaakseni jos ei vaadi yhtään mitään sieltä kuolinpesästä, niin sitten valtio hoitaa. Googlaa kuolinpesän konkurssi. Silleen pitää olla vikkelä, että tais olla kuukausi aikaa hakea tota konkurssia.

Cuite good english there yet. Mutta ootas vaan jos sitä Lontoon murretta saa työkseen käyttää ja vastapuolikaan ei ole natiivipuhuja...
Siinä oppii sen että natiivit ovat vähemmistössä ja kun vaan selität ja selität niin homma lopulta hoituu tavalla tai toisella, tyylipisteitä ei jaella

edit: mites tää reply/quote taas toimikaan...

Cuite good english there yet. Mutta ootas vaan jos sitä Lontoon murretta saa työkseen käyttää ja vastapuolikaan ei ole natiivipuhuja...
Olen tehnyt sitä duunikseni. Ja teen ite asiassa yhä. Olen puhunut ja kirjoittanut englantia skidistä asti. Miun käyttökielet englanti ja ruotsi. Suomea en ole ilman murteen tuomaa suojaa
oikein täysin oppinut hanskaamaan. Ja juurikin hankalinta on kommunikoida heidän kanssaan joilla englanninkielen taito alhaisempi. Sitä äidinkielenään puhuvien kanssa ei minkään sortin ongelmaa ole
ollut, vaikka ois aussi, britti, nyyjookin kurko tai skottilan lampaannus... aidan yli auttaja ;-) Ja tuo yllä ollut nyt oli vaan sellaista kevyttä kenttä läppää ja menee aikalailla samaan kaanoniin
kuin tjj:n sitä sun tätä tsek -jutut.

Siinä oppii sen että natiivit ovat vähemmistössä ja kun vaan selität ja selität niin homma lopulta hoituu tavalla tai toisella, tyylipisteitä ei jaella

edit: mites tää reply/quote taas toimikaan...
Huomasin tämän viestisi vasta kun olin jo sanaillut yllä olevat höpinäni saunansumeilla aivoilla... Ja juuri näin. Suurin osa puhuu engrishia ja bad englishia. Itellä ei tarvetta brassailla kielitaidollani. Ja mielummin puhun erittäin paljon nk. kadunmiestä kuin mitään fiiniä ja nättiä. Eihä mie sillee puhu ruottii tai suomeekaan...

skottilan lampaannus...

Noi on aika pahoja. Skottilainen jalkapallovalmentaja kiihtyneessä mielentilassa tms. haastavaa on. Kerran oli neuvottelussa pikimusta Ougawabou Mbogodou tjsp. se oli aika paha kans, kun ulosanti semmosta matalaa pehmosta konsonanttipuuroa, mut tulee silti tosi nopeesti. Muistan vielä kun mutsi oli samassa neuvottelussa ja näin naamasta et yrittää ymmärtää, mut ei pysty. :LOL: Jälkikäteen sanoi että päänsärky tuli. :ROFLMAO:

Noi on aika pahoja. Skottilainen jalkapallovalmentaja kiihtyneessä mielentilassa tms. haastavaa on. Kerran oli neuvottelussa pikimusta Ougawabou Mbogodou tjsp. se oli aika paha kans, kun ulosanti semmosta matalaa pehmosta konsonanttipuuroa, mut tulee silti tosi nopeesti. Muistan vielä kun mutsi oli samassa neuvottelussa ja näin naamasta et yrittää ymmärtää, mut ei pysty. :LOL: Jälkikäteen sanoi että päänsärky tuli. :ROFLMAO:
voi kuinka monet naurut on saatu kun mie juttelen esim. kadulla vastaantulevan juopon irkun kanssa tai sekakäyttävän aussin kanssa. Miulla ja heillä juttu sujuu hyvin ongelmitta. Mutta kumppanin tulkinnat keskusteluista on helluva priceless. Erityisesti eräskin kerta kunn puhuttiin että mikäs meitä tappais ja lähetään saappaat jalassa ja meidät saadaan haudata elävältä ja draculaviitta päällä. Kumppani arkana kyseli jälkikäteen että ootteko te sen irkkumuusikon kanssa menossa marjastamaan kun puhuitte saappaista ja moneen kertaan marjoista. Oli boots on ja buried kääntynyt jännästi... kuullu vaan lähinnä että ny toistuu boots ja berries. Meni hetken aikaa että sain kiinni siitä että mistäköhän väärinkäsityksestä täsä on kyse. Ja onhan näitä muitakin. Puhuttiin Warm Bodies leffasta kamujen kanssa ja kumppani si kysyy yks kerta aamiaispöytässä että milloin meet sen Matokaverit kattomaan. Pikkasen löi tyhjää ja tätä on nauretu hartaasti. Sanonut hälle että ei me ny mitään Jamaican englishia tai ghanan englishia puhuta, vaikka aussi-, skotti-, irkku- yms. aksentit "vähän" vilkkuu viimeistään kun kamuilla on menokoipi päällä. Eli oli jotenkin Warm Bodiesin käsittänyt Worm Buddiesina. Pakko myöntää että itelle haastavin on ollut ja ajoittain on eeeerittäin huolettomasti ja kiivaan nopeasti lausuttu sinne päin enkku jäätävällä afrikan aksentilla, mutta aina sitä on juttuun tultu tuon osastonkin kanssa. Asiassa toki auttaa runsas reggae- ja dub-musiikkiin perehtyminen. Plus ajanmittaan harjaantuminen. Porikin oli itelle ihan miiiiitäh, mutta sujuvasti ymmärrän nykyään.
Sori jos tuli ärsyttävä ryöpsähdys. Innostuin, koska kielelliset nyanssit ja ihmisten välinen kommunikaatio ja väärinkuulemiset ovat miusta loputtomasti kiinnostavia. Ja ihan kirjaimellisesti autistisesti.
Aspergerina ja ADDna kun erityiskiinnostuksen kohteina on juurikin erinäiset kielelliset ulottuvuudet.

Osanottoni. Vähän sama stoori, tosin mulle soitti veli, jonka poliisit oli soittanut paikalle.

Mun faijalta jäi jonkun verran velkoja, mutta kun vähä omaisuus laitettiin lihoiksi, niin sai laskut, noi velat ja hautauskulut maksuun. Aluksi oli epäilys, että pakkaselle painuu saldo, ja sillon ku selvittelin joudutaanko juopon maksumiehiksi vielä kuoltuaan, niin muistaakseni jos ei vaadi yhtään mitään sieltä kuolinpesästä, niin sitten valtio hoitaa. Googlaa kuolinpesän konkurssi. Silleen pitää olla vikkelä, että tais olla kuukausi aikaa hakea tota konkurssia.

Mulla oli viime vuonna sekä oman lapsen että oman isän hautajaiset. Lapsen hautajaiskulut meni perikunnan, eli meidän vanhempien kautta ja isän hautajaiskulut meni myös toki perikunnan kautta. Toimitin hyvissä ajoin paperin jossa ilmoitin kieltäytyväni mahdollisesta perinnöstä, joten siitä ei tullut kuluja/tuloja. Lapsen kuoleman myötä myös oma hautapaikka jo valmiina sitten kun aika koittaa.

Ei hitto kun repesin kun näin tuon 3 minuutin koostevideon jääkiekkojuhlinnasta. Hävettää kyllä hieman myös, mutta naurattaa onneks enemmän. Aivan hullua sakkia. :LOL:

Huh, tämän päivän jälkeen toimistolla oltava vain maanantaisin aina elokuun puoliväliin asti. Päästään tyttären kanssa viettämään ratkiriemukasta kesälomaa kun mä teen töitä ja samalla hän kitisee, että miksei voida tehdä mitään kivaa. :censored:

Onneks mulla alkaa ne päivittäiset 6.45 treenit uudessa porukassa, se piristää mieltä! Ja myös se piristää, että dieetti on yhä pitänyt. Olen ylittänyt itseni, melkein 38v siihen meni. :ROFLMAO:

Edit. 8 päivää ilman herkkuja ja paino 67,9kg - - - - > 64,4kg! (Normaalipaino ollu noin 66,5kg joten tuo yhtäkkinen 67, 9 sai mut vihdoin diettaamaan.)

Mulla oli viime vuonna sekä oman lapsen että oman isän hautajaiset. Lapsen hautajaiskulut meni perikunnan, eli meidän vanhempien kautta ja isän hautajaiskulut meni myös toki perikunnan kautta. Toimitin hyvissä ajoin paperin jossa ilmoitin kieltäytyväni mahdollisesta perinnöstä, joten siitä ei tullut kuluja/tuloja. Lapsen kuoleman myötä myös oma hautapaikka jo valmiina sitten kun aika koittaa.
:/ tuohan oli sitten paska vuosi. Tuplaosanottoni.

Back
Ylös Bottom