Ottakaa yhteyttä, jos tarvitsette perseensudin pitäjää.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
food doneruoka done
squat training not yet
sauna and relax not cuite there, yet
Mun isä oli ikänsä juoppo ja kuoli viinan takia. Kaikille oliki sitten yllätys että se oli järjestelly asiansa ja säästäny rahat hautajaisiin. Eikä velkaa tai mitään hoitamattomia asioita ollu yhtään. Ei tainnu haluta olla vaivoiksi.Onko lapsilla jotain lakivelvoitetta maksaa vanhempansa hautaaminen?
Minäkään en aio osallistua kustannuksiin kunhan se päivä joskus saapuu. Eipä minulla kyllä rahaakaan ole.
Sepä se ongelman ydin onkin.
Osanottoni. Vähän sama stoori, tosin mulle soitti veli, jonka poliisit oli soittanut paikalle.Poliisi soitti että isäukko löytyi kuolleena kotonaan. Varmaan joi itsensä hengiltä eli onnistui siinä mitä yritti monta kymmentä vuotta. Sinnikkyys palkitaan näemmä lopulta. En ole kyllä pistämässä latiakaan hautajaisiin, saa kunta haudata vaikka roskapussissa jos se minusta on kiinni.
ruoka done
squat training not yet
sauna and relax not cuite there, yet
Siinä oppii sen että natiivit ovat vähemmistössä ja kun vaan selität ja selität niin homma lopulta hoituu tavalla tai toisella, tyylipisteitä ei jaellaCuite good english there yet. Mutta ootas vaan jos sitä Lontoon murretta saa työkseen käyttää ja vastapuolikaan ei ole natiivipuhuja...
Olen tehnyt sitä duunikseni. Ja teen ite asiassa yhä. Olen puhunut ja kirjoittanut englantia skidistä asti. Miun käyttökielet englanti ja ruotsi. Suomea en ole ilman murteen tuomaa suojaaCuite good english there yet. Mutta ootas vaan jos sitä Lontoon murretta saa työkseen käyttää ja vastapuolikaan ei ole natiivipuhuja...
Huomasin tämän viestisi vasta kun olin jo sanaillut yllä olevat höpinäni saunansumeilla aivoilla... Ja juuri näin. Suurin osa puhuu engrishia ja bad englishia. Itellä ei tarvetta brassailla kielitaidollani. Ja mielummin puhun erittäin paljon nk. kadunmiestä kuin mitään fiiniä ja nättiä. Eihä mie sillee puhu ruottii tai suomeekaan...Siinä oppii sen että natiivit ovat vähemmistössä ja kun vaan selität ja selität niin homma lopulta hoituu tavalla tai toisella, tyylipisteitä ei jaella
edit: mites tää reply/quote taas toimikaan...
skottilan lampaannus...
voi kuinka monet naurut on saatu kun mie juttelen esim. kadulla vastaantulevan juopon irkun kanssa tai sekakäyttävän aussin kanssa. Miulla ja heillä juttu sujuu hyvin ongelmitta. Mutta kumppanin tulkinnat keskusteluista on helluva priceless. Erityisesti eräskin kerta kunn puhuttiin että mikäs meitä tappais ja lähetään saappaat jalassa ja meidät saadaan haudata elävältä ja draculaviitta päällä. Kumppani arkana kyseli jälkikäteen että ootteko te sen irkkumuusikon kanssa menossa marjastamaan kun puhuitte saappaista ja moneen kertaan marjoista. Oli boots on ja buried kääntynyt jännästi... kuullu vaan lähinnä että ny toistuu boots ja berries. Meni hetken aikaa että sain kiinni siitä että mistäköhän väärinkäsityksestä täsä on kyse. Ja onhan näitä muitakin. Puhuttiin Warm Bodies leffasta kamujen kanssa ja kumppani si kysyy yks kerta aamiaispöytässä että milloin meet sen Matokaverit kattomaan. Pikkasen löi tyhjää ja tätä on nauretu hartaasti. Sanonut hälle että ei me ny mitään Jamaican englishia tai ghanan englishia puhuta, vaikka aussi-, skotti-, irkku- yms. aksentit "vähän" vilkkuu viimeistään kun kamuilla on menokoipi päällä. Eli oli jotenkin Warm Bodiesin käsittänyt Worm Buddiesina. Pakko myöntää että itelle haastavin on ollut ja ajoittain on eeeerittäin huolettomasti ja kiivaan nopeasti lausuttu sinne päin enkku jäätävällä afrikan aksentilla, mutta aina sitä on juttuun tultu tuon osastonkin kanssa. Asiassa toki auttaa runsas reggae- ja dub-musiikkiin perehtyminen. Plus ajanmittaan harjaantuminen. Porikin oli itelle ihan miiiiitäh, mutta sujuvasti ymmärrän nykyään.Noi on aika pahoja. Skottilainen jalkapallovalmentaja kiihtyneessä mielentilassa tms. haastavaa on. Kerran oli neuvottelussa pikimusta Ougawabou Mbogodou tjsp. se oli aika paha kans, kun ulosanti semmosta matalaa pehmosta konsonanttipuuroa, mut tulee silti tosi nopeesti. Muistan vielä kun mutsi oli samassa neuvottelussa ja näin naamasta et yrittää ymmärtää, mut ei pysty.Jälkikäteen sanoi että päänsärky tuli.
![]()
Osanottoni. Vähän sama stoori, tosin mulle soitti veli, jonka poliisit oli soittanut paikalle.
Mun faijalta jäi jonkun verran velkoja, mutta kun vähä omaisuus laitettiin lihoiksi, niin sai laskut, noi velat ja hautauskulut maksuun. Aluksi oli epäilys, että pakkaselle painuu saldo, ja sillon ku selvittelin joudutaanko juopon maksumiehiksi vielä kuoltuaan, niin muistaakseni jos ei vaadi yhtään mitään sieltä kuolinpesästä, niin sitten valtio hoitaa. Googlaa kuolinpesän konkurssi. Silleen pitää olla vikkelä, että tais olla kuukausi aikaa hakea tota konkurssia.
:/ tuohan oli sitten paska vuosi. Tuplaosanottoni.Mulla oli viime vuonna sekä oman lapsen että oman isän hautajaiset. Lapsen hautajaiskulut meni perikunnan, eli meidän vanhempien kautta ja isän hautajaiskulut meni myös toki perikunnan kautta. Toimitin hyvissä ajoin paperin jossa ilmoitin kieltäytyväni mahdollisesta perinnöstä, joten siitä ei tullut kuluja/tuloja. Lapsen kuoleman myötä myös oma hautapaikka jo valmiina sitten kun aika koittaa.