Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Screenshot_20190404-144125.webp
Kaksi pitkää mäkeä käveltiin, koska mäki.
Hengissä kuitenkin.

Mulle ei ole ongelma maksaa vaikka markkinoiden kovinta liksaa kunhan suoritus/koulutus/vaatimukset kohtaa.
Kun olen hakenut ns. ammattimiestä töihin niin olen kysynyt paljon haluaa liksaa ja maksanut sen, yleensä ollutkin näihin tyytyväinen.
Hankalinta on sellaisiin hommiin saada tekijää joka ei vaadi mitään osaamista, tarkennuksena saada sellaista työvoimaa jossa liksa ja vaatimukset kohtaa.

Voisimme kaikki olla yrittäjiä. Jos ei työt onnistu, niin työnantaja voi ilmoittaa, että huomenna ei tarvitse tulla.

Samoin saisi maksaa kaikki pientä eläkettä ja säästää itse eläkkeensä.

En etes halua ajatella koko eläkejärjestelmää. Nykyisillä lapsosilla on mukavat ajat edessä, kun maksellaan eläkettä 30 % tuloista.

Kukaan ei näissä vaaleissa edes ole pihahtanut koko eläkepommista. Maton alle vain.

Voisimme kaikki olla yrittäjiä. Jos ei työt onnistu, niin työnantaja voi ilmoittaa, että huomenna ei tarvitse tulla.

Samoin saisi maksaa kaikki pientä eläkettä ja säästää itse eläkkeensä.

En etes halua ajatella koko eläkejärjestelmää. Nykyisillä lapsosilla on mukavat ajat edessä, kun maksellaan eläkettä 30 % tuloista.

Kukaan ei näissä vaaleissa edes ole pihahtanut koko eläkepommista. Maton alle vain.
Miksi en ole muuten miettinyt tota asiaa noin?
Kun jokainen olisi yrittäjä niin saisi pääsääntöisesti ansaitsemansa palkan, hyvillä ja säntillisillä on aina töitä ja korvaus menetetystä vapaa-ajasta vähintäänkin kohtuullinen.
Ai niin mutta kapitalisti tulee ja riistää jne...
Kirjanpitäjä huomautti just mulle tosta yellin pienuudesta, mieluummin laitan muualle ne rahat kuin johonkin epävarmaan laitokseen josta en tule koskaan saamaan sinne laittamiani takaisin, ainoa miinuspuoli on riski että sattuu joku isompi tapaturma tms. kun yellin mukaan maksetaan päivärahat.

Oli vielä markka-aika ja minä uskoin isoin yelliin, silloin jouduin kuukauden saikulle yrittäjänä ja oli jotenkin muikea mieli kun ilman mitään sai 13000mk/kk rahaa.

Minimi yelliä todellakin ja itse säästää oman eläkkeensä. Saa sille edes jonkinlaisen tuoton.

Itse säästetyn eläkkeen etu on myös valtava sellaiselle, jolla on esim jälkikasvua tai puoliso. Jos käy kehnosti ja yrittäjältä lähtee henki, niin eipä jää paljon yellistä lapsille tai vaimolle perintöä. Itse säästetty puol milliä taas esim rahastoissa siirtyy kivasti perintönä.

Tais kuolemantapauksen varalle saada jotain vakuutuksiakin. Mutta ei ole ilmasia lounaita, kaikki maksaa, mitä enemmän on byrokratiaa. Siksi itse säästäen on hyvä.

Vittu mikä hiki tuli kun kävin postissa kävellen!
Koko päivän vaan rötvännyt niin hyvä ettei alkanut huimaamaan kun lähti köpöttelemään.
Valoissa viereen tuli älyttömän nätti nuorempi mimmi ja olipa vaikea olla tuijottamatta..

Ei, koska puoluettahan suomessa ääänestetään, vaikka siihen lappuun jonku tyypin numero raapustetaanki.

Itseasiassa hyvä, että en ole vielä äänestänyt. Päätänkin vaihtaa ehdokasta puolue pysyy samana. Ei vaan koskaan saa aikaisekseen kävellä ennakkoäänestys paikalle, tai jos olen siellä suunnilla niin ei ole mukana mitä pitäisi olla.

Vaalipäivänä matka on onneksi lyhyempi.

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom