Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Tuli muistot mieleen siitä, kun yritin saada daddy-on ymmärtämään, miten facebookin chatissa lähetetään viesti. "Paina sitä enteriä!" "Äh! Ei tämä ole intuitiivinen!"

Parasta kaikessa on, että ko. henkilö on aiemmin työskennellyt pelifirmassa :hyper:
Mies oli täysin oikeassa. Käyttöliittymän pitäisi mieluusti olla aina intuitiivinen. Jos sen logiikkaa pitää opetella, niin se on huonosti suunniteltu.

Nyt ei Excel taivu tahtooni. Onneksi voi tempuilla kiertää sen ohi, mutta jäi ärsyttämään.

Saa kertoa, jos tietää: Eikö JOS-funktion sisällä voi laskea?

=JOS(JA(D12>=1;D12<=100000;D14>=1;D14<=100000); =((1/D12)+(1/D14))^-1) ;"vastuksien arvo väärä")

Selviääpi tuo toki huomenna...

Pitäisi siis saada laskettua 1/D12 + 1/D14 ja näistä käänteisluku.

thumb_haista-vittui-t-nukkumatti-nukkumaan-siitä-vittu-11674233.webp

Nyt ei Excel taivu tahtooni. Onneksi voi tempuilla kiertää sen ohi, mutta jäi ärsyttämään.

=JOS(JA(D12>=1;D12<=100000;D14>=1;D14<=100000); =((1/D12)+(1/D14))^-1) ;"vastuksien arvo väärä")

Kyllä JOS-funktion sisällä voi laskea. Sinulla on tuon funktion ehtona olevan JA-lauseen jälkeen yksi ylimääräinen yhtäsuuruusmerkki, jota Excel ei sulata.

ootsä alkanu ratkoo noita mun linkkaamia matikkajuttuja?

Onpa vihainen konkelimies :D Hauskinta, että pyöräilijä oli väistämisvelvollinen,

Tulisin hulluksi jos joutuisin asumaan pk seudulla. Kaikenmaailman polkupyöräraivoajia, eikä varmaan ole ainoa tapaus tuo herra, toki on varmaan muuallakin Suomessa, mutta vähemmän.

Positiivisella päivä käyntiin!

Tein aamujumpan salilla ja laahustin pukkariin.
Vieras mummo alkoi puhua, tiputin äkkiä kuulokkeet korvilta:
“Mitä?”
”Vedit kyllä tosi hienosti leukoja!”
Hölmistyneenä sanoin kiitos ja että yritän, kun on hyväksi selälle, kun on toimistotöissä.
”Ei kyllä uskoisi että toimistotöissä olet, kun noin hienosti vedit!”
”Kiitos.”

!!!!! Jätin siihen, kiitokseen sen sijaan, että olisin alkanut voivotella ja listata asioita missä olen ihan :kakka: .
(Vaikka mielessä kävi nekin jutut, päätin ottaa kehun vastaan ja iloita siitä. :))

!!!!! Jätin siihen, kiitokseen sen sijaan, että olisin alkanut voivotella ja listata asioita missä olen ihan :kakka: .
(Vaikka mielessä kävi nekin jutut, päätin ottaa kehun vastaan ja iloita siitä. :))

Pidän hurjasti näistä ihmistyypeistä! Ihmiset ei vaan osaa ottaa kehuja vastaan, vaan pakko kääntää nekin niin että puhutaan ennemmin negatiivisista asioista :D

Miule on useita kertoja käynyt niin, että kun nainen on kehunut lihaksikkaaksi ja mukavaksi, ja kun heille vastannut että joo kiitos, tiedän tämän, niin reaktio on aina yhtä vallaton. "ai oletko vielä itsevarma!!?!?!" Ei se kyllä hirveästi itsevarmuutta vaadi jos osaa ottaa kehut vastaan :D Kerran tosin yksi haukkui ylimieliseksi paskaksi kun noin vastasin. Ei mennyt jotenkin järkeeni että jos toinen kehuu ja kertoo että olen samaa mieltä, nii sitten se otetaan ylimielisenä. Kai tuohon olisi pitänyt juuri vastata että yyyyyhyyyy oon ihan hirvee ja lihaton paska.

Aamusta kusiherätys kun luulin myöhästyväni töistä, kelloraadio oli päättänyt siirtyä tunnilla eteenpäin. Raivolla ylös punkasta, keittiössä huomasin kellon olevan 4:30. No ei väsyttäny enään, sai ainakin ajaa ihan rauhassa töihin ilman että kukaan Uuno tupeksimassa tiellä. Tykkäsin.

Ah olipa ihanaa käydä heti aamusta hieronnassa, varasinki samointein loppuviikolle ajan yläkropalle.

Kyllä JOS-funktion sisällä voi laskea. Sinulla on tuon funktion ehtona olevan JA-lauseen jälkeen yksi ylimääräinen yhtäsuuruusmerkki, jota Excel ei sulata.
Juuri näin! Kiitos silti. Noin 15 min sitten selkis, että =-merkki oli liikaa.

Johan lähti pelaan.

ootsä alkanu ratkoo noita mun linkkaamia matikkajuttuja?
Nooh, en nyt ehkä aivan. Mutta on jännää tämä mitä Excelilläkin voi tehdä.

Ehkä jopa hyvin jännää.

Back
Ylös Bottom