Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Joko A. Vuorijärveen on oltu yhteydessä.

e:
Siinäkin ollut yritystä
3029_1.jpg

Viimeksi muokattu:
nätit pelit kajsnalla

Tjaa'a, nyt kyselet vaikeita ummikolta. Saunassa on sellainen ilmanvaihtorööri, jonka olen ajatellut olevan ilmaa tuova, ja kylppärin puolella on kaksi sellaista, joiden kuvittelen olevan vieviä. Kylppärissä on myös ilto-pönttö. Kanavien kulkemisesta en tiedä hölkäsen pöläystä, paitsi että tässä epäonnisessa kylppärin ja olohuoneen välisessä seinässä on myös ilmanvaihtorööri, jossa on metallinen reikälevy päällä eli se on jotenkin erilainen, kuin nuo perus katossa olevat.
Ja ilma kaiketi liikkuu ok ? Se reikälevyllinen on tuloilmaventtiili, se levy vaan hajottaa ilmavirtaa, ettei tuntuisi vetoa.

Voihan sekin olla, että edelliset on käyttänyt aivan liian kuivaa tasotetta ja säästelleet liisteriä saumakohdissa. Tai sitten ovat pitäneet kämpässä kylpyläolosuhteita joka ehtoo suihkun ovet auki. Olen itse kuullut eräästä tapauksesta, kun ulkomaanelävä oli pitänyt kämpän viidakkotunnelmissa pitäen kaikki hanat ja suihkut valumassa lämmintä 24/7. Tätä oli alettu sitten tutkimaan taloyhtiön vedenkulutuksen kasvaessa.

Rasvahappojalisää jossain muodossa, joko kissalle tarkoitettu valmiste eläinkaupasta/apteekista tai ihan vaan jotain ruokaöljyä ruoan mukaan. Ahkeraa harjaamista, että saa sen kuolleen karvan pois ja ihon hengittämään ja jos on kovin hilseinen, on ihan hilsettä irrottavia shamppoita :)

Ja ilma kaiketi liikkuu ok ? Se reikälevyllinen on tuloilmaventtiili, se levy vaan hajottaa ilmavirtaa, ettei tuntuisi vetoa.

Voihan sekin olla, että edelliset on käyttänyt aivan liian kuivaa tasotetta ja säästelleet liisteriä saumakohdissa. Tai sitten ovat pitäneet kämpässä kylpyläolosuhteita joka ehtoo suihkun ovet auki. Olen itse kuullut eräästä tapauksesta, kun ulkomaanelävä oli pitänyt kämpän viidakkotunnelmissa pitäen kaikki hanat ja suihkut valumassa lämmintä 24/7. Tätä oli alettu sitten tutkimaan taloyhtiön vedenkulutuksen kasvaessa.
Kyllä täällä käsittääkseni ilma liikkuu ihan hyvin, tietysti se on vain maallikon vertailupohjaa vailla oleva kokemus kun ilto puhisee ja venttiilien lähellä tuntuu ilmavirta.

Täällä asui tosiaan lapsiperhe, joka omien sanojensa mukaan käytti vettä paljon ja saunoivat lähes päivittäin - oletettavasti aika kosteana on ollut ilma. Onhan huonosti kiinnitetty tapettikin mahdollinen, mutta siinä seinässä kohoilee myös kipsilevyjen saumanauhat hiukan ja lisäksi tapetti oli alkanut irrota reunoista kolmella eri laittokerralla ja ainakin viimeisimmällä oli heidän mukaansa ollut asialla ammattilainen. Kertoivat siis tätä meille, kun yhdessä ihmettelimme tapetin irtoamista. No, tiedä häntä sitten näistä.

Back
Ylös Bottom