Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Vaihtakaamme aihetta.

Kerroin eilen ukaasin, että en halua omakotitaloa alueelle, jossa kallio on aivan pinnassa, syy: haluan kaivaa rengaskaivon. Käsin.

Tulin ajatelleeksi, että miehen kuuluu olla kaivanut kaivo käsin.

Kysymykseen, mihin sitä vettä käytetään kerroin, että ei sillä ole väljä, vaikka auton pesuun. Pääasia, että saan kaivaa kaivon lapiolla.

Illalla ennen nukkumaanmenoa sitten haaveilin tästä, kunnes harmikseni nukahdin.

Tilat on pienet varmasti, mutta lisää määrärahoja koulutukseen, niin painetaan isompaa rakennusta tontille.

Aivan. Pliis, äänestäkää eduskuntaan ja hallitukseen porukka joka panostaa merkittävästi rahaa koulutukseen ja terveydenhuoltoon. Priti pliis. Koska viimeksi näin käynyt? Itse en muista: ikinä. Kunhan supistetaan, yksityistetään ja sitten todetaan, että voi vittu, vituix män.

e: muistutan vielä, liitto voi vastustaa, mutta se ei päätä. Vastustuksesta huolimatta suomessa on enemmän lääkäreitä kuin koskaan..ja jokainen huonosti koulutettu lääkäri on ihan helvetinmoinen kuluerä.

D3E1978F-4311-44A4-92E0-8FECD0B96017.webp
naapuri tuli selloon, parkeerasi tohon ajoväylälle

Niin potilaat kuin työntekijät kun näyttäytyy siellä johtoportaassa vain numeroina.

Tsek. Ja ongelmaa vielä lisää se, että ne kulut ja budjetit on pirstottu miljoonaan eri osa-alueeseen, jolloin jokainen keskijohtoportaan pikkutakki&nutturapää tuijottaa vain omia lukujaan, näkemättä kokonaisuutta. Halukkaat hoitajat ei saa tehdä ylitöitä, koska on niin helvetin kallista maksaa niitä palkkoja...mutta kun potilas makaa sen takia osastolla ylimääräisen päivän tai pari niin sehän ei maksakaan sitten mitään..koska kustannukset menee johonkin toiseen yksikköön (n)

Odotan kevättä innolla. Hommasin patterikäyttöisen pulttipyssyn paineilmaisen tilalle - loppuu se kompuran meteli ja letkuun kompastelu. Toivottavasti vaan vääntö riittää kuten mainospuheissa.

Odotan kevättä innolla. Hommasin patterikäyttöisen pulttipyssyn paineilmaisen tilalle - loppuu se kompuran meteli ja letkuun kompastelu. Toivottavasti vaan vääntö riittää kuten mainospuheissa.
Itse olen ihan menestykseekkäästi vaihtanut pikkusella Makitallakin renkaita. Tosin sillä ei niitä jämähtäneitä saa ilman käsikalua auki.

Isommalla lähti nekin ilosesti.

Aivan. Pliis, äänestäkää eduskuntaan ja hallitukseen porukka joka panostaa merkittävästi rahaa koulutukseen ja terveydenhuoltoon. Priti pliis. Koska viimeksi näin käynyt? Itse en muista: ikinä. Kunhan supistetaan, yksityistetään ja sitten todetaan, että voi vittu, vituix män.

Mutta kun en minä halua äänestää ihmisiä jotka panostavat lisää rahaa koulutukseen, terveydenhuoltoon, maahanmuuttoon, tyhjän ilman suojeluun, sosiaalitukiin ja korkeampaan verotukseen. Se on Amerikan meininki nykyään, oikea ja vasen.

Mutta kun en minä halua äänestää ihmisiä jotka panostavat lisää rahaa koulutukseen, terveydenhuoltoon, maahanmuuttoon, tyhjän ilman suojeluun, sosiaalitukiin ja korkeampaan verotukseen. Se on Amerikan meininki nykyään, oikea ja vasen.

No sitten voit tietääkseni äänestää siihen sopivaa ehdokasta.

Tsek. Ja ongelmaa vielä lisää se, että ne kulut ja budjetit on pirstottu miljoonaan eri osa-alueeseen, jolloin jokainen keskijohtoportaan pikkutakki&nutturapää tuijottaa vain omia lukujaan, näkemättä kokonaisuutta. Halukkaat hoitajat ei saa tehdä ylitöitä, koska on niin helvetin kallista maksaa niitä palkkoja...mutta kun potilas makaa sen takia osastolla ylimääräisen päivän tai pari niin sehän ei maksakaan sitten mitään..koska kustannukset menee johonkin toiseen yksikköön (n)

tämä on juuri tätä #pahoinvointiyhteiskunta

ootko jo koeajanut, on meinaan kovaääni ainakin niissä vehkeissä mitä olen kuullut, hermoja kiristävän ärrrrsyttävä

Täällä onkin näemmä jauhettu sähköautoista. Saatan tosin olla vähän puolueellinen, kun koen olevani semi-petrolhead, mutta mielestäni ovat vaan järjettömiä. Trimmerin voisin ehkä vielä ostaa akkukäyttöisenä (tosin oma on bensa), mutta ruohonleikkurin ja isommat, ei kiitos.

Tiedän, että alla olevassa on verrattu isoa autoa pikkuautoon ja jenkeissä käytetään paljon hiiltä, mutta tuo hyvin esiin Teslan todellista vihreyttä, kun peruspikkukippo pesee sen mennen tullen.

http%3A%2F%2Fcom.ft.imagepublish.prod.s3.amazonaws.com%2F85fd7e78-c496-11e7-b2bb-322b2cb39656

ootko jo koeajanut, on meinaan kovaääni ainakin niissä vehkeissä mitä olen kuullut, hermoja kiristävän ärrrrsyttävä

Ilman vastusta hellä surina, mutta en ole tositoimissa koittanut. Veikkaan, että ei silti yli tuon kompuran 95 db mene.

Back
Ylös Bottom