Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Meikäläinen oikein urheilun perikuva, kävellen menisi salppurin kisojen suorituspaikoille joitan minuuutteja mutta ei vaan vois vähempää kiinnostaa.
Mä oon tänä talvena seurannu suht paljon hiihtoa. Pääsee helpommalla kisafiilikseen kisoja kattomalla, ku ite kisaamalla. Säästyy turhalta rehkimiseltä. Ja tuittupäisyys pysyy hallinnassa.

Mä oon tänä talvena seurannu suht paljon hiihtoa. Pääsee helpommalla kisafiilikseen kisoja kattomalla, ku ite kisaamalla. Säästyy turhalta rehkimiseltä. Ja tuittupäisyys pysyy hallinnassa.
Tuonne kun menet metrin sohjoon rämpimään ja haet pinnasta poltetusta mutta sisältä haaleasta kisamakkarasta tunnelmaa niin ei se kivaa oikeasti ole.
Mulle tarjottiin korruptiona vieressä olevasta jäähallista aitiopaikkaa kisatukikohdaksi ja sieltä olisi saanut ilmaista kahvia ja kaakaota yms. mutta ei sekään auttanut.

Yövuoro 1/4 menossa ja yllättävän hyvin jaksaa!

Rytminkääntö yövuoroihin:
- toissapäivänä nukuin 12:30 asti päivällä mentyäni nukkumaan noin puoliltaöin, eli hyvä suunta kohti yörytmiä
- eilen eli perjantain puolella torstaiyötä, valvoin puoli kolmeen asti yöllä ajatuksena nukkua ainakin yhtä pitkään (vähintään klo 11 asti kun nukun ekana yövuoropäivänä, jaksan yleensä hyvin valvoa yön yli aamuun asti)
- no heräsin sitten ennen kymmentä eilen perjantaina päivällä, taas teki unensaanti tepposet... Nyt onneksi ei väsytä yhtään ja jaksanen hyvin valvoa aamuseiskaan vielä

Minuakaan ei viime yönä väsyttänyt vielä neljän aikaan. Siinä kuuden seitsemän aikaan iski pahin väsymys.

Osaan ehkä seuraavaan kertaan varautua paremmin nyt oli elämän eka yö vuoro. Nyt on onneksi yö nukuttu hyvin.

oumaigaad!
Tätä en uskonut koskaan sanovani mutta nyt sanon, voisin mennä katsomaan näytelmää.
Fingerpori näytelmästä kertoi aamutelkassa just ja sen voisin käydä tsiikaamassa.

En lukenut, mutta uskon, että EI OLE varmana kotimaamme kasvattamaa.
Joskus oli haastattelu telkassa ja mun mielestä käyttivät kotimaista koivua näissä.
Itse puulaji ei ole niin merkityksellinen mutta pintakäsittely on ollut haastavaa että on turvallinen ja mukava sekä kestävä.
Puunkulutus ei taida olla kovinkaan merkittävä, etenkin jos vertaa omaa vehjettä tohon pihakoivuun niin aika monta sellaista siitä saisi :LOL:

Kissaa vituttaa ku oon sohvalla. Pari minuuttia pohti sohvan vieressä voiko hypätä sohvalle seuraksi. Lopulta hyppäsi, totesi ettei ole hyvä tämä ja jatkoi matkaa raapimistynnyrin päälle pötköttelemään. Nyt se heiluttaa häntää vihasesti.

Voiko (tai miksi ei voisi) auton akun ylläpitolaturin kiinnittää suoraan akun kylkeen?
Defalla oli joskus lohkolämmitin/lämppäri sarja jossa oli kiinteä ylläpitolaturi.
Ei varmaan olisi kumma homma tehdä autosähkärin samanmoista ihan ylläpitolaturista kun ne on nykyään aika fiksuja eikä ylilataa akkua tyhjäksi.

IMG_20190209_103734.webp
....

Defalla oli joskus lohkolämmitin/lämppäri sarja jossa oli kiinteä ylläpitolaturi.
Ei varmaan olisi kumma homma tehdä autosähkärin samanmoista ihan ylläpitolaturista kun ne on nykyään aika fiksuja eikä ylilataa akkua tyhjäksi.

Laturi on ollut vuosia, Defa. Uuden isomman akun myötä vain vanha asennus alkaa olla milleistä kiinni. Tarttis saada pari senttiä siirrettyä ja ylivoimaisesti helpoin ratkaisu olis vetää nippusiteillä akun kylkeen.

Back
Ylös Bottom