Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mulla on pelkkää Makitaa. Vitun hyviä. Akkuja menny jokunen, ja yhden 18V ruuvinvääntimen oon saanu poltettua. Toimii se vieläkin jotenkuten. Viime kesänä ostin toisen kun sai edullisesti.

Äkkiseltään olettaisin vahvasti, että joko aukeaa tai sitten katkeaa, mutta ei ainakaan jumi paikallaan.

Tuli tuosta mieleen tapaus kesätyömaalta muinaisuudessa, jossa nosturin telissä piirustuksen mukaan piti olla kuumasinkittyjä M24 8.8-ruuveja, mutta puolalaiset kusipäät olivat käyttäneet sähkösinkittyjä 4.6-ruuveja. Ne piti sitten vaihtaa oikeisiin paikan päällä, mutta yksikään ei inahtanut aukipäin edes ns. vitun isolla paineilmapyssyllä. Oli ruuvityypin lisäksi myös momentti oikeaoppinen. Käsipelillä, reilun parin metrin putken avulla sitten alkoi tapahtumaan. En tajua, kuinka se patarauta edes kesti momentin jolla ne oli vedetty kiinni.

Pultti

Äkkiseltään olettaisin vahvasti, että joko aukeaa tai sitten katkeaa, mutta ei ainakaan jumi paikallaan.

Tuli tuosta mieleen tapaus kesätyömaalta muinaisuudessa, jossa nosturin telissä piirustuksen mukaan piti olla kuumasinkittyjä M24 8.8-ruuveja, mutta puolalaiset kusipäät olivat käyttäneet sähkösinkittyjä 4.6-ruuveja. Ne piti sitten vaihtaa oikeisiin paikan päällä, mutta yksikään ei inahtanut aukipäin edes ns. vitun isolla paineilmapyssyllä. Oli ruuvityypin lisäksi myös momentti oikeaoppinen. Käsipelillä, reilun parin metrin putken avulla sitten alkoi tapahtumaan. En tajua, kuinka se patarauta edes kesti momentin jolla ne oli vedetty kiinni.
Mitä vattua, 8.8 on halvinta peruskamaa Suomessa ja kun mennään esim. 11 lujuuksiin niin puhutaan jo melkoisesta laatukamasta jota käytetään aivan erikoishommissa.

Mulle jäänyt mieleen kun joku joskus laittoi virallista taulukkoa pulteista, ruuveista ja muttereista :LOL:
Meinaakko tätä?

44a7f1477543ebfacf33bec70c2dd9f2.jpg

Back
Ylös Bottom