Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.


Pöh, parempi se kai on lopettaa vallan yrittämästä, kun ei tule kuin paha mieli. Ei riitä hienot ammatit, kultainen sydän ja kovat työt haaveiden etteen, pitäisi vaan olla pitkä ja isot lihakset. Näillä ominaisuuksilla oltaisiin vältetty monta mielipahaa. Noh, olen sitten lyhyt laihaläski ja sillä siisti.

Onneksi on Vanajaa. Ei jaksanut tänään lähteä saunomaan, jos nyt vaan olis ja lepäilis ensiviikkoa varten.
 
Kannenpultteja kiristetty 60-astetta ja venttilivälykset säädetty 0,30 milliin.

Rivikuutonen ei nyt tarvi kun keskikovaa ajoa.
Joskus vuonna ykskyt kaks koitettiin säästää ja käyttää uudestaan F16 Volvon kannenpultit.
Niissä oli momentti jotakuinkin "ihanvitusti" ja kun pajamies kiristi niitä kahden metrin putki jatkona ja lens selälleen betoniin renkaan päältä kun pultti pamahti poikki niin päätettiin ostaa uudet, kaikki.
Mutta hyvin toimii sekin kapistus vaikka 2/4 kannenpultista olisi poikki, sivujuonteena tuli mieleen ko, kapistuksen kannentiiviste joka onneton kuminen O-rengas.
 
Joskus vuonna ykskyt kaks koitettiin säästää ja käyttää uudestaan F16 Volvon kannenpultit.
Niissä oli momentti jotakuinkin "ihanvitusti" ja kun pajamies kiristi niitä kahden metrin putki jatkona ja lens selälleen betoniin renkaan päältä kun pultti pamahti poikki niin päätettiin ostaa uudet, kaikki.
Mutta hyvin toimii sekin kapistus vaikka 2/4 kannenpultista olisi poikki, sivujuonteena tuli mieleen ko, kapistuksen kannentiiviste joka onneton kuminen O-rengas.
En ole kyllä koskaan kuullut että kahden metrin jatkoa tarvitaan kannenpulttien kiristykseen:LOL:
Mutta eiköhän asentaja tiennyt mitä oli tekemässä.

Pultit voi yleensä käyttää uudestaan jos ne ovat valmistajan antamien toleranssien sisällä. Tietty jos varman päälle haluaa tehdä niin laittaa uudet, pultit ei yleensä ihan mahdottomia maksa.
 
Mitä se invis siä nyt huutelee. Niskasta kiinni nyt. Meet perjantaina paariin, otat olutta ja kattelet vähän väliä. Mitä sen väliä kun saa vähän väliä.

täh
 
Ostin tommosen robotti imurin, ajattelin että sellaista ylläpitävää ”pahimmat villakoirat pois” siivousta. Yllätti todella toi pyörivä frisbee, tarkasti siivoaa 4/5
Omani ostamisen jälkeen (heinäkuu), olen kaivanut vanhan imurin esille kerran. Ja sekin oli toissapäivänä, kun rullailin mattoja lattialta illalla, muuten en olisi varmaan vieläkään koskenut siihen.
 
Ilman roboimuria ei kyllä enää parin vuoden jälkeen osaisi elääkään. Vielä kun joku keksisi sellaisen pölyjenpyyhkijäkopterin (ei sellainen).
 
pikkaisen väsy vaik viikonloppuna piti levätä ja lässyti läsyyn läpäti lää.... aamul si paltsuu ja muuta hommoo jostain aamuysistä alkaen... herääminen tapahtunee puol kasilta ellen herää taas etuajassa.... mun roppa on sitä mieltä että klo 04 aamul jo sdietääkin herätä...
 
Joskus vuonna ykskyt kaks koitettiin säästää ja käyttää uudestaan F16 Volvon kannenpultit.

Rempatessa kannattaa aina säästää: "Ei sitä kantta plaanata tarvitse, maksaisi monta kymppiä ihan turhaan". Sitten muutaman päivän sisään uudestaan valkoista savua putkesta, kansi uudestaan auki ja tällä kertaa koneistamon kautta.

Auto tai säästöidea eivät olleet omiani, kunhan olin paremman tekemisen puutteessa mukana rasvaamassa sormiani. Eikä ole ainoa esimerkki siitä, että säästäminen kannattaa aina.
 
En ole kyllä koskaan kuullut että kahden metrin jatkoa tarvitaan kannenpulttien kiristykseen:LOL:
Mutta eiköhän asentaja tiennyt mitä oli tekemässä.

Pultit voi yleensä käyttää uudestaan jos ne ovat valmistajan antamien toleranssien sisällä. Tietty jos varman päälle haluaa tehdä niin laittaa uudet, pultit ei yleensä ihan mahdottomia maksa.
Lämpöisenä vedetään 90Nm momenttiin jonka jälkeen 90 astetta lisää.
Ne on ns. venyviä pultteja jotka on kertakäyttöisiä ja kyseessä on siis 6-kone ja tilavuus vain 16 litraa :LOL:
 
Lämpöisenä vedetään 90Nm momenttiin jonka jälkeen 90 astetta lisää.
Ne on ns. venyviä pultteja jotka on kertakäyttöisiä ja kyseessä on siis 6-kone ja tilavuus vain 16 litraa :LOL:
Ymmärrän. Tosin on olemassa venyviä joita voi käyttää uudestaan jos ne ovat toleranssien sisällä.

Tuon Valmet dieselin kanssa kiristetään ensin 40Nm, sitten 3x 60 astetta, puolen tunnin käyttö ja vielä kerran 60astetta.
Koneessa on 40 kannenpulttia, joten kiristyskertoja rapeat 200.
 
Tänään hirviöjahdin ohessa vilkaisin montulle hylättyä Hanomag 44:sta ns. sillä silmällä, mutta viimeistään kurkistus koppiin aiheutti kyllä välittömän Ei nyt saatana -reaktion. Kasvoi sammalta ihan huolella :LOL:
 
Invis se täällä taas huutelee omiaan... Kohta uskalla kirjoittaa enää tänne, kun pidetään varmaan antikristuksena, mutta totuus olis taas tarua ihmeellisempää. Ja enemmän tai vähemmän yksityisasia :)
 
Back
Ylös Bottom