Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Salkkua kevennetty.

Sama.

Kävin ostaan tyttärelle 98 kokoo vaatteita että voi mennä kerhoon pari kertaa viikossa. Tuli pari haalaria, pari paitaa, housut ja kengät. Miten vitussa nämä kasvaa niin helvetin lujaa?
Just ostin samaa settiä jotain 90 kokoa. Monta satkua meni taas. On blaata ja blöötä ja gugguuta ja giggiitä. Yks takki oli molo. Vittu oikeesti molo? Siis kulli merkkinen takki?

Se on kyllä yksi molo noitten vaatteiden kanssa ajoittain. Mukula kasvaa sitä tahtia että sovittiin jo aikaa sitten että vaatteet sijaitsevat äiteellänsä ja kulkeutuvat sitten kapsäkissä isän tykö kun tarve. Tilille pistän kyhnyt että saa hakea uudet kerrastot sillon kun tarvitsee.

Mut sais kyllä haudata tänne Vantaan kaksioon. Parempi vain että maatuisin tänne omaan paskaani, tai sitten hankin pari kissaa niin ne voi syödä mut.

Meinasin tuohon omaani lisätä, että uudelle ihmiselle on helpompi ehkä hypätä mukaan, kun on reilusti porukkaa. Ei ehkä jänskätä niin reilusti.
Olen ennenkin kuullut tuon mutta oikeasti se kyllä riippuu henkilöstä.
Esim. itse koulukiusauksen traumatisoimana en keksi montaa veret seisauttavampaa tilannetta kuin mennä miittiin, jossa on hirveästi ihmisiä, kaikki omien tuttujensa kanssa omissa kuppikunnissaan ja minä en tunne ketään, en kuulu mihinkään, enkä oikein uskalla tunkea keidenkään muiden porukkaan, koska heillä on selvästi hauskaa keskenään eikä kukaan kuitenkaan kaipaa minua paikalle.
Ja tähän on sinänsä turha sanoa, että "oikeasti se ei mene niin", koska tiedän ettei tätä ajatuksenjuoksua ymmärrä, jos ei ole samanlaisia kokemuksia.
Ja jos on samanlaisia kokemuksia, niin ymmärtää varmasti mistä tässä puhun.

Pienessä ryhmässä kaikki huomioivat toisensa eikä ketään edes voi sulkea ulkopuolelle. Lisäksi itse nautin enemmän pienessä ryhmässä keskustelusta ja jutustelusta kuin "yleisestä älämölöstä."

Enkä ole ihan varma siitäkään mitä minua introvertimmat ihmiset ajattelevat noista "suurmiiteistä", että onko niihin helpompi mennä kuin pienempiin.

Mut sais kyllä haudata tänne Vantaan kaksioon. Parempi vain että maatuisin tänne omaan paskaani, tai sitten hankin pari kissaa niin ne voi syödä mut.
Rupeet kissamummoksi. Mutta onko edes olemassa sanaa, joka kuvaisi miespuolista kissamummoa?

Se on kyllä yksi molo noitten vaatteiden kanssa ajoittain. Mukula kasvaa sitä tahtia että sovittiin jo aikaa sitten että vaatteet sijaitsevat äiteellänsä ja kulkeutuvat sitten kapsäkissä isän tykö kun tarve. Tilille pistän kyhnyt että saa hakea uudet kerrastot sillon kun tarvitsee.

Minä uskon, että tuossa on nyt syytä tuo sana Vantaa.

2 vuotta oli maksimi, minkä siellä suunnalla pystyi olla.

Minä uskon, että tuossa on nyt syytä tuo sana Vantaa.

2 vuotta oli maksimi, minkä siellä suunnalla pystyi olla.
Mulla on kyllä kauhean pieni otanta vielä, mutta siis kaiken kaikkiaan en yhtään ole saanut negaviboja Vantaasta. Tää on oikeastaan ihan kiva mesta, kun on pääasiassa asumiseen tarkoitettu ja keskipiste mistä pääsee sitten joka suuntaan nopeasti. On niin työt kuin harrastukset ihan pienellä etäisyydellä.

kyllä näin on, että, sicin järjestämä noin 10 hengen allasmiitti on juuri hyvä

Semmonen vajaa 10 henkeä on hyvä, niin kukaan ei liikaa pääse hukkumaan sinne ihmismassaan, jos ei ketään satu tuntemaan. Monen kymmenen hengen megamiitti voi olla vähän ahdistava, jos ei niitä omia tuttuja oo entuudestaan.

Mutt sais kyllä haudata tänne Vantaan kaksioon. Parempi vain että maatuisin tänne omaan paskaani, tai sitten hankin pari kissaa niin ne voi syödä mut.

Saat kyllä lainata mun kisulinskiä syömispuuhiin, hänellä on erittäin hyvä ja syrjimätön ruokahalu kuten tiedätkin, kerrankin sais reppana mahansa täyteen!

Pienessä ryhmässä kaikki huomioivat toisensa eikä ketään edes voi sulkea ulkopuolelle. Lisäksi itse nautin enemmän pienessä ryhmässä keskustelusta ja jutustelusta kuin "yleisestä älämölöstä."

Enkä ole ihan varma siitäkään mitä minua introvertimmat ihmiset ajattelevat noista "suurmiiteistä", että onko niihin helpompi mennä kuin pienempiin.

Tavallaan noinkin, mutta kolikon toinen puoli: minä olen epäsosiaalinen paskiainen, mutta juuri siksi isoissa miiteissä on puolensa, koska niissä voi hukuttautua joukkoon, pyöriä ympäriinsä ja ehkä välillä eksyä vaihtamaan pari sanaa jonkun kanssa ja eksyä juttelemaan enemmänkin. Pieneen porukkaan taas ei voi hukuttautua, joten se on ainakin minulle hyvin kiusallinen tunne juuttua siinä muutaman, ehkä ennestäänkin toisensa tuntevan ihmisen seassa seassa ainoaksi ulkopuoliseksi, kuten minulle yleensä käy - ei sillä, että varmastikaan tarkoituksella suljettaisiin ulkopuolelle, vaan olen siinä ulkopuoliseksi jäämisessä sekä luonnonlahjakkuus että parantanut taitoa vuosikymmenien mittaan yhä paremmaksi.

Siksi johonkin massamiitteihin, kun sellaisia vielä oli, olen takavuosina lähtenyt jopa ketään tuntematta, mutta pieniin miitteihin ei ikinä tunnu hyvältä idealta lähteä, jos ei tiedä mukana olevan ainakin jotakuta entisestään kohtuullisen hyvää tuttua, ja sellaisia ei foorumilla nykyään enää juuri pyöri.

Saat kyllä lainata mun kisulinskiä syömispuuhiin, hänellä on erittäin hyvä ja syrjimätön ruokahalu kuten tiedätkin, kerrankin sais reppana mahansa täyteen!
Voisin kyllä melkein sen humuskuukkelin ottaa tänne seuraksi! Jos ei tarttis kakkalaatikkoa siivota. (n)

Kissan lattiallepissimisongelma toistaiseksi ratkaistu!

Ei toiminut vanhan kissavessan (suorakaide) uusi paikka eteisessä, ei uusi kissavessa (kolmion mallinen) eikä perinteinen pyöreä pesuvati eteisessä tai kylppärissä, mutta neliönmallisen pesuvadin asettaminen eteiseen lopetti ongelman :eek: Jo neljäs vuorokausi täysin ilman lattiapisua/-kakkaa :LOL:. Sama hiekka ollut käytössä koko ajan.

Tavallaan noinkin, mutta kolikon toinen puoli...
Niinpä, riippuu henkilöstä mikä on hyvä. Tartuin vaan tuohon kommenttiin, kun ihmiset tuntuvat useimmiten ajattelevan by default, että uusien ihmisten on helpompi mennä isoihin miitteihin.
Mutta kuten todettu, meitä on monenlaisia.

Mietin myös sitä, että minun on vaikea mennä ryhmiin, joissa kaikki muut tuntevat toisensa ja minä en ketään. Eli en menisi pieneenkään miittiin, jossa kaikki muut ovat hyviä tuttuja keskenään ja minä olisin lähtökohtaisesti ulkopuolinen.

en keksi montaa veret seisauttavampaa tilannetta kuin mennä miittiin, jossa on hirveästi ihmisiä

Eli en menisi pieneenkään miittiin, jossa kaikki muut ovat hyviä tuttuja keskenään ja minä olisin lähtökohtaisesti ulkopuolinen.

Niinpä, eli käytännössä:

grumpy-cat-poster41-e1396570566775-580x435.webp

Niinpä, eli käytännössä:

katso liitettä 150560
:ROFLMAO: On niitä välimuotojakin! :LOL: Esim. jo pelkästään se muuttaisi tilanteen, etten menisi yksin vaan esim. miehen kanssa. Tai tosiaan, että paikalla olisi jo tuttujakin ihmisiä. Ja koska olen tavannut pakkislaisia juuri pienemmillä kokoonpanoilla on aika todennäköistä, että isommassa miitissä olisi joku entuudestaan tuttukin.
e. Eli yhteenvetona; En koe mielekkääksi mennä tilanteisiin, joissa _kaikki muut_ tuntevat toisensa ja minä en ketään. Ja isoissa porukoissa tämä todentuu mielessäni siten, niin kuin yllä kirjoitin, että kaikilla on jo valmiina ne omat kuppikuntansa ja minä en kuulu tai ole tervetullut mihinkään.

Viimeksi muokattu:
Kun sosiaalisuus on jossain graanittilohkareen ja tiiliskiven välillä niin eipä ne miitit ehkä ihan mukavuusalueella ole, mutta siltikin menen into pinkeänä saadakseni edes jotain vaihtelua elämään.

Nimiähän en opi millään ja nimimerkitkään ole niin helppoja, joten aina on ihmiset uusia. Naama vain joillain vähän tutumpi.

Nimiähän en opi millään ja nimimerkitkään ole niin helppoja, joten aina on ihmiset uusia. Naama vain joillain vähän tutumpi.

Joo, ei sekään helpota että kasvomuisti on heikon puoleinen*) eli esim. kadulla ohikulkiessa tunnistan varmasti vain lähimmät tutut ja perheenjäsenet sekä jotkut selkeästi erottuvilla piirteillä varustetut henkilöt, mutta satunnaisemmat tuttavat tunnistan yleensä vain kontekstissa, jossa osaan tietyn ihmisen odottaa näkeväni ja joidenkin muutaman kerran tavattujen miittinaamojen muistaminen kasvojen paljoudesta on pääosin täyttä arpapeliä.

Tämä on yleensäkin elämässä ikävä piirre, koska moni paremmalla kasvomuistilla varustettu satunnaistuttu varmasti tunnistaa itseni helpommin ja ihmettelee, miksi en ole huomaavinani tai tule juttelemaan jossain törmätessä, vaikka välttelyn sijasta kyse on siitä, että joko en huomaa lainkaan tai sitten vilkuilen vähän sinne päin miettien, olenko nähnyt tuon ihmisen joskus jossakin...

*)linkatussa wikipedia-artikkelissa mainittu 2,5% on ääriryhmän eli lähes täysin kasvosokeiden osuus. Selvästi keskimääräistä huonompi kyky kasvojen tunnistukseen on taas paljon sitä yleisempää, koska kyseessä ei ole on/off-piirre vaan enemmänkin Gaussin käyrän mukaan jakautuva ominaisuus.

Back
Ylös Bottom