Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

4d69c87511834ac2b066449d437ee366.jpg.webp

Miksi @irtakk löi luurin korvaan?

Minä en näe tuota kuvaa.

En pysty lyömään luuria korvaan edes lehtimyyjälle.:confused:

Minulle taas tulee sellainen tunne, että Leokon kutsuessa Joksua neidiksi, hän koittaa jotenkin vähätellä, pienentää, väheksyä, mitätöidä.

NII ETTÄ MITÄS SVIIDUA TUOLLAINEN ON, just kun on puhuttu tasa-arvosta. :woot:

Jos tämä onkin kateutta :rolleyes::giggle: khihi.

Se on ihanaa, kun naiset ovat puolellani. :heart:

Ei vaan, kyllä täällä saa toki kirjoitella mitä lystää ja kestä lystää. Tämä on kuitenkin internets missä suurin osa on täysin anonyymisti ja välillä itsekin sorrun hieman provoilun polulle. Mutta kyllähän se teksti aina kirjoittelijasta jotain kertoo, mitä nyt suhteellisen hyvällä ihmisenlukutaidolla voi tulkita.

Aika varhain esim itselle on kasvanut kohtalaisen hyvä itsetunto ja sitä on aika haastava lähteä horjuttaan.

Muistan yhden tapauksen jostain seiskaluokalta. Olin saanut uudet arskat ja vetäsin ne kevätaurinkoon päähän. Nuorisotiloilla rappusilla yks vanhempi toveri alkoi ilkkua, kuinka on rumat lasit. Muistan aina, kun oma kaverikin naureskeli vierellä tälle ilkkumiselle. Ihmettelin, että mikä silläkin nyt on. Satuin vaan sillon jo tietään, että tällä ilkkujalla oli mutsi työtön ja isä teki satunnaisia hanttihommia, eli ei varmaan paljon uusia arskoja saanut sovitella. Pidin suuni tästä tiedosta tukossa ja arskat silmillä.

Yleensä kuitenkin ihmisillä on sanomilleen joku tarkoitus. Harvoin kukaan sanoo mitään ajattelematta.

Mutta, pian 28 h samoilla silmillä. Koska pääsee nukkuun.

Mikä ihme siinä on, että kun oon nukkumatta niin vatta aina kipeä. Huono olo nyt on perus, mutta vattakin oireilee. Tällä kertaa koitin, että en lipitä kofeiiniakaan mielin määrin ja silti olo kuin darrassa ois.

Innolla odotan niitä aikoja, jos lapsia siunaantuu.

miksi et ole nukkunut

ryhdytkö paikkaamaan ketjussa siikrämiä

Muistan yhden tapauksen jostain seiskaluokalta. Olin saanut uudet arskat ja vetäsin ne kevätaurinkoon päähän. Nuorisotiloilla rappusilla yks vanhempi toveri alkoi ilkkua, kuinka on rumat lasit. Muistan aina, kun oma kaverikin naureskeli vierellä tälle ilkkumiselle. Ihmettelin, että mikä silläkin nyt on. Satuin vaan sillon jo tietään, että tällä ilkkujalla oli mutsi työtön ja isä teki satunnaisia hanttihommia, eli ei varmaan paljon uusia arskoja saanut sovitella. Pidin suuni tästä tiedosta tukossa ja arskat silmillä.
Tämä on kyllä saatanan hieno ominaisuus ihmisessä. Itse pääsin jostain madafakin ujoudesta eroon noin yläasteella kun yhtäkkiä koin valaistuksen että mähän oon vittu kaikkien yläpuolella. En siis sitä mitenkään toitottanut. Sisäisesti vaan tajusin. Siitä lähtien osannut nauraa itselle enkä ole välittänyt muiden ilkkumisista. Enkä nyt tarkoita että mulkku olisin. (voin toki ollakkin)

Milllä ilveellä opettaisin tämän tyttärelle. Ettei tulis niin huonoa itsetuntoa ku sen mutsilla oli teini-ikäisenä. Taitaa olla väistämätöntä kun syntyi ilman kullia.

Innolla odotan niitä aikoja, jos lapsia siunaantuu.

Sorry, pahoittelen ihan vilpittömästi jos nyt kiskasen vähän mattoa jalkojen alta. Murran esirippua.
Ei niitä oikeesti siunaannu. Munapilluun -taktiikalla niitä tulis. Ei niin nokonnuukaa mitenkä päin tai missä. Mieluusti yhteisymmärryksessä.

Korporaatiossa kerrottiin, että Jenkeissä ja Brittien saarilla kyseessä on Efjuusiikei -menetelmä.

Kotimaassa on kehitetty Änuuäsäsii -menetelmä.

Lapsien tekoon siis.

Tämä on kyllä saatanan hieno ominaisuus ihmisessä. Itse pääsin jostain madafakin ujoudesta eroon noin yläasteella kun yhtäkkiä koin valaistuksen että mähän oon vittu kaikkien yläpuolella. En siis sitä mitenkään toitottanut. Sisäisesti vaan tajusin. Siitä lähtien osannut nauraa itselle enkä ole välittänyt muiden ilkkumisista. Enkä nyt tarkoita että mulkku olisin. (voin toki ollakkin)

Milllä ilveellä opettaisin tämän tyttärelle. Ettei tulis niin huonoa itsetuntoa ku sen mutsilla oli teini-ikäisenä. Taitaa olla väistämätöntä kun syntyi ilman kullia.

Sorry, pahoittelen ihan vilpittömästi jos nyt kiskasen vähän mattoa jalkojen alta. Murran esirippua.
Ei niitä oikeesti siunaannu. Munapilluun -taktiikalla niitä tulis. Ei niin nokonnuukaa mitenkä päin tai missä. Mieluusti yhteisymmärryksessä.
Meillä on toki ollut rakastavat vanhemmat, mutta minä luulen että ainakin tietty tatsi tekemiseen on syntynyt siinä, kun isä on aina sanonut, että jos jonkun laitteen ihminen on tehnyt, sinä olet myös ihminen ja voit sen korjata. Tätä kautta sitten pikkupoikana on tullut kaikkea korjailtua ja ruuvailtua. Ja kun on taas osannut jotain korjata, niin se ruokkii itseään lisää tekemään käsillä joka kasvattaa itsetuntoa muillakin elämän osa-alueilla.

Tähän kun lisätään salilla käynnin kautta kasvanut itsetunto, parisuhteissa opitut ja oivalletut ihmissuhdetaidot, hyvin menneet työkuviot aivan nuoresta saakka ja todella laaja kaveripiiri, niin siitä se kai on kasvanut.

Se että itse voin puhua oikeastaan mistä tahansa ja todellakin syvällisiä tuntemattomillekin juontaa itsellä juurensa menneistä parisuhteista. Niistä itse oon oppinut parhaiten, enkä kyllä kotioloissa. Tuleva kodin hengetär on vastaavanlainen keskustelija, niin sillä homma klikkaskin siihen tapaan aikoinaan, että heti oli fiilis kuin ois tuntenut vuosia. Vastaavaa fiilistä ei ole muiden kanssa tullut.

Miehellä nyt on nuorena helppoa, kun testoo veressä ja salilta saa lihasta. Tää jo kantaa aika pitkälle ja ruokkii itseään.

Edit, hyvä jos niitä lapsia ei siunaannu. Vielä ei ois tarvis. Olen varmuudeksi suosinut siis väärää luukkua.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Toi nuoresta putkeen menneet kesätyöt on kyllä yks iso juttu.

Toki, osa on aivan täysin suhteilla saatuja, mutta kun on nuorena painanut kesät töitä, se on näyttänyt varmana hyvältä teinin työhakemuksessa joka on jo taas kantanut eteenpäin.

Samaan kastiin menee kaikki lainan vakuudet ja muut. En millään pysty ymmärtään, miks frendien porukat ei takaa lainoja ja sit asutaan vuokralla. Osa asuu vieläkin vuokralla, kun ite on asunut omassa intistä päästyä. Aivan järkyttävät kaulat saa jo ennen kolmeekymppiä kurottua, jos porukat on potkinut eteenpäin.

Näin olen myös ymmärtänyt.
Eikä siinä ole mitään pahaa, se on vaan erilainen kulttuuri.
Minusta on aika paljonkin pahaa siinä, jos kulttuurisella tasolla "mies on pohjimmiltaan sika ja pitää naista alempiarvoisena". Yksilötasolla jokainen valitkoon vaikka kotikurisuhteen jos se on se oma juttu, mutta tässä ei taida olla yksilötasosta enää kyse. Oma isäni ja isoäitini joutuivat elämään elämänsä väkivaltaisen ja alkoholisoituneen isoisäni kanssa siksi, että 50-luvulla Suomessa oli tehty hyvin vaikeaksi yhteiskunnallisella tasolla valita muunlaista elämää, kuin kotirouva-elättäjämallin mukaista. Luojan kiitos niistä ajoista on tultu kauas, viis siitä kuinka monta kilometria nyt saan polkea pyörää työjuhtana räntäsateessa. Luojan kiitos mulla on myös sellainen tasa-arvolla pilattu suomalainen mies, en kyllä koskaan muunlaista ottaisikaan.

jos porukat on potkinut eteenpäin.

Tätä minä olen omieni kanssa noudattanut. En tarkoita, että pitäisi kaikki antaa valmiina ja pumpulissa kasvattaa. Vaan sitä, että olen apuna, kannustan, tuen ja välillä patistan jotta lapset saisivat parhaat mahdolliset lähtökohdat elämään.

Vaikka olen köyhä enkä voi säästää lapsilleni koko elämän lapsilisiä ja antaa sitten kymmeniä tuhansia euroja fyfyä puhtaana käteen kun täysi-ikäisyys koittaa. Voin silti mahdollistaa asioita ja ottaa kasvatuksessa huomioon, omalla esimerkilläni näyttää, että valinnat olisivat kutakuinkin fiksuja. Toki, lopullisen päätöksen he tekevät itse.

Summa summarun, jos voin itse jotenkin helpottaa lasteni tulevaisuutta niin sen kyllä teen. Että ei kaikkea tarvitsisi tehdä vaikeimman kautta niin kuin itsellä.

Tätä minä olen omieni kanssa noudattanut. En tarkoita, että pitäisi kaikki antaa valmiina ja pumpulissa kasvattaa. Vaan sitä, että olen apuna, kannustan, tuen ja välillä patistan jotta lapset saisivat parhaat mahdolliset lähtökohdat elämään.

Vaikka olen köyhä enkä voi säästää lapsilleni koko elämän lapsilisiä ja antaa sitten kymmeniä tuhansia euroja fyfyä puhtaana käteen kun täysi-ikäisyys koittaa. Voin silti mahdollistaa asioita ja ottaa kasvatuksessa huomioon, omalla esimerkilläni näyttää, että valinnat olisivat kutakuinkin fiksuja. Toki, lopullisen päätöksen he tekevät itse.

Summa summarun, jos voin itse jotenkin helpottaa lasteni tulevaisuutta niin sen kyllä teen. Että ei kaikkea tarvitsisi tehdä vaikeimman kautta niin kuin itsellä.
Eipä ole täälläkään ollut tilillä kuin lasten ristikoista voitetut markat. Mutta eteenpäin on kannustettu ja autettu sen mikä on mahdollista muuten kuin suoraan rahallisesti.

Minä tiedän yhden tapauksen, jossa lasten äiti ihmetteli, minkä takia hänen pitäisi lastensa lainojaan taata, ei ole hänenkään lainaansa aikoinaan kukaan taannut. Eihän tämäkään ole kaikilla mahdollista toki, mutta sitten kerrotaan lapselle aspista ja sen tuomista mahdollisuuksista.

Yleensäkin tuollainen ajatusmalli, että en minäkään lapsiani tue, kun ei minuakaan ole tuettu, kuulostaa omaan korvaan aika erikoiselta. Oli se apu mitä tahansa on se apua, ei sen tarvi olla fyfyä. Se voi olla auton lainaamista tai vaikka myöhemmin lapsenvahtina olemista.

Rahat saa jokainen hankkia itse. Näin sitä oppii arvostamaan paremmin. Näin se itselläni on ainakin mennyt ja hyvin oppinut.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Eisaatana, kattokaa nyt kuntit tätäkin. Joku tuseeraaja taas täällä tekemässä. Saneerauskohde. Laajennus okt.
IMAG0861.webp

Laajennuksen lattialämmitys vintillä vedetty villojen päälle. Kulkee koko talon halki vintillä. Kysyin niin laajennukseen tulee jokaiselle lattialämmityksen piirille termostaatti. No mitä käy, kun kämppä lämmin ja kaikki termostaatit sulkee itsensä? Lämmin vesi ei enään virtaa ja pakkasta vintillä talvella. Ootellaan sit kevväämmällä kun putket sulaa.

Eikä varmaan pulputa, kun ilmaakin keräytyy hyvin putkiin.

Ammattimies asialla. Näköjään.

Toi nuoresta putkeen menneet kesätyöt on kyllä yks iso juttu.

Tätä en oo koskaan funtsinukkaan, mut mulla esim on aina ollu kesätöitä. Ekat tietenkin suhteilla, mut 14v saakka ollut joka kesä alusta loppuun asti duunissa. Aina pitkää päivää ja vähän ylkkyä. Sitä kautta aina ollut masseissa. Ja masseja ei ikinä tuhlattu vaan säästettiin. Sittemmin oon ollu kaikki opiskelun lomassa olevat lomat ollut töissä millon missäkin. Aina on ollut opiskellessa rahaa ylläpitää autoa ja harrastuksia. Ja siitä sitten eteempäin onkin työasiat menneet emättimen hyvin.

Minä tiedän yhden tapauksen, jossa lasten äiti ihmetteli, minkä takia hänen pitäisi lastensa lainojaan taata, ei ole hänenkään lainaansa aikoinaan kukaan taannut.

Tämä on erikoinen juttu. Töissä kans yks mimmi sano että hänen lapsille ei mopoautoa tule, koska hänelläkään ei ole mopoautoja ollut.

Miten vanhempi voi olla kateellinen omalle lapselleen? Mistä moinen tulee?. Itse haluan lapseni nimenomaan saavan kaikki mitä itse en saanut. Voin elää kaiken sen ilon ja onnen lapsen kautta uudelleen.

En kans oo saanu kotoota mitään rahallista apua. Kaikkee muuta kyllä. Ja faija takas ensimmäisen luukkuni jonka 22-vuotiaana ostin. 4v myöhemmin myin sen vekka ja sain 20ke voittoa jotka käytin käsirahana seuraavaan asuntoon enkä tarvinnut enää takaajia.

Omalle lapsen nimiin olen kyllä avannut rahastoja, joihin pistän aika merkittävän summan joka kk. Tällä hetkellä +10% tuottoa ollut. Ajattelin vapauttaa hälle kun hän on n.25v tai ainakin valmistunut johonkin ammattiin. Jos kaikki menee niinkuin pitää niin hyvä potti pitäis olla silloin. Siinä on vitun hyvät eväät elämälle. Sen verran hyvin menee nyt niin ei toi ole omasta arjesta pois. Vai pitäiskö kerätä kaikki itelle ja antaa sitten perintönä ku skidi on 60v.

Ei sitä välttämättä ole tarkoitettu kirjaimellisesti otettavaksi, jos joku sanoo, ettei lapsille tule jotain, koska hänelläkään sitä ei ollut. Voihan siinä tietty olla kateutta mutta uskoisin että se tarkoittaa ennemmin että henkilö ajattelee asian olevan turhaa vaivaa tai jopa vahingollista (pilalle lellimistä tms) koska hän kasvoi ilman sitä ja "hyvä hänestäkin tuli". Vrt. "ei minukaan lapsuudessani käytetty pyöräilykypärää ja silti pysyimme hengissä, joten turhaa hössötystä". Mopoauton kohdalla veikkaan että kyseessä lienee ajatus mopoautojen täydellisestä turhuudesta ja typeryydestä eikä niinkään kateudesta.

Back
Ylös Bottom