Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Veskojen kantaminen ei vaan sovi mulle.

Aina inhonnut käsilaukkuja ja vältellyt niiden käyttöä.

Nyt sitten kuitenkin hiljattain ostin sellaisen pienen crossbody-laukun, ”että saa tärkeimmät mukaan jos ei ole takkia.”
Eilen oli käytössä, ekoja kertoja.

Ilmeisesti hävitin koko laukun ja kortit matkalla autolta kotiin tai matkalla ulko-ovelta keittiöön. En osaa sanoa.
Ei löytynyt kotoa, ei autosta.

Voi prkl. Töiden jälkeen suuretsintä.

Onneksi aamulle varattu auton huolto onnistui myös laskulle.
Onneksi tankissa on polttoainetta, että selviän päivän kilsoista ja pääsen kotiin.

Jos en olisi yrittänyt käyttää laukkua, olisi korttikotelo ollut takin taskussa tai vaan puhelimen kanssa käsissä.
Kiukku.

Voihan se olla merkannut se koira siihen lähelle, tiiä häntä. Ja miten sitten ovat siivonneet sen aina pois. Jos sitä vaikka jossain listan alla on niin eihän siihen mikään perushyvä pyyhkäisy päältä auta.

Nopea laskutoimitus sillä 55 000 käteisellä / vuosi.
1600 e käyttöön
3100 e säästöön
Aika 22 vuotta
Tuotto 5 %, inflaatio 2 %

Minulla 50 vuotiaana rahhoo 1,6 miljuunaa
Ongelma, 80 vuotiaana, jos kuluttanut saman 1600 e kuussa. Potti paisunut yli 5 miljoonaan. Ei hyvä.

10 vuotta kun painais töitä, lapaan 55 000 e / v, kuluttais 1 600 e / kk. Ois nettovarallisuus 10 v kuluttua 525 000 e. Sitä ei saa enään syötyä 1600 e / kk vauhdilla ollenkaan vaan se on esim 30 vuoden kuluttua poikinut hieman, eli 660 000 e.

Nimenomaan, jos tulee jälkikasvua, ei heille tarvitse mitään jättää. En minäkään mitään halua, vaan toivon että muut kuluttaisivat omaisuutensa.

Onko kellään kokemusta kissojen kanssa muutosta asuntoon, jossa entisellä omistajalla on ollut koira? Tuleeko jotain massiivista kusella nurkkien merkaamista (leikattuja kissoja kylläkin)? Alkoi huolettaa tuon takia kun pissasivat tuohon matolle, joka oli koirataloudesta peräisin. Tuskin huonepinnoille mitään koirien eritteitä tms jää kun siivoaa perushyvin? Ja kyllä kai tässäki 30 v vanhassa asunnossa on joillakin entisillä omistajilla pakostakin ollut koiria. Mikä lie tuossa matossa laukaisi pissailuhimot sitte. :ROFLMAO:
Kissa voi pissata matolle esim. vaan siksi, että se matto on uusi. Tai vanha. Tai että se kaipaa huomiota. Eikös sulla ole tuore suhde? Jospa tämä kuka lie juippi on kissan mielestä ylimääräinen. Jotenkin sekin pitää ilmaista. Tai tarjosit väärää ruokaa. Aloit leikkiä sen kanssa mutta lopetit liian aikaisin tai leikit väärällä tavalla. Ehkä laatikko ei ko. hetkellä täyttänyt kyseisen yksilön siisteysstandardeja. Ehkä se yhtäkkiä muisti, että ei ole pitkään aikaan vittuillut ja päätti korjata tilanteen että muistat, kuka täällä palvelee ja ketä.

...no oikeesti, voihan se periaatteessa teoriassa reagoida koiran hajuun mutta ei mun ja mun kissan 20 vuoden yhteiselämän aikana koskaan ilmennyt tuollaista nimenomaan koiran hajun vuoksi, ei ”koira-asuntoon” muuttaessa tms.
Muuten kyllä.

Mutta se oli ihana. Mun mussukka.
Kissat on ihania. <3

Kissa voi pissata matolle esim. vaan siksi, että se matto on uusi. Tai vanha. Tai että se kaipaa huomiota. Eikös sulla ole tuore suhde? Jospa tämä kuka lie juippi on kissan mielestä ylimääräinen. Jotenkin sekin pitää ilmaista. Tai tarjosit väärää ruokaa. Aloit leikkiä sen kanssa mutta lopetit liian aikaisin tai leikit väärällä tavalla. Ehkä laatikko ei ko. hetkellä täyttänyt kyseisen yksilön siisteysstandardeja. Ehkä se yhtäkkiä muisti, että ei ole pitkään aikaan vittuillut ja päätti korjata tilanteen että muistat, kuka täällä palvelee ja ketä.

...no oikeesti, voihan se periaatteessa teoriassa reagoida koiran hajuun mutta ei mun ja mun kissan 20 vuoden yhteiselämän aikana koskaan ilmennyt tuollaista nimenomaan koiran hajun vuoksi, ei ”koira-asuntoon” muuttaessa tms.
Muuten kyllä.

Mutta se oli ihana. Mun mussukka.
Kissat on ihania. <3

Ei oo tässä 10 kuukauden aikana kissat pissiny minnekkään uudelle tavaralle tai matolle tai muulle tekstiilille. Jotain niillä oli tuota mattoa vastaan. :D Ja nämä kaksi kissaa on siis miehen kissoja, minä oon se uusi ylimääräinen, mutta kissat hyväksyny minut alusta alkaen.

Minun tuloilla jos tuhlaa niin ylimääräistä ei ole, pitää säästää

Nimenomaan, jos tulee jälkikasvua, ei heille tarvitse mitään jättää. En minäkään mitään halua, vaan toivon että muut kuluttaisivat omaisuutensa.

Olen sanonut faijalleni että pistä kaikki massi haiseen. Matkustele, käy huorissa. Ja tee testamentti että mitä jää jäljelle menee lastenlapsille. Eli tyttärelleni. Jos tulee perintö mulle, luovun siitä niin menee suoraan tyttärelle.
Paitsi jos ainoa mitä jää on arvoton talo puonreijässä sellaiseen aijankohtaan kun tytär esim opiskelee niin sitte ei. Siitä koituu vaan harmia.

Voi kun puolisoni isovanhemmat ymmärtäis saman ja testamenttais perämettänsä tasapuolisesti isolle liudalle lastenlapsia. Meidän perhe ei tarvii, tai voitais me kalliimpi maasturi toki ostaa, mut moni muu on opiskeluiässä tai muuten elämää aloittelemassa. Tosin eivät tätä tee ja pari hyvätuloista perijöiden puolisoa alkaa riidellä. Varmasti. Tosin ei sekään vaikuta mun elämään.

Vaikka rakentamisesta nyt jotain tiedänkin niin olen hyvin varovainen antamaan vanhojen kanssa mielipiteitä koska kaikki tärkeä on piilossa ja itse teen vain uutta.
Mutta yhteen asiaan kiinnitin huomiota, missä sadevesikourut?
Toinen asia on sokkelin vedeneristys jonka ikä on max. 50 vuotta ja tuo kun on kaksikerroksinen niin melkoista maansiirtoa jos ei ole tehty.
Ajattelin että katsomassa voisin käydä, tosin itseäni kyllä epäilyttää aika rankasti tuollainen kohde. Mies siitä enemmän on kiinnostunut, koska iso harrastetila ja siihen päälle vielä autotalli (meillä ei ole autoa) on harvinainen sen tyylisissä asunnoissa, joita olemme katselleet. Näkisin kyllä aika riskinä sen että alamme hieromaan vanhasta asunnosta kauppoja, koska emmehän me mitään tajua sokkeleista, vedeneristyksistä ja ränneistä. Pitää tietysti syynätä isännöitsijäntodistus tarkkaan ja vaikka kysellä muilta, mutta siltikin.

Itseäni edelleen kovasti kiihottaa se pakkohuutokaupassa oleva paritalo, josta järki sanoo että emme me sitä saa, koska sen hinta tulee pomppaamaan kohta. Lisäksi netti tiesi kertoa, että vanha asukas voi valittaa ensin huutokaupan tuloksesta ja sen jälkeen häädöstä, ja pahimmillaan viivyttää lähtöänsä jopa toista vuotta ja vissiin koko sen ajan ostajalla on vastuu vastikkeista, jos oikein ehdot ymmärsin. Pahimmassa tapauksessa vanha asukas kostoksi tuhoaa asunnon ennen lähtöään. Lapsiperhehän siellä asuu joten ei uskoisi ehkä heistä, eivätkä oletettavasti mitään narkkareitakaan ole, mutta mistäs sitä ikinä tietää.

Pitäiskö taas käydä leikkaa kuivat latvat ja kakshaaraset vekka.
Mitä pakkiksen tyyli-asiantuntijat on mieltä?

Liitteet

• C08F0E74-91AF-4BFF-81C0-7842B3FFFA2D.webp
    C08F0E74-91AF-4BFF-81C0-7842B3FFFA2D.webp
    36,4 KB · Katsottu: 203
Ei saatana. Kaljupäitä on jokapuolella.

Siperiassa asuessani vetelin aina kaljuksi. Johtuen siitä että parturi oli kiva ja maksoi vain 200RUB. Käytännön syinä oli ettei syöpäläiset tarttuneet.
Kotimaassa ei vastaavaa ongelmaa.

Back
Ylös Bottom