Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mitäs mieltä olette, 60-luvun rivari - uhka vai mahdollisuus?

https://www.etuovi.com/kohde/9776513?sc=M1291963386&pos=18

Täydellinen pintaremontti luonnollisestikin on tehtävä. Asunto on edullinen, hyvällä sijainnilla, tilava, ja siellä on autotalli ja jänskä iso huone alakerrassa, josta voisi tehdä vaikka mitä. Mutta lieneekö umpihomeessa?
Sen mitä vanhoja rivareita nähnyt, niin en itse enään ostaisi.

Ei se että sinun asunnostasi löytyisi jotain, mutta joltain muulta voi löytyä esim kosteutta ja sitten maksellaan yhdessä.

Nooh, ei se nyt suorilta ole pommi, mutta itse en ostaisi, koska maapinta-alaa kohtuuton määrä ja tämä tuo omat riskinsä. Se on joko kerrostalo tai sitten omakotitalo. Ei välimallin rivaria. Jos mun pitäis päättää. Tai sais.

Edit, näyttää olevan varttikatto vielä, kun terangilta ainakin kuvaa katselin. Sisältää luultavasti asbestia. Kallis purkaa ja koska lie kattoremontti tulossa? @narunpätkä vois osata sanoa tästä enemmän. Minä kun en ole saletti. Ja tuolla rahalla tekee jo halvan talopaketin. Avaimetkäteen periaatteella.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liikkuuko paljon sivusuunnassa? Kauanko kesti toipua/kuntoutus?

Useampi vuosi aikaa niin en valitettavasti muista yksityiskohtia. Ei sille mitään tehty ja olin vaan saikulla ja söin hyvin runsaasti hyvin vahvoja särkylääkkeitä. Saikkua oli pitkään, kun tein silloin laitoshuoltajan töitä. Nukkuminen oli tuskaisaa. Ja komea mustelma.

Niin ja minullahan on nykyään kroonistunut alaselkäkipu, mihin tuo tapaturma on varmaan osaltaan vaikuttanut.

Viimeksi muokattu:
Useampi vuosi aikaa niin en valitettavasti muista yksityiskohtia. Ei sille mitään tehty ja olin vaan saikulla ja söin hyvin runsaasti hyvin vahvoja särkylääkkeitä. Saikkua oli pitkään, kun tein silloin laitoshuoltajan töitä. Nukkuminen oli tuskaisaa. Ja komea mustelma.

Niin ja minullahan on nykyään kroonistunut alaselkäkipu, mihin tuo tapaturma on varmaan osaltaan vaikuttanut.
Ok, vaikuttaa aika paskamaiselta hommalta. Murtuman jälkeen lienee jäänyt kuitenkin hyvään asentoon kun ei leikattu. No Jutin sanoin mennään eteenpäin...

Herr possumies on kyllä erityislaatuinen. Olen ajatellut, että jos työkseen pitää käsiä joissa on kumihanskat ihmisten sisällä, ei enään vapaa-ajalla korjaa kodinkoneita. Mutta nyt on tämäkin myytti murrettu. Hyvä.

Edit, näyttää olevan varttikatto vielä, kun terangilta ainakin kuvaa katselin. Sisältää luultavasti asbestia. Kallis purkaa ja koska lie kattoremontti tulossa? @narunpätkä vois osata sanoa tästä enemmän. Minä kun en ole saletti. Ja tuolla rahalla tekee jo halvan talopaketin. Avaimetkäteen periaatteella.
Niin tietysti se asbestikin, varmaan sitäkin täynnä. Homeen lisäksi.

Kyseisellä summalla toki saa vaikka palatsin perämetsistä, mutta on eri asia tahtooko siellä asua...

No niin, melkein jo työviikosta selvitty, illan reenit kun jaksaa vielä käydä potkimassa niin saa hetken levätä. Lauantaina ja sunnuntaina voisi käydä kyllä kiskoo aerobista, on muuten jännän vaikea liikkua ketterästi tällein 90 kiloisena.

Mutta hoidetaan nyt ryöt tieltä ensin.

Sen mitä vanhoja rivareita nähnyt, niin en itse enään ostaisi.

Ei se että sinun asunnostasi löytyisi jotain, mutta joltain muulta voi löytyä esim kosteutta ja sitten maksellaan yhdessä.

Nooh, ei se nyt suorilta ole pommi, mutta itse en ostaisi, koska maapinta-alaa kohtuuton määrä ja tämä tuo omat riskinsä. Se on joko kerrostalo tai sitten omakotitalo. Ei välimallin rivaria. Jos mun pitäis päättää. Tai sais.

Vaikka rakentamisesta nyt jotain tiedänkin niin olen hyvin varovainen antamaan vanhojen kanssa mielipiteitä koska kaikki tärkeä on piilossa ja itse teen vain uutta.
Mutta yhteen asiaan kiinnitin huomiota, missä sadevesikourut?
Toinen asia on sokkelin vedeneristys jonka ikä on max. 50 vuotta ja tuo kun on kaksikerroksinen niin melkoista maansiirtoa jos ei ole tehty.

Herr possumies on kyllä erityislaatuinen. Olen ajatellut, että jos työkseen pitää käsiä joissa on kumihanskat ihmisten sisällä, ei enään vapaa-ajalla korjaa kodinkoneita. Mutta nyt on tämäkin myytti murrettu. Hyvä.

Tässä on nyt muutama asia mikä siihen vaikuttaa. Ensimmäinen on se, että jos haluaa työkseen kasailla rikkinäisiä luita, niin täytyy tykätä käsitöistä. Vaikka autoon ei öljyjä alakkaan vaihtamaan pihallaan.

Toinen on se, että vaikka olenkin helevetin hyvä käyttämään rahaa, niin tajuan silti että melkein 10 vuotta vanhan kuivausrummun arvo on mitä se on. Ehkä sen verran että ostan viidenkympin osan ja vaihdan sen parissa tunnissa, kuin että maksan korjaajalle paljon enemmän kuin koneen arvo on. Tai ostaisin uutta, kun se luultavasti korjattavissa on.

Tänäänhän tuo vasta selviää toimiiko se... :whistle:

Jos sais satkun vuotessa, niin ei todellakaan tarvis montaa vuotta röhnöttää töissä. Tekisin sen mikä ois pakko tulevaisuuden turvaksi ja siihen tyssäis. Säästöillä elelis kissan elämää.

Vaikkakin tuollaisista kissoista itse tekisin lapaset.
Mun matikalla joudun kyllä tekeen aika pitkään töitä. Tosta verot ja käpälään jää 55k, 2000x12 elämiseen, jää 31k. Säästöön tarvitaan n. miljoona, jotta pääomatuloilla voi elää, se tarkoittaa 32 vuotta. Jos lasketaan mukaan korkoa korolle tuotto (5%), menee 21 vuotta. Ja jos kituuttelis 1000€/kk 100k tuloilla, silti menisi yli 16 vuotta.

Laskut on tehty sinne päin ja omassa päässä oletuksella, että mitään isompaa ei koskaan osteta jne.

No mut Joksu on joku ihme samooja-hippi, kuka osaa neljää ohjelmointikieltä, syö sammalta ja narraamiaan kaloja sekä nukkuu jossain riippumatossa :sleep: vaatteensakin tekee kissankarvasta :cautious:

No nyt! En minä nyt hippi ole! Enkä osaa ohjelmoida kun auttavasti. :LOL: Liekö enään sitäkään, koska alkaa olla vuosi vai kaks aikaa, niin hyvä jos saan enään rasberryä sammutettua.

Mun laskelmissa riittää, että kupsahtamisen kynnyksellä on pääomat loppu. Eli saa syödä omaa pääomaansa.

Riippumatossa muuten on hyvä nukkua! Kotonakin joskus menee yöunet riippumatossa.

pääomatuloilla

kysmys: eikös tilanteenne ollut, että jälkikasvua ei ole, ei tule? miksi pitäisi pääomatuloilla pystyä elämään, Minä ainakin söisin huoletta varallisuuttani lopun ikää jos sitä olisi pari saturaista "ylimääräistä"

Minua myös äsryttää ne lööpit, että jos voittaa lortossa 50miljoonaa, että paljonko häviää jos ei välittömästi sijoita kaikkea järkevästi, niinkun se nyt tuossa summassa mitenkään omaan elämään vaikuttaisi, satatuhatta sinne-tänne

Onneksi ei ole rahaa eikä laskupäätä.

Nyt ollaan siinä pisteessä, että alan kaipaamaan takaisin töihin. Päiväni kohokohta oli eilen kissan hiekka-astian siirto toiseen paikkaan ja Ellokselta tullut uusi matto.

Onko kellään kokemusta kissojen kanssa muutosta asuntoon, jossa entisellä omistajalla on ollut koira? Tuleeko jotain massiivista kusella nurkkien merkaamista (leikattuja kissoja kylläkin)? Alkoi huolettaa tuon takia kun pissasivat tuohon matolle, joka oli koirataloudesta peräisin. Tuskin huonepinnoille mitään koirien eritteitä tms jää kun siivoaa perushyvin? Ja kyllä kai tässäki 30 v vanhassa asunnossa on joillakin entisillä omistajilla pakostakin ollut koiria. Mikä lie tuossa matossa laukaisi pissailuhimot sitte. :ROFLMAO: Uus asunto on 10 v vanha ja nykyisellä on ainaki koira.

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom