Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Luin kolme iltaa Kuukausiliitteestä juttua Lintulan luostarista. Joka kerta kun aloin lukemaan, tuli uni silmään ja piti alkaa nukkumaan.

Mulla on pulma. Mun pitäis isukille hommata yllärinä älypuhelin ja chromecast. Mutta toimiiko cc ilman wlania?

Luurin hommataan sitten liittymä jossa on netti mutta erillistä nettiä kotiin sille on turha hommata.

Jos cc ei toimi ilman wlania niin miten ratkaisen pulman? Kun olisi kiva vaikka YLE areenaa katsella telkkarista eikä kännykän näytöltä.
Ei taida ihan näin onnistua, kuten joku jo taisi mainitakin. On tosin joskus käsittääkseni kikkailemalla toiminut (itse en ole käyttänyt), mutta Google on rajannut mahdollisuuden pois:https://yhteiso.elisa.fi/elisa-viih...astin-kanssa-pelkaellae-puhelimellakin-486434

Jos ei töllössä oo tarpeeksi älyä tarpeisiin, itse suosittelen jotain Android-boxia, jolle sitten wlan voidaan jakaa kännyltä, mutta ennemmin toki oma wlan pirttiin. Itsellä käytössä sekä ns. Kiinan pömpeli, että ihan autenttinen Android Tv-pömpeli (kiinalainen sekin tosin): https://www.verkkokauppa.com/fi/product/13172/jcfsc. Ulkomailta saa vähän edukkaammin.

E. Ja ai niin, tossa boksissa on myös Chromecast-tuki, jos semmosta johonkin joku tarttee, joten win-win.

Viimeksi muokattu:
Vasta puoliysi ja sähköposti loman jälkeen siivottu. On delete viuhunut.

Luin kolme iltaa Kuukausiliitteestä juttua Lintulan luostarista. Joka kerta kun aloin lukemaan, tuli uni silmään ja piti alkaa nukkumaan.

Lintulan luostari on kyllä kiva paikka. Tai ainakin oli sillon, kun oon ollut lapsi. Käytiin siellä joka kesä moikkaamassa isotätiä, kun se oli siellä nunnana.
Oon miettiny, että pitäis mennä siellä taas käymään joskus, mutta en oo saanu aikaseksi.

Vaihtakaa firmaa. Vanhassa firmassa tuli varmaan 100 viestiä per päivä. Oli siinä arkistoimista loman jälkeen.
Nyt uudessa muutama. Ja kun loma samaan aikaan kuin muulla projektiväellä ei tullut kuin yleissontaposteja.

2.5 h töissä ja havaitsin, että puhelimessa olisi hyvä olla äänet päällä. :whistle:

Lintulan luostari on kyllä kiva paikka. Tai ainakin oli sillon, kun oon ollut lapsi. Käytiin siellä joka kesä moikkaamassa isotätiä, kun se oli siellä nunnana.
Oon miettiny, että pitäis mennä siellä taas käymään joskus, mutta en oo saanu aikaseksi.
Olen pari kertaa ohi ajaessamme sanonut miehelle, että haluaisin käydä siellä. Ei ole tullut mentyä. Pitäisi vaan mennä yksin.
En siis ole koskaan käynyt.

https://www.is.fi/yleisurheilu/art-2000005788610.html
EM-tuomio: Ruotsalaisurheilija ei häpeillyt esitellä muotojaan – kisapöksyt menivät jo mauttomuuden rajalle

Itse veikkaisin, että kuuman kisapäivän jälkeen Khaddin pöksyt olivat sittenkin vahvikkeen kohdalta varsin maukkaat.

1077346da31b4846a979892d11baccfb.jpg.webp

SiSmqz.gif

Mulla on pulma. Mun pitäis isukille hommata yllärinä älypuhelin ja chromecast. Mutta toimiiko cc ilman wlania?

Luurin hommataan sitten liittymä jossa on netti mutta erillistä nettiä kotiin sille on turha hommata.

Jos cc ei toimi ilman wlania niin miten ratkaisen pulman? Kun olisi kiva vaikka YLE areenaa katsella telkkarista eikä kännykän näytöltä.
Itellä ainakin toimii chromecast hyvin luurin kautta. Areenaa pystyy hyvin katselemaan ja netflixiä, ruutua, yms.

Itellä ainakin toimii chromecast hyvin luurin kautta. Areenaa pystyy hyvin katselemaan ja netflixiä, ruutua, yms.
Ja jaat luurilla nettiä samalla?

Mää meinaan mietin tuota chromecastiä ja ois muistikuva, että se jäi vaan hankintaa vaille. Tosin, en oo saletti, että sekotinko läppäriä samaan syssyyn, kun se on aina reissussa kuitenkin mukana.

Ja jaat luurilla nettiä samalla?

Mää meinaan mietin tuota chromecastiä ja ois muistikuva, että se jäi vaan hankintaa vaille. Tosin, en oo saletti, että sekotinko läppäriä samaan syssyyn, kun se on aina reissussa kuitenkin mukana.
Ei oo muuta nettiä kuin luurissa. Jaan siitä kaikkiin muihin laitteisiin.
Hyvin pystyy vaikka pakkista selata tabletilla samaan aikaan.

Ei oo muuta nettiä kuin luurissa. Jaan siitä kaikkiin muihin laitteisiin.
Hyvin pystyy vaikka pakkista selata tabletilla samaan aikaan.
Varmista vielä, eli jaat nettiä luurilla samalla, kun luurin kautta pyörii esim yle areena ja jaat sen taas sille chromecastille. Eli mitään muuta laitetta ei ole käytössä, tablettia sun muuta läppäriä?

Näin sen muistan,että ois saanut pelaan.

Mutta ekstriimin huomautus sai kyllä miettiin asiaa, että tuota skenaarioo itsekkin muistan pohtineeni. Eli ei luuri voi yhdistää moneen paikkaan.

Ellei se kuvan peilaus tapahdu mobiilidatan yli. Kun wlanissa se ei voi peilata, jos se on valjastettu jo netin jakoon.

Edit, eikun joo. Jos jakaa netin chromecastille, eikö siihen voi ladata juuri esim sen yle areenan, eli voi itse chromecastillä käyttää näitä appeja. Eli pitäis vörkkiä. Kuvan peilaus esim luurista ei taida pelata.

Täytyypä kotona joku pvä testata CC:a niin, että ottaa wlanin pois päältä.

Mulla on kyllä niin Hesuksen vanha telkkari mutta kai sitä silti voi kokeilla.

Back
Ylös Bottom