Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Minä valinnut asuinhuoneistoni kriteerillä: kävely/pyöräilymatkan päässä työmaasta

Tämä.

Kaikki elämässä tulisi olla kilometrin säteellä. Muuten toteutuu, mutta kävelymatka duuniin on 1,1km.

Puolen tunnin pyörämatka töihin on aika optimi, saa aerooppiset ja ulkoilmaa ilman eri effortia. Kunhan on talvea ajatellen isojen kulkureittien varrella, niin aurataan edes joskus. Ja "lähikunnassa" radanvarrella asuminen on nyt testattu, mun lopullinen ja ainut sijoituspaikka on pk-seudulla, mieluiten stadissa.

Minä olen välillä haaveillut asuvani lähellä työmaata, mutta jos sinne muuttaisin niin olis ehkä liian kaukana kaupungista, vaikka jossain kohtaa yritin väittää muuta.

Liki tunnin työmatkalla suuntaansa tuhlaa kyllä todella typerän määrän aikaa elämästään aivan hukkaan. Parempi, kun yrittää olla miettimättä ja laskematta niin kauan, kuin tilanteeseen ei ole quick fixiä tarjolla.

Itse täytyy kyl myös sanoa, että ei tuu ikinä enää mihinkään maaseudulle muutettua. Kaupungin keskusta 10 minuutin kävelymatkan päässä on ihan hyvä sijainti. Samoin työpaikka alle 10 minuutin matkan päässä. Noilla ehdoilla tulee seuraavaakin asuntoa etsittyä. Turussa ainoastaan nakertaa se, että isolle lentokentälle on hukan matkaa, mutta sen kanssa pystyy elämään kun siellä ei kuitenkaan joka viikko tarvitse käydä.

Ja kerran kun on asunut oikeasti isossa kaupungissa, niin tätä Turkua pienempään kaupunkiin en kyllä enää lähtisi. Tämäkin tuntuu jo tosi pieneltä :LOL:

Sieppaa2.webp
Sieppaa.webp

Onkohan tässä voorumissa joku jännä ominaisuus että se muuttaa lainatun tekstin kirjoittajan? Vai jotain nakkereita? Jäsen vokotin sivupersoona?

Kaikki elämässä tulisi olla kilometrin säteellä

Töihin 650m ja Alkoon 200m. Sopivat etäisyydet. C- perhemarket, Lidl, Ääs- kauppa, autokauppoja, rautakauppa ja mitä kaikkea muuta on siinä ihan parin sadan metrin päässä. Kaikesta tästä huolimatta rauhallinen paikka asua.

Palveluiden puolesta pärjäisin ilman autoa. Muuten en.

Kotoota töihin 8.2km/15min dieselillä. Voisin hyvin pyöräillä, mutta toimistolla ei ole suihkua. En kyllä ala vetää nappipaitaa kiinni hikiseen selkään ja sitten asiakkaalle.
Nyt syssyllä kun vaihtuu duuni, huristelen sen matkan sähköllä ja lataan töissä.

voi sitä naurunremakkaa, jos tämä pitää paikkansa. "Mies, jonka Ersson pelasti koneesta ja palautukselta on nyt paljastunut raa`aksi väkivaltarikolliseksi. Niin ikään Ersson oli varma, että pelastaa miehen varmalta kuolemalta kotimaassaan mutta mies olikin vapaaehtoisesti palaamassa kotimaahansa Afganistaniin. Hän oli itse oma-aloitteisesti hakeutunut Maahanmuuttovirastoon paluumatkan järjestelyä varten."

https://pt-media.org/2018/08/10/val...tapauksessa-niin-taydellisesti-kuin-vain-voi/

https://*******.net/2018/08/09/ruot...ntokoneesta-vaimonhakkaajan-suomi-onnittelee/

Viimeksi muokattu:
voi sitä naurunremakkaa, jos tämä pitää paikkansa. "Mies, jonka Ersson pelasti koneesta ja palautukselta on nyt paljastunut raa`aksi väkivaltarikolliseksi. Niin ikään Ersson oli varma, että pelastaa miehen varmalta kuolemalta kotimaassaan mutta mies olikin vapaaehtoisesti palaamassa kotimaahansa Afganistaniin. Hän oli itse oma-aloitteisesti hakeutunut Maahanmuuttovirastoon paluumatkan järjestelyä varten."
Lähde olisi kyllä kiva, mutta en ihan rehellisesti usko tuon olevan kovinkaan kaukana totuudesta.

siinäkään tapauksessa Toukon irvistys ei hyydy

7460-touko24.jpg

Töihin 30min (josta 15 -20min kävelyä), lapsen koululle 5 min, lähikaupalle 3 min, iso ostoskeskus 10min, HKI keskusta 20min, lentokenttä 30min, molempien harrastukset 5 min, lapsen isä 5 min.

Vihreää ja rauhallista, mutta tarpeelliset asiat kaikki kivasti lähellä. En muuta!

Back
Ylös Bottom