Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Joo, si-jain-ti. En ehkä eläisi etäsuhteessa enää, jos mieheni kolmio sijaitsisi jossain hieman halutummassa paikassa. Vanhan hissittömän kerrostalon remontoimaton asunto keskellä ei mitään.

Olin itse 2 v sitten ostamassa kolmiota, joka meidän oli alunperin tarkoitus ostaa miehen kanssa kahdestaan (sitten ilmeni ettei hänen asunnostaan tuosta vain päästäkään eroon). Lopulta kuitenkin jänistin, koska se ei ollut mikään loppuelämän koti kokonsa puolesta, ja tähän seudulle nousee ihan helvetisti uusia asuntoja. Pelotti, että jos siitäkään ei sitten pääsekään eroon. Toisaalta ollaan Espoossa ihan junaradassa kiinni, että tässä voisi olettaa asuntojen myyvän ihan hyvin.

@Invisus Mites se kämppä josta puhuit? Menikö se ohi? No hittolainen. Kai Mursukkeen nurkissa voit pyöriä kunnes jotain löydät? En kyllä nyt tiedä, että mikä teidän status on, mut kuitenki. Toivottavasti asumiskuviot selviää!!

edit. ajattelin että valvon, jotta saan tehtyä töitä. Mutta ilmeisesti valvon, jotta Pakkis.

Itse panostan kanssa sijaintiin asunnon ostossa. Todella tärkeää.

Kriteereinä, kaukana (vähintään 150km helsingistä (mukaanlukien espoo,vantaa)).
Pienessä kaupungissa ja sielläkin muutama kilsa keskustasta. Ei paljoa naapureita.

Huomenta.

19761066.gif

toisaalta: huushollien hinnat ovat kohonneet niin utopistisiksi, että jos kovia lainoja ei myönnettäisi, kaupankäynti tyrehtyisi merkittävästi
Totta tämäkin. Jeti totesikin joskus että asuntojen hinnoista pitäisi leikata puolet pois, ja silti ne olisivat vielä ylihintaisia.

Minua kyllä vähän ihmetyttää se, että ihmiset edelleen ajattelevat sen oman kodin olevan se tärkein eläketurva. Ikään kuin olisi itsestäänselvyys, että
1) asunto kuin asunto säilyttää arvonsa tai se nousee
2) asunto kuin asunto menee kaupaksi

Ihan kuin kukaan ei olisi lukenut viime vuosien aikana julkaisuja siitä, miten taloja on tyhjillään ja myynnissä aivan pilkkahintaan. Sama toiselta puolelta; eläkeläisille tullut eteen tilanne, että ”vanhuuden turvaksi” hankittu koti ei olekaan likvidoitavissa.

Vaan mitäpä minä näistä tiedän.
Sijainti. Sijainti. Sijainti.
Taitaa halpa lainaraha tehä sen että pitää olla kaikinpuolin sopiva, muuten ei mene kaupaksi. Ajatus että tingin vähän tuosta ja säästän korkoinen paljon on monella kuopattu.
Pari sukulaista koittanu jo muutaman vuoden myydä taloa eikä mene kaupaksi millään järkevällä hinnalla.
Ei auta välttämättä sijaintikaan mikäli rempan tarvetta ja vaikka laittamaton piha.

Toki tuo sijainti tosi merkittävä. Moni haukkaa kasan paskaa siinä kun sijainnin takia tarviikin sitten kaksi autoa ja molemmat sahaa työmatkoja reilusti, niin siinä muuttuu laskelmat melko radikaalisti.

On se kiva kun on viikonloppu, olo on vähän tönkkö, kurkku kipeä, on kylmä ja voisin vaan nukahtaa uudelleen lämpimän peiton alle.

Viikonloppuna saa onneks nukkua myöhempään vaikka onkin vähän menoja.

Itse panostan kanssa sijaintiin asunnon ostossa. Todella tärkeää.

Kriteereinä, kaukana (vähintään 150km helsingistä (mukaanlukien espoo,vantaa)).
Pienessä kaupungissa ja sielläkin muutama kilsa keskustasta. Ei paljoa naapureita.
Itsekin haluan asua näin (olisi hirveää asua Helsingissä) mutta se onkin eri asia kuin "eläketurva", johon viittasin.

— Ei saa tuudittautua sellaiseen ajatukseen, että tässä yhdessä kiinteistössä on eläketurva tai taloudellinen riippumattomuus. Jos sitä hakee, varoja pitää laittaa muuallekin säästöön.

https://esaimaa.fi/uutiset/lahella/210917dc-1235-42c1-8f49-9eb4a302c8b4

Kannattaa hankkia itselleen asunto jossa haluaa asua. Eli ostaa koti, ei "eläketurvaa."

toisaalta: huushollien hinnat ovat kohonneet niin utopistisiksi, että jos kovia lainoja ei myönnettäisi, kaupankäynti tyrehtyisi merkittävästi

esim. etellisen asunnon kun myin, maksoi se 20v vanhana 2xsen mitä oli uutena maksanut
Ainakin täällä Porin seudulla eletään vielä varsin maltillisissa hinnoissa eritoten uudehkojen ja isohkojen talojen (eli Talojen) osalta.
Rakentamisen hinta vaan on noussut niin paljon, että tokihan se vaikuttaa vanhojenkin hintoihin.

rki_2018_06_2018-07-13_tie_001_fi_001.png

https://www.stat.fi/til/rki/2018/06/rki_2018_06_2018-07-13_tie_001_fi.html

E. Kuvassa ei näemmä mainintaa, mutta kyseessä rakennuskustannusindeksi.

Tänks. Ei elämästä selviä hengissä, mutta vois ajoittain vituttaa vähemmä.

Fukitol 1000mg

Nyt pojat rehellisesti. Kuinka useaa alkaisi ihan oikeasti pelottaa, kun tuollainen daami astelisi olohuoneeseen vaatimuksineen juuri, kun rankan työviikon päätteeksi olet aikonut viettää kohtuulliset kalsarikännit, selata Pakkista ja hieman rapsutella ohimennen karvaisia muniasi kaikessa rauhassa?

Nyt pojat rehellisesti. Kuinka useaa alkaisi ihan oikeasti pelottaa, kun tuollainen daami astelisi olohuoneeseen vaatimuksineen juuri, kun rankan työviikon päätteeksi olet aikonut viettää kohtuulliset kalsarikännit, selata Pakkista ja hieman rapsutella ohimennen karvaisia muniasi kaikessa rauhassa?
No kyllä minä säikähtäisin että kuka saatana päästi vieraan ihmisen sisään! Mutta jos tuollainen olis vaimon virkaa toimittamassa ja romantiikkaa kaipaisi, niin kyllä sitä munien rapsuttelulta aina ehtisi. Kalsarikännejä en harrasta, mutta saattaisin harmitella mielessäni maalaamattomia figuja, kun joutuis taas panee. :unsure:

E. Paljon enemmän minua pelottaa kaikki voimamaha, lihaksikkuus, parrakkuus ja kaljuus vaatimuslistat mitä täälläkin esitelty. Helpollahan sitä pääsis jos tuo vaan vaatis seksiä!

Sitte lauantai-aamuna pyydät imemään darraseisokin vekka ni jo daami sanoo ettei pysyy ku on hampaat pesemättä. Ihanku sillä olis väliä sekottuuko plakki sissijuuston kanssa. Sunnuntai-päivällä muuten vaan panettaa niin daami ei pysty koska ei jaksa käydä suihkussa sen jälkeen.

Se siitä taas.

Toki tuo sijainti tosi merkittävä. Moni haukkaa kasan paskaa siinä kun sijainnin takia tarviikin sitten kaksi autoa ja molemmat sahaa työmatkoja reilusti, niin siinä muuttuu laskelmat melko radikaalisti.

kyllänäin on

Minä valinnut asuinhuoneistoni kriteerillä: kävely/pyöräilymatkan päässä työmaasta

olen piipahtanut,tänävuonna, 6 kertaa henkilöautolla töissä, mopo:0, polkupyörä: melko monta
viikko flunssan tähären, 1kerta "muusyy"

Pitää olla rehellinen jos on muuta sit on muuta.

Sanoisin että suotta riisudut että pistä vaan paita takas päälle ettet palele, mul on ny kiire, nääs.

Jos kulkusten rapsuttelu on aikataulutettu toimenpide, sitten se tehään just silloin.

Pitää olla rehellinen jos on muuta sit on muuta.

Sanoisin että suotta riisudut että pistä vaan paita takas päälle ettet palele, mul on ny kiire, nääs.
On se kyä kurjaa ku miehii tollettii esineellistetää vaa panopuina. Mitä jos raskaan viikon jälkee sitä mielummi tuoki akka kuuntelis murheet? Antais sit sen jälkee vaikka vähä lempeä sen sijaan, että vaatisi vaan.

Back
Ylös Bottom