Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Muuten, kun terveyskyselylomakkeissa tiedustellaan, paljonko tutkittava juo mitäkin kupillisina tai lasillisina päivässä, onko näiden kummallisten ja monitulkintaisten tilavuusmittojen käyttö esim. desilitrojen sijaan tarkoitettu juuri niille samoille ihmisille, jotka eivät tiedä, että kahvi ei ole ravintoa?

Harvempi mittaa kahvinsa desimitalla.

Yhdessä tutkimuksessa piti arvioida mm kuinka monta annosta viinirypäleitä olen syönyt keskimäärin viikossa (edeltävien 12:n kuukauden aikana...)

Unohdinko mainita, että minulla on helleripuli?

Kerroin tänään miehellekin heti töistä päästyä, että puolen päivän aikoihin alkoi väsyttää ja join sitte kupin kahvia. Sen jälkeen sai käydä kolme (3) kertaa kakilla! Mua tää helle ja hikoilu meinaa ummettaa.

Miksi sitten edes kysyä mitään tilavuuksia, kun yhden kuppi voi olla 1,25 dl ja toisen 5 dl. Pelkkä kyllä/ei-tarkkuus lienee yhtä hyödyllinen.

Jaa-a..ne on jotain lääkäreiden hömpötyksiä. Emmää niistä tiiä. Ne asiat mitkä oikeasti kiinnostaa (alkoholi+nikotiini+humehet) tentataan suullisesti.

Sillä sitä saakin jänniä tuloksia. Bravuuri tulos tenttaamisesta oli "en juo alkoholia" --- "kolme koppaa kaljaa viikossa".

Ihmiset tuppaa keksimään ihan omiansa kun kysytään päihteiden käytöstä. Onhan näitäkin potilaita jotka imasee sedatiivia siihen malliin että lopettaa hengittämästä ennen kuin menee taju, joka ei ihan tyypillistä ole. :LOL:

Mä usein toimin niin, että kun talouteen saapuu uusi juoma-astia, ensin arvaan sen tilavuuden, ja sitten mittaan sen desimitan kanssa kahdella tapaa: Mannerheimin tyyliin eli maksimitilavuus, ja sitten normaali täyttötilavuus eli noin 2 cm yläreunasta. Sitten vertaan todellisia tuloksia arvaukseeni ja yleensä päivittelen kun meni arvio alakanttiin.

Mä usein toimin niin, että kun talouteen saapuu uusi juoma-astia, ensin arvaan sen tilavuuden, ja sitten mittaan sen desimitan kanssa kahdella tapaa: Mannerheimin tyyliin eli maksimitilavuus, ja sitten normaali täyttötilavuus eli noin 2 cm yläreunasta. Sitten vertaan todellisia tuloksia arvaukseeni ja yleensä päivittelen kun meni arvio alakanttiin.

:cautious::censored:

Back
Ylös Bottom