Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

On sitä taas liikkeellä. Mulla oli eilen herätessä.

Meni puoli päivää hukkaan migreenin takia. Loput puolet muuten vaan.

Huamenta. Puurot syöty, kahvit juotu ja laskunivaska maksettu. Tänään on pullaperjantai. Missä lämpö, tonnehan joutuu vetään pitkähihasta niskaan?..

Eilen jouduin ukkosmyrskyn uhriksi sekä tori.fi oharien uhriksi. Mikä helvetti siinä on, että sovitaan kellonaika, milloin ostaja noutaa tavaran, sit ei näy eikä kuulu. Ei oo muuten ensimmäinen kerta.

Ei, vaan mies.
Niiden kanssa on väsyttävintä käydä kauppaa kun pitää leikkiä sitä tinkimistä aina ensin, eli siis laittaa hintaan ekstraa jos epäilee miesten olevan pääasiallinen kohderyhmä, jotta nämä saavat tinkiä. Tosin, itse en jaksa joten en välttämättä edes vastaa tinkimisviesteihin. Osaan kyllä hinnoitella tuotteeni oikein ja pyrin myymään ne ilman naurettavia esileikkejä ja välivaiheita, joiden jälkeen lopulta kuitenkin myisin tuotteen tasan siihen hintaan, mitä alunperin olin ajatellutkin.:rolleyes:

Mulla viimeksi joku ensin kyseli viestillä vieläkö tuote löytyy, kerroin että kyllä. Seuraavassa viestissä kyseltiin tiukkaa hintaa 20 euron tuotteelle.

Jätin vastaamatta, kun tiesin, että kyllä sen joku täyteen hintaan hakee. Lopulta ukko soitti kahden päivän päästä, että vois tulla hakeen sen. Ei muuten tingannut enään. :sneaky:

Kauheasti tuntuu löytyvän noita jotka kyselee, että onko tuote vielä myynnissä ja sitten sieltä ei kuulu enää mitään.

Toinen on nämä naiset, jotka ei lopulta osta yhtään mitään ja peruvat vaan homman. Tyylin erottaa jo kaukaa, ja siihen osaa varautua. Muistan kyllä peräti kaksi naista, joiden kanssa homma toimi. Toinen vanhempi naisihminen, toinen ulkomaalainen.

Sitten on nämä saatanan markkinamiehet, jotka vastaavat osto-ilmoituksiin ja heiltä pitää nyhtää kaikki tieto irti. Laittavat vaan jonkun laitteen merkin ja: " Tarjoa". Mitään eivät kerro itse. Olisi ihan kiva tietää, kun olen ostamassa laitetta, että onko se yleensä käyntikuntoinen. Yleensä ei ja lisäksi käsitys heidän romujen käypästä hinnasta jotain aivan älytöntä, tai yrittävät vaan jos joku kävisi koukkuun.

Sitten nämä mulkerot, jotka laittavat viestiä, että: "Soita minulle numeroon:xxxx". No en tasan lähde ottamaan itselleni kuluja ja juoruamaan jonkun apinan kanssa joka ei osaa viestissään kysyä asioita.

Viimeksi muokattu:
Joo, kaikenlaista hiihtäjää kyllä löytyy. Ja suorastaan hämmästyttävää, millaisia viestejä osa kehtaa lähetellä. Oikeinkirjoituksesta ei tietoakaan, ihmeellisiä lauseenpätkiä ilman edes tervehdystä tyyliin "20e terv marko?" tai sitten aletaan pommittaa tekstareilla kysymyksiä joihin löytyy vastaus ilmoituksesta jne jne. Edit. ja siis tuollainen viesti saattaa olla "pelinavaus" ostajalta, ei mikään vastaus kysymykseen tms.

Myynti-ilmoituksista olen mouhonnut ennenkin, että on se nyt kumma kun ei edes alkeellisia tietoja osata ilmoon laittaa. Torissa esim. saattaa olla satoja vastaavia tuotteita (vaikkapa polkupyöriä) myynnissä, ja myyjä luulee että niiden joukosta ostaja hänen pyöränsä valkkaa kun ilmoituksessa on suttuinen kuva ja teksti "pyörä 3 vaihdetta toimi". :rolleyes:

Tääkin ostaja kyseli ihan hemmetisti, kiltisti vastailin kysymyksiin. Jotkut varmaan harrastaa tota hupivarailua jne. Tiedä mitä mielihyvää siitä saavat. Tänään pitäisi tulla seuraava ostajaehdokas katsomaan tota pyörää, saas nähdä kuinka käy.

Back
Ylös Bottom