Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Tein muuten Kanta e-resepti-tentin. Kolmannella läpi vaikka kokemukseni alasta on se, että ota burana jos päähän sattuu.

Ekalla jäi yhden pisteen päähän hyväksytystä. Ongelma oli se, että tentistä ei saanut mitään palautetta menikö mikä väärin ja mikä oikein. Ois pitänyt materiaaleja opiskella, mutta se nyt ei sopinut ajatukseeni. Kolmas yritys ja sopivat kysymykset, tsek.

Tekisin kaiken itte jos ois aikaa.

Asiaan:
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/24...uhtasaaresta-gradun-ja-tutkinnon-voisi-hylata
Professori: Laura Huhtasaaren ”gradun ja tutkinnon voisi hylätä”
Klikkiotsikkohan tämä, kuten nykyjournalismin mukaan kuuluukin jotta bannereista maksetaan.
Mutta siis, mitä vitun väliä, onko kyseisen mimmin gradu plagiaatti vai ei. Sillä kyisenen mimmi ei ole edes ammatissa, vaan luottamustehtävässä, jossa ei ole vitunkaan väliä onko koulutettu vai ei, tai onko rikosrekisteriä vai ei. Ei tarvi olla edes työkykyinen.

Mä tekisin jos osaisin. Ei mullakaan kyllä olisi aikaa.
Mutta mun kaikki tekeminen on lähinnä puuhastelua.

Kaikki mitä joku muukin pystyy tekemään, on opittavissa. Uuden luominen on oma juttunsa.
Ei kyl oravanpyörä anna aikaa edes oppia oppia. Ja halvemmaksi yleensä tulee ostaa jonkun muun tekemä. Esim peruna. 50snt/kilo niin ei viiti ite kasvattaa hinnan vuoksi.

Kaikilla on se sama 24 h vuorokaudessa aikaa. Siinä ehtii tekeen niin helvatusti. Välillä toki nai, nukkuu ja syö.

Tosi on, että ee auta kyllä pottua ite kasvattaa. Vaikka mielenkiinnosta sitäkin tein 2 v sitten. Hyvää tuli, kalliilla.

Joo, niin on.
Joskus hommia on vaan aika lailla tehtävänä, koska minua on vain yksi. Ei kerkiä tehdä ihan kaikkea mitä haluaisi.

Mulla kiire ja ressi väheni kun tajusin että asioita ei ole pakko tehdä itse.
Sitä kutsutaan joko organisoinniksi tai delegoinniksi, jossain saatetaan puhua jopa tehokkaasta johtamisesta mutta tässä tapauksessa siitä ei voi olla kyse.

Minä ulkoistaisin kaiken jos siihen olisi varaa.
Ei ole. Pitää puuhastella.

Tietyt asia kyllä täytyy ulkoistaa oli varaa tai ei.

Tänään keskustassa joku elämäänsä kyllästynyt ajeli fillarilla punaisia päin kun minä tulin vihreillä autolla ja tästä alkoi keskutelu että jos en jarruta ja väistä niin olenko ajanut fillaristin päälle?
Minusta ajatus on jotenkin nurinkurinen koska olen noudattanut yhteisesti sovittuja sääntöjä mutta toinen ei jonka takia hän joutuu kärsimään niin eikö se punaisia päin ajava aja päälle?

Sama toisin:
Kävelijä menee punaisia päin ja fillaristi ajaa jalankulkijan päälle, molemmissa ns. vahvempi osapuoli leimataa heti syylliseksi vaikka on käyttänyt oikeuttaan?

voiko oppia vain yhden kielen täydellisesti

esimerkiksi jos on suomessa huono niin kuinka jossain muussa voisi olla täydellinen

e.viittomakieli voisi olla sellainen

kielitaidottomuuteni on myös mielestäni linjassa, koska:

jos koulussa on äiteenkieli ollut kutonen niin voiko vierailta kieliltä enempää vaatia kun ne oli vitosia

Back
Ylös Bottom