Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Jaha tuplajuusto aterioineen, siivousta sitten viaplaysta ehkä jotakin huomenna aamusta sitten salille joka on harvinainen vuorokauden aika käydä salilla, mutta loppuviikko + ma vapaata.

Aloitetaan työpäivä Irwinilllä:
Maailma on kaunis, ja hyvä elää sille;
Jolla on massii, ja tilaa harrastuksille;
Ja töistä vapaus, ja töistä vapaus:
On vapautta kuunnella setelien huminoita;

Eihän nää massit ees mahu mun taskuun

Spekti

Ei ainakaan kannata tuota murehtia. Asialliset hommat tulee varmasti hoidettua sen pari ensimmäistä viikkoa vaikka puoliksi käsimerkein ja loput v*ttuja ja p*rkeleitä suomeksi hokemalla. Senjälkeen ei voi suomalaisella olla tankeroenglanti sen huonompaa kuin intialaisilla tai kiinalaisilla keskimäärin. Jonkunlaista sönkötystähän sitä on vain alettava vaikka väkisin puhumaan, niin varmasti se siitä sitten paranee, kun vain suunsa avaa.

Jos suomeen haluaa työllistyä, niin vieläkö on niitä työllistymistukia, joilla työkkäristä saa osan harjoitteluajan palkasta. Semmoisella palkkatuetulla harjoittelulla itsekin aloittelin hommia, kun olin ollut yli vuoden työttömänä valmistumisen jälkeen.
Tuo harjoittelu oli muuten ainut vinkki minkä työkkäristä sain, mutta se kyllä jopa toimi.
Mulle tuli 4 vuotta sitten kaveri töihin ns. ilmaisena harjoittelina, olikin niin pätö tyyppi että aloin maksaa 2viikon päästä ihan normipalkkaa ihan vakkarina ja on myös edelleen töissä meillä ja varmaan eniten koskaan firmaan päin kallellaan ollut kaverina.
Moni työnantaja käyttää noita ihan väärin ja hakee vain ilmaisia lattian lakasijoita kun taas itsellä on pointti katsoa molemmin puolin miten homma toimii ja jos ei toimi niin vaihdetaan suuntaa.
Voin kertoa että suurin ongelma on työntekijän ja antajan kohtaamisessa, minunkin pitäisi palkata kesälle sesonki työntekijä ja viime kesänä sain varmaan ihan 3 hakemusta hommaan vaikka liksa on ihan TES:sin mukaan vaikkakin sieltä alapäästä.

Yhdessä työllistämishankkeessa olin mukana pari kuukautta, jossa oli mahdollisuus sen hankkeen kautta saada palkkatukea. Mutta eipä yksikään työnantaja sillon lämmennyt sille ajatukselle palkkatuesta huolimatta. Ilmaistyö on poissuljettu periaatteista ja en asu kaupungissa niin ei ole ilmaista kulkea kauemmaksi töihin. Kun säästöjä ei ole lainkaan, kun olenhan opiskellut ja tehnyt vain määräaikaisia työpätkiä. + Kun tää bodaaminen ei ilmaista ole.

Oppisopimuskoulutuksessa se ongelma, kun oikeastaan mikään ammattitutkinto ei kiinnosta, vaan kyse olisi korkeakoulututkinnoista. Kun tykkään, että työt tehtäisi aivoilla pääosin. Ja päiväduuni pitäisi olla terveydellisistä syistä. Nyt kyllä yritän, että saisin sen vartijakortin hommattua jostain mahdollisimman nopeasti. Tilapäisratkaisuna. Uhkailuun ja muihin tuon ammatin lieveilmiöihin olen kyllä tottunut jo portsarina, pienipalkkaisuuden lisäksi. Huomattavasti mieluummin vartioisin kuin lankkuja kantelisin raksalla.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Taas kyllä huomaa, että gymin vaikutus painonhallintaan on se, että kun on salilla on pois jääkaapilta. Pysyy pois pahanteosta.

Ei tämä meikäläisenkään elämä kovin häikäisevää ole.

Jos töiden jälkeen ei olla lisätöissä (tai päivystämässä), tai salilla, niin mitä sitten? Ei vittu yhtään mitään. Sähköistä lobotomiaa sohvalla. Sätänä.

Kesälomallakin menen muualle töihin, kun ei jaksa 4vkoa olla tekemättä mitään.

#depressio #nolife

Ei tämä meikäläisenkään elämä kovin häikäisevää ole.

Jos töiden jälkeen ei olla lisätöissä (tai päivystämässä), tai salilla, niin mitä sitten? Ei vittu yhtään mitään. Sähköistä lobotomiaa sohvalla. Sätänä.

Kesälomallakin menen muualle töihin, kun ei jaksa 4vkoa olla tekemättä mitään.

#depressio #nolife
Tämän takia harrastan näitä figuureja. Ei sillä että niitä kenellekää tyrkytän, mutta kun on sellaista pientä omaa sisältöä elämään ja keräilyharrastus maalauksineen, niin on mielekästä puuhaa. Muuten sitä tulisi hulluksi.

No hei, etteikös järjestettäis extempore pääsiäismiitti, johon kaikki tylsistyneet juhlapyhäkärsijät voisi saapua? Tosin en kyllä tiedä missä osissa Suomea tämän ketjun väki asustelee. Mutta musta joku pieni drinksuilta olisi kiva! :giggle:

Tämän takia harrastan näitä figuureja. Ei sillä että niitä kenellekää tyrkytän, mutta kun on sellaista pientä omaa sisältöä elämään ja keräilyharrastus maalauksineen, niin on mielekästä puuhaa. Muuten sitä tulisi hulluksi.

Tässä sen 10 vuotta yrittäny keksiä itelle harrastusta näille illoille. Eijjole onnistunut.

Juhlapyhät on sinänsä "helppoja" sen kun päivystää (ja käy vanhempien tykönä toisella puolella suomea) tai jos ei päivystä niin lähtee reissuun. Mutta arki-illat ja pidemmät lomat käy vähän (paljon) tylsiksi.

e: pitäs varmaan alkaa ryyppäämään illat

Viimeksi muokattu:
Minä tänään juuri mietin, että mitäs ihmettä mulla ei ole hetkeen mitään puuhaa. Vaikka nyt pian lähden vähän kynnyksiä sovitteleen paikoilleen, mutta että ei oikein mitään pakollista tai sovittua illaksi.

Alat sotimaan pikku-ukoilla Inviksen kans. Voitte sitten terästää tapahtumia työmaalla ylijääneillä varaosilla. Kai sitä ihmishommissakin varaosia aina jää pikku huollon jälkeen, kuten auto ja mopo -hommissa.

Alat sotimaan pikku-ukoilla Inviksen kans. Voitte sitten terästää tapahtumia työmaalla ylijääneillä varaosilla. Kai sitä ihmishommissakin varaosia aina jää pikku huollon jälkeen, kuten auto ja mopo -hommissa.

Mää en oo koskaan sotinu pikku-ukoilla. Nopilla ja paperilla vaan (AD&D2nd), silloin nuorena. Pikku-ukkoja hyppii vain ympärilläni...tä?

Ainahan sitä jotain osia yli jää, kun remppaa tehdään.

Jotain klassikkoautoa voisi varmaan illat rassata...enää puuttuu A) tilat B) työkalut C) klassikkoauto D) rahat edellämainittuihin.

e: Invisuksella kyllä komeita figuureja, mulla ei pysyis suti kädessä noin hyvin. Olen enemmän vasara tyyppisten työkalujen ystävä.

Minä tänään juuri mietin, että mitäs ihmettä mulla ei ole hetkeen mitään puuhaa. Vaikka nyt pian lähden vähän kynnyksiä sovitteleen paikoilleen, mutta että ei oikein mitään pakollista tai sovittua illaksi.

Lähetäänkö toukokuussa hankkimaan sisältöä elämään?
https://huutokaupat.com/fi/v/677355

Back
Ylös Bottom