Ok, ko. alasta ei ole itsellä mitään suoraa tietoa/kokemusta, mutta eritoten omalla alallani (IT), mutta miksei myös muilla aloilla, työkokemuksen puutetta voi kompensoida omilla tai avoimilla projekteilla (tässä tapauksessa ehkä vapaanehtois- tai järjestötyö), josta saisi referenssejä haastatteluihin. Kun itse olen ollut mukana palkkauspäätöksiä tehtäessä, näille annetaan usein enemmän painoarvoa kuin itse työkokemukselle. IT-alalla tämä toki on huomattavasti helpompaa ja ala on muutenkin hieman erilainen, mutta jossain määrin tätä ajattelua on ehkä sovellettavissa myös muille aloille.ympäristötekniikka
Joka tapauksessa, tsemppiä miellekkään työn löytämiselle!
Usein sanon, että jos voisin aikakoneella matkustaa lukiominäni luo, antaisin mokomalle idiootille kunnon napakan avarin naamalle ja käskisin ottaa asioista selvää. Ja googlettaa mitä tarkoittaa "apuraha" ja kiinnittää huomiota erityisesti sen määrään. Muistan kun olin ekaa kertaa alan kesätöissä ja totuus valkeni. Silloin oli tapana antaa apurahaa kesätyöntekijöille 950 euroa kuussa. Olihan se parempi, kuin se 400 euron opintotuki mitä sai, mutta ei helvetti, 950 euroa kuussa 

Rapia 2h unta riittää, eikö? Keitin just kuution verran sumppia, kohta sirkkeli tulille ja listottamaan.