Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ilmanvaihdosta tuli mieleen että kyllä mikä tahansa ilmanvaihto systeemi toimii jos osaa käyttää ja se on oikeassa rakennuksessa, otetaan vaikka esimerkiksi koulu jossa on koneellinen ilmanvaihto sadat ihmiset hikoilee päivän aikana miksi se ilmanvaihto pitää sammuttaa yöksi (näin ilmeisesti monesti tehdään että säästetään energiaa eli rahaa?)

Että jos puhutaan homevaurioista aina ei ole vika rakentamisessa vaan käyttäjästä...sinällään nyt ei kenenkään viestiin liittynyt, mutta juolahtipa mieleen.

Painovoimainen ilmanvaihto on jopa hyvä.
https://www.rakennuslehti.fi/2016/0...rakenteiden-syrjimisesta-energiamaarayksissa/

Ilmanvaihdosta tuli mieleen että kyllä mikä tahansa ilmanvaihto systeemi toimii jos osaa käyttää ja se on oikeassa rakennuksessa, otetaan vaikka esimerkiksi koulu jossa on koneellinen ilmanvaihto sadat ihmiset hikoilee päivän aikana miksi se ilmanvaihto pitää sammuttaa yöksi (näin ilmeisesti monesti tehdään että säästetään energiaa eli rahaa?)

Että jos puhutaan homevaurioista aina ei ole vika rakentamisessa vaan käyttäjästä...sinällään nyt ei kenenkään viestiin liittynyt, mutta juolahtipa mieleen.

Painovoimainen ilmanvaihto on jopa hyvä.
https://www.rakennuslehti.fi/2016/0...rakenteiden-syrjimisesta-energiamaarayksissa/
Painovoimaisessa ilmanvaihdossa on kyllä ongelmansakin eri lämpötiloissa, ilmapaineissa ja tuulitiloissa, mutta ennen muinoin on osattu tämmösissä tilanteissa tuulettaa oikeista ilkunoista yms. jolla on saatu ilma liikkumaan. Nykyajan "napista takka päälle" ihmiselle tuo alkaa olemaan mahdoton ajatus.

Edelleen noita poistoja sammutellaan julkisissa yöksi, kaiketi säästösyistä. Vaikkei aiheuttaisi edes kosteusongelmia, ei se kovin mukavaa varmaan oo oppilaille saati henkilökunnalle, kun töihin tullessa kaikki maahan laskeutunut pöly imaistaan taas kohti kattoa.

Ei. A. Le Coq. :ROFLMAO:

Screenshot_20180211-170721.webp

Tärkeempi kysymys on, mistä passiivitalon takka ottaa paloilman?
Emmää tiä, mutta minä olen asunut talossa joka ei tosin passiivinen ollut, mutta paloilman sai päättää otetaanko se huoneilmasta tai sitten muurista kääntämällä aukesi venttiili, jolloin ulkoilma pääsi virtaamaan putkea pitkin suoraan arinan alle. Ei tarvinnut sitten turhaan lämmintä huoneilmaa käyttää palotapahtumaan.

Eihän nämä sen kummempia ole, kuin miettiä mitä haluaa.

Taas meni myöhäseks herääminen, no kupillisen kahvia onneks kerkes tempasee niin ei ala päätä särkemään.

Huomenna saa onneks juoda rauhassa aamukahvit.

Saapunut luokseni yö on
Silmäni luon taivaaseen
Tumma se katto tissinä tuikkii
On katseensa tutkimaton
Suunnaton tissien määrä häipyen kaukaisuuteen
Niin pientä rataa maapallo makaa omaansa ain' uudelleen
Tissit tissit, luoksenne tahtoisin pois
Tissit tissit, silloin mun helpompi ois
Tissit tissit, enkö jo tulla mä saa
Tissit tissit, ikuisuuksiin ajan taa
Turha on toiveita kantaa
Turha on haaveiden tie