Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos tekisin samanlaista työtä kuin sinä niin tulisi varmaan pyllisteltyä enemmän.
Täällä siihen ei oikein ole mahdollisuutta.
Sen verran on hyvä perse, että voin pyllistellä jos tarve vaatii.
Vaikka kyvyt, vehkeet ja pelit&vermeet on kohdallaan talon tekemiseen niin en saatana ala.
Painin itseni kanssa henkisesti sen 15 vuotta asian kanssa ja nyt olen siihen tulokseen tullut että otan valmiin paketin mutta en saatana ite ala.
Joskus muuten miettinyt miten joku paperinpyörittäjä sekä hänen lähihoitaja vaimonsa (kaikki kunnia heidän työlleen) saa rakennettua ok-talon?
Ehkä näiden talojen kanssa on hieman sama juttu kuin fitnes lehtien ihmisten kanssa, ei niitä rumia niissä esitellä...
Joskus muuten miettinyt miten joku paperinpyörittäjä sekä hänen lähihoitaja vaimonsa (kaikki kunnia heidän työlleen) saa rakennettua ok-talon?
Ehkä näiden talojen kanssa on hieman sama juttu kuin fitnes lehtien ihmisten kanssa, ei niitä rumia niissä esitellä...
Ota Dale timbermanniks.Kävin tossa vähäaika sitten kattoos kämppää. Komee boxi periaatteessa, kahden auton lämmin tallikin. Mut vitun viimeistelemätön. Talli oli kylmä ja pelkät panelit seinissä.
Talo oli otettu pakettina, mut ite harjoiteltu pintojen tekemistä. Ja päin vittua oli kyllä laitettu lattiat ja maalattu. Ja hinta oli uuden veroinen.
Pitäiskö vaan vittu rakennuttaa talo. Siis täysin valmiiksi, ettei tarvis ite ees siivota.
On taivaan tosi että on ammattilaisia ja sitten "ammattilaisia".Jos nörtti käy paperipyörittäjäksi niin ihan helposti se onnistuu kun leikkaa työaikaa ~75% ja käy tekemässä vaan ihan absolut pakolliset työt ja muun ajan käyttää rakentamiseen. Taloudellisesti kaikki verojutut huomioiden hiton tuottava tapa kun tuossa syntyy verovapaasti kiinteää omaisuutta omasta työstä.
Ja jos työn jäljestä puhutaan, niin nyt kun yhdessä toisessa hommassa oli "ammattilaiset" asialla niin vitusti laadukkaampaakin tulee itse tehtynä.
Itse tehden tulee sellasta kun tuppaa tulemaan. Riippuu onko silmää vai ei.
Mulla taas on se, että en perhana ala kenellekään maksaan siitä, että itsekin sen voi tehdä. Varsinkin, kun siellä työmaalla pitäis silti olla jatkuvasti katsomassa mitä siellä touhutaan.
Ihan tarpeeksi nähnyt sitä, mitä se työnjälki voi olla pahimmillaan. Omat virheet vielä kestän, mutta muiden huolimattomuus on kyllä persiistä.
Samaten, kun metsästettiin uutta torppaa, tuli jos jonkinlaisia nähtyä ja saman hintaluokan sisällä erot olivat ns. helvetillisiä.Kävin tossa vähäaika sitten kattoos kämppää. Komee boxi periaatteessa, kahden auton lämmin tallikin. Mut vitun viimeistelemätön. Talli oli kylmä ja pelkät panelit seinissä.
Talo oli otettu pakettina, mut ite harjoiteltu pintojen tekemistä. Ja päin vittua oli kyllä laitettu lattiat ja maalattu. Ja hinta oli uuden veroinen.
Pitäiskö vaan vittu rakennuttaa talo. Siis täysin valmiiksi, ettei tarvis ite ees siivota.
Toisaalta, vois myös rakennuttaa talon, jossa ei oo varaa asua.
Samaten, kun metsästettiin uutta torppaa, tuli jos jonkinlaisia nähtyä ja saman hintaluokan sisällä erot olivat ns. helvetillisiä.
Minä oon vähän fundeerannu, jos viimeseen eläkepäivien taloon tulis painovoimainen ilmanvaihto ja tekis sen hirrestä. Kun ei sinne kuitenkaan ole tarkoitus ottaa sähkösopparia, niin sähkön kulutus sais olla minimissä.
No kun nyt tekis edes sen ekan pullona.

Juu keskelle huushollia yks iso takka tai leivinuuni.Tee sen jälkeen mulle myös samanlainen. Ja muuraa sinne uuneja.
![]()
Vieraalla ollessa loma on loma, itse joutuu tekemään ns. näppishommia lomallakin ja loma on muutenkin parasta aikaa funtsia työjuttuja.Vieraalla. Paskaa. Arvaa oonko funtsinu tekeväni omiin nimiin. Mutta ei oo iljennyt koittaa.
Ulkomailla varmasti olis hommia, mut tytär on pieni ja pysyy suomessa niin mitä mä jossain perse lokaatiossa tekisin vaikka rahaa saiskin.
Sit taas suomessa isot asiakkaat painaa yleensä isolta firmalta konsultointia niin siinä on riskinsä päästä sisälle.
edit. Itseasiassa nykyisellä työnantajalla ite hommasin asiakkaan ja ite järkänny systeemit. Miksi vitussa sitä ei voinut suoraan omiin nimiin ottaa :/
Mut sit taas on mulla iso kuukausiliksakin mikä juoksee jos ei projekteja oliskaan. Plus lomat rottailen välinpitämättömästi.