Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Jos tekisin samanlaista työtä kuin sinä niin tulisi varmaan pyllisteltyä enemmän.
Täällä siihen ei oikein ole mahdollisuutta.

Sen verran on hyvä perse, että voin pyllistellä jos tarve vaatii.

Etkö koskaan kurota lattianrajaan? Vai ovatko persikanposket kohti penkkiä 7,5h? En täsmälleen tiedä millaista työtä teet.

Vaikka kyvyt, vehkeet ja pelit&vermeet on kohdallaan talon tekemiseen niin en saatana ala.
Painin itseni kanssa henkisesti sen 15 vuotta asian kanssa ja nyt olen siihen tulokseen tullut että otan valmiin paketin mutta en saatana ite ala.

Joskus muuten miettinyt miten joku paperinpyörittäjä sekä hänen lähihoitaja vaimonsa (kaikki kunnia heidän työlleen) saa rakennettua ok-talon?
Ehkä näiden talojen kanssa on hieman sama juttu kuin fitnes lehtien ihmisten kanssa, ei niitä rumia niissä esitellä...

Juuvittu. En myöskään.
Nykyisessä kämpässä vaihdoin lattialaminaatit ja maalasin kaikki seinät ja tapetoin pari. Sekä kopsuttelin yksin 120m aitaa. Aivan priimaa tuli vaikka ite sanonkin. Mut oli se saatana homoa hommaa vapaa-ajalla palkkatyön ohessa.

Joskus muuten miettinyt miten joku paperinpyörittäjä sekä hänen lähihoitaja vaimonsa (kaikki kunnia heidän työlleen) saa rakennettua ok-talon?
Ehkä näiden talojen kanssa on hieman sama juttu kuin fitnes lehtien ihmisten kanssa, ei niitä rumia niissä esitellä...

Jos nörtti käy paperipyörittäjäksi niin ihan helposti se onnistuu kun leikkaa työaikaa ~75% ja käy tekemässä vaan ihan absolut pakolliset työt ja muun ajan käyttää rakentamiseen. Taloudellisesti kaikki verojutut huomioiden hiton tuottava tapa kun tuossa syntyy verovapaasti kiinteää omaisuutta omasta työstä.

Ja jos työn jäljestä puhutaan, niin nyt kun yhdessä toisessa hommassa oli "ammattilaiset" asialla niin vitusti laadukkaampaakin tulee itse tehtynä.

Itse tehden tulee sellasta kun tuppaa tulemaan. Riippuu onko silmää vai ei.

Mulla taas on se, että en perhana ala kenellekään maksaan siitä, että itsekin sen voi tehdä. Varsinkin, kun siellä työmaalla pitäis silti olla jatkuvasti katsomassa mitä siellä touhutaan.

Ihan tarpeeksi nähnyt sitä, mitä se työnjälki voi olla pahimmillaan. Omat virheet vielä kestän, mutta muiden huolimattomuus on kyllä persiistä.

Äärimmäisen jännittävä aamu pyöränkuljetuksellisissa tunnelmissa. Suht näppärästi ilmaiseks saa roudattua työpaikalle varastoon muuton alta, mitä nyt miljoona kertaa saa junaa vaihtaa. Vielä ku uskaltais ajaa pari vikaa kilsaa.

Kävin tossa vähäaika sitten kattoos kämppää. Komee boxi periaatteessa, kahden auton lämmin tallikin. Mut vitun viimeistelemätön. Talli oli kylmä ja pelkät panelit seinissä.
Talo oli otettu pakettina, mut ite harjoiteltu pintojen tekemistä. Ja päin vittua oli kyllä laitettu lattiat ja maalattu. Ja hinta oli uuden veroinen.

Pitäiskö vaan vittu rakennuttaa talo. Siis täysin valmiiksi, ettei tarvis ite ees siivota.
Ota Dale timbermanniks.

Juu, Dale puuhaan, niin ei tarvi ite kun vähän vierestä tsiikata.

Toisaalta, vois myös rakennuttaa talon, jossa ei oo varaa asua.

Jos nörtti käy paperipyörittäjäksi niin ihan helposti se onnistuu kun leikkaa työaikaa ~75% ja käy tekemässä vaan ihan absolut pakolliset työt ja muun ajan käyttää rakentamiseen. Taloudellisesti kaikki verojutut huomioiden hiton tuottava tapa kun tuossa syntyy verovapaasti kiinteää omaisuutta omasta työstä.

Ja jos työn jäljestä puhutaan, niin nyt kun yhdessä toisessa hommassa oli "ammattilaiset" asialla niin vitusti laadukkaampaakin tulee itse tehtynä.
On taivaan tosi että on ammattilaisia ja sitten "ammattilaisia".
Yksi tuttu oli hyvä esimerkki, perusti rakennus&saneerausliikkeen eikä sitten niin mitään kokemusta rakentamisesta ja eräs minun tuttu oli ihan varuiksi vaihdattanut tällä hepulla autotalliin huopakatteen joka ei vuotanut niin uusi oli laskenut vedet sisään samantien...
Se on totta että jos virtaa ja tahtoa riittää niin saahan siitä palkkansa.

Itse tehden tulee sellasta kun tuppaa tulemaan. Riippuu onko silmää vai ei.

Mulla taas on se, että en perhana ala kenellekään maksaan siitä, että itsekin sen voi tehdä. Varsinkin, kun siellä työmaalla pitäis silti olla jatkuvasti katsomassa mitä siellä touhutaan.

Ihan tarpeeksi nähnyt sitä, mitä se työnjälki voi olla pahimmillaan. Omat virheet vielä kestän, mutta muiden huolimattomuus on kyllä persiistä.

Juu, tämä.

Eilen urakoitsija kehtasi esittää, että sisäseinän halkeamaa ei millään saa peitettyä/korjattua niin, että se ei näy (tullut urakassa). Osoitin sitten vajaan metrin päästä kohtaa, ja sanoin et tuossa on malli. Jätin sanomatta, että jos te ns.rakennusammattilaiset ette osaa, niin voin ekonomina tulla korvausta vastaan opettamaan.

Kävin tossa vähäaika sitten kattoos kämppää. Komee boxi periaatteessa, kahden auton lämmin tallikin. Mut vitun viimeistelemätön. Talli oli kylmä ja pelkät panelit seinissä.
Talo oli otettu pakettina, mut ite harjoiteltu pintojen tekemistä. Ja päin vittua oli kyllä laitettu lattiat ja maalattu. Ja hinta oli uuden veroinen.

Pitäiskö vaan vittu rakennuttaa talo. Siis täysin valmiiksi, ettei tarvis ite ees siivota.
Samaten, kun metsästettiin uutta torppaa, tuli jos jonkinlaisia nähtyä ja saman hintaluokan sisällä erot olivat ns. helvetillisiä.

Minä oon vähän fundeerannu, jos viimeseen eläkepäivien taloon tulis painovoimainen ilmanvaihto ja tekis sen hirrestä. Kun ei sinne kuitenkaan ole tarkoitus ottaa sähkösopparia, niin sähkön kulutus sais olla minimissä.

No kun nyt tekis edes sen ekan pullona.

Minä oon vähän fundeerannu, jos viimeseen eläkepäivien taloon tulis painovoimainen ilmanvaihto ja tekis sen hirrestä. Kun ei sinne kuitenkaan ole tarkoitus ottaa sähkösopparia, niin sähkön kulutus sais olla minimissä.

No kun nyt tekis edes sen ekan pullona.

(y) Tee sen jälkeen mulle myös samanlainen. Ja muuraa sinne uuneja. :)

(y) Tee sen jälkeen mulle myös samanlainen. Ja muuraa sinne uuneja. :)
Juu keskelle huushollia yks iso takka tai leivinuuni.

Toisena vaihtoehtona ois alapalokattila, yhdyskuntajätekelponen, että sais roskatkin muuttaa lämmöksi. Ja lattiaan vesikiertoinen lattialämmitys. Sen pumppu kun ei vie montaa wattia.

Mutta, onneksi tähän on aikaa. Paljon.

Vieraalla. Paskaa. Arvaa oonko funtsinu tekeväni omiin nimiin. Mutta ei oo iljennyt koittaa.
Ulkomailla varmasti olis hommia, mut tytär on pieni ja pysyy suomessa niin mitä mä jossain perse lokaatiossa tekisin vaikka rahaa saiskin.
Sit taas suomessa isot asiakkaat painaa yleensä isolta firmalta konsultointia niin siinä on riskinsä päästä sisälle.

edit. Itseasiassa nykyisellä työnantajalla ite hommasin asiakkaan ja ite järkänny systeemit. Miksi vitussa sitä ei voinut suoraan omiin nimiin ottaa :/

Mut sit taas on mulla iso kuukausiliksakin mikä juoksee jos ei projekteja oliskaan. Plus lomat rottailen välinpitämättömästi.

Vieraalla. Paskaa. Arvaa oonko funtsinu tekeväni omiin nimiin. Mutta ei oo iljennyt koittaa.
Ulkomailla varmasti olis hommia, mut tytär on pieni ja pysyy suomessa niin mitä mä jossain perse lokaatiossa tekisin vaikka rahaa saiskin.
Sit taas suomessa isot asiakkaat painaa yleensä isolta firmalta konsultointia niin siinä on riskinsä päästä sisälle.

edit. Itseasiassa nykyisellä työnantajalla ite hommasin asiakkaan ja ite järkänny systeemit. Miksi vitussa sitä ei voinut suoraan omiin nimiin ottaa :/

Mut sit taas on mulla iso kuukausiliksakin mikä juoksee jos ei projekteja oliskaan. Plus lomat rottailen välinpitämättömästi.
Vieraalla ollessa loma on loma, itse joutuu tekemään ns. näppishommia lomallakin ja loma on muutenkin parasta aikaa funtsia työjuttuja.
Bonuksena kaljapäissään saa aina parhaat ideat ja niitä päiviähän lomalla riittää.

Back
Ylös Bottom