Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

intialaista noutoruokaa.
En käy enään, kun kerran pääsin keittiön näkeen.

2017-01-12 14.00.20.webp
Siisteys oli erinomaista :yäk:

Kuvan innoittamana piti tehdä iteki eilen mutta ei jaksanut, jospa tänään.
"Nepalilaisesta" ravintolasta, jonka ruokalista on kuin kaikkien intialaisten ravintoloiden lista.

Nepalissa käyntejä negative, mutta eikös ruokakulttuuri ole vähän sama ku sekottais kiinalaista ja intialaista ruokaa keskenään?

En mä tiedä, oon nii juntti että mulle etninen ruoka on mallia kebab/pizza.

Huomenta! Mielenkiintoiseksi mennyt keli eiliseen verrattuna, vettä sataa kaatamalla ja tuulee niin että kaljullakin meinaa tukka lähteä päästä!

Aamujen aamua, heti kättelyssä koululle lukemaan virkamiesruotsia. Kaikkia ruotsinopettajia vaivaa jonkinlainen kiusanhenki ja puhuvat aivan saatanan nopeasti ja ovat muutenkin sellaisia ihmeellisiä marakatteja, että tulee hyvin vahvasti lukioajan ruotsinkurssit mieleen. Jag tycker inte, ei tällainen hidas hämälänen pysy tahdissa mukana.

Harmittaa kyllä vähän kun ei ole myöskään tullut liikuntaa pahemmin harrastettua, pitäisi vain mennä ja tehdä mutta päivät on pitkiä kulkemisten kanssa ja tekemistä on ihan liiaksi muutenkin. Noh, kohta on tiedossa todennäköisesti muuttobisneksiä niin jospa elämä hieman helpottuisi!

Eheheh. Täällä melkeinpä kaikki eilen satanut lumi oli nyt jo aamuun mennessä sulanut. Aika tehokkaasti kyllä katos, kun eilen kuitenkin tuli todellakin reippaasti lunta. Eipä tarvinnut liukastella. Tosin nyt on aivan hirvittävän pimeää taas, ja sekös vituttaa.

Voihan vesisade.

Illalla kotiin mennessä oli autokatoksen edessa 50cm lunta ja piti alkaa kolaushommiin. 10 tunnin työpäivän ja nälkäisenä asia hieman ns. vitutti. No, eihän siinä mennyt kuin parikymmentä minuuttia kun sain lumet kolattua. Sillä samalla sekunnilla kun olin valmis ajoi aura-auto pihaan. Niin aina.

No, tänään ei ollut kinoksista enää tietokajaan vaan kotipihalla oli tuhat vesilammikkoa, asfaltti näkyi ja vettä tuli kun Esterin hanurista.

Mä olin just tilannut nastalenkkarit itselleni alesta ja innoissani kiikutin ne eilen postista kotia, mutta paketista tulikin jotain ihan muuta ja kaikenlisäks vielä niin rumat kengät, että meinaa painajaisia nähdä. Noh, josko jo joskus ihan lähiviikkoina olis ne oikeat monot...

Mutta ihan just pitäis nähdä toivottavasti tuleva kämppä, hii.

Tuli ajeltua eilen Helsingissä Viking Linen terminaaliin. Tai ei itse terminaaliin, vaan siihen parkkipaikalle. Ehehe... :david:

Sanonpa vain, että Helsingin teiden kunnossapito on paskemmalla tasolla kuin mitä olen missään ikinä nähnyt. Suurinta osaa teistä ei oltu aurattu ollenkaan ja meinasin jäädä parkkipaikalle kiinni vaikka alla on ihan upouudet testivoittajarenkaat. Päällä 15 cm lunta ja alla liukas jää, niin ei se mikään ihme ole. Siellä oli porukalla vaikeuksia ihan yleisellä tielläkin kun ei meinannut päästä liikkeelle tai saanut sitä romua pysähtymään. Hyvä meininki, Helsinki. :rock:

Tuli ajeltua eilen Helsingissä Viking Linen terminaaliin. Tai ei itse terminaaliin, vaan siihen parkkipaikalle. Ehehe... :david:

Sanonpa vain, että Helsingin teiden kunnossapito on paskemmalla tasolla kuin mitä olen missään ikinä nähnyt. Suurinta osaa teistä ei oltu aurattu ollenkaan ja meinasin jäädä parkkipaikalle kiinni vaikka alla on ihan upouudet testivoittajarenkaat. Päällä 15 cm lunta ja alla liukas jää, niin ei se mikään ihme ole. Siellä oli porukalla vaikeuksia ihan yleisellä tielläkin kun ei meinannut päästä liikkeelle tai saanut sitä romua pysähtymään. Hyvä meininki, Helsinki. :rock:
Parkkipaikka voi olla myös jonkun yrityksen hallinnassa jolloin sen kunnossapidosta vastaa ko.taho?
Mutta ihan syvältä kahlata loskassa niin autolla kuin millä muullakin tahansa.

Voihan vesisade.

Illalla kotiin mennessä oli autokatoksen edessa 50cm lunta ja piti alkaa kolaushommiin. 10 tunnin työpäivän ja nälkäisenä asia hieman ns. vitutti. No, eihän siinä mennyt kuin parikymmentä minuuttia kun sain lumet kolattua. Sillä samalla sekunnilla kun olin valmis ajoi aura-auto pihaan. Niin aina.

No, tänään ei ollut kinoksista enää tietokajaan vaan kotipihalla oli tuhat vesilammikkoa, asfaltti näkyi ja vettä tuli kun Esterin hanurista.
Itsellä meni eilen 2h lumitöissä, kun raapi etupihan ja taka+sivuterassin. En muista noin raskaita lumitöitä eläissäni tehneeni. Jää salit tältä päivältä väliin, kun jumissa on takareidet, pakarat, olkapäät, ojentajat, niska ja selkä. Vois sitä tietty pelkkää hauberii mennä vetämään, mutta taidan kokeilla huimenna ennemmin.

Mulla on joku masennus menossa, on niin saakelin veto pois kun vaan ihmisellä voi ikinä olla.
Lepoakin tullut pari viikkoa ja vasta viime viikolla oli kipeä niin tuskin nyt heti uudestaan seuraavalla viikolla.
Eilen nosti noseelongtime kumppani eli mig reeni päätään ja illalla oli ihan george olo, tänään hieman samankaltaista menossa.
Pitäs varmaan vetää oikein viimoisen päälle kunnon nelivetokänni jos pöpöt pöljästys ja menis poijes.

Back
Ylös Bottom