Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Olitko täysin selvinpäin?

No hyvin valvotun päivystysyön jälkeisissä oloissa. Mutta silti.

Kun palkkaa tulee 2 työpaikasta, ennakkoverot privasta, vuokratulot, työasuntovähennykset ymsjne, niin on se kiva kun itse ei tarvi miettiä. Vaan rouva tiskin takana laskee että veroa menee 40,5% ja säätää ennakkoverot sopiviksi eriksi.

”Lintujärjestö BirdLife Suomi on tehnyt suurtyönä päivityksen lintulajien suomenkielisiin nimiin.Aiheesta uutisoi ensimmäisenä Ilta-Sanomat.

Huomiota herättävin muutos lienee kafferikiitäjässä.Sen uusi nimi on häätökiitäjä. Nimi vaihdettiin, sillä se oli rasistinen.”

Kafferi on halventava nimitys Afrikan bantukansoista, ettäs tiedätte :david:

Hyvin lähtee tämä lomakilojen karistaminen. Toistaiseksi tasaisen rauhallista nousua painossa.

New year, same old me.

”Lintujärjestö BirdLife Suomi on tehnyt suurtyönä päivityksen lintulajien suomenkielisiin nimiin.Aiheesta uutisoi ensimmäisenä Ilta-Sanomat.

Huomiota herättävin muutos lienee kafferikiitäjässä.Sen uusi nimi on häätökiitäjä. Nimi vaihdettiin, sillä se oli rasistinen.”

Kafferi on halventava nimitys Afrikan bantukansoista, ettäs tiedätte :david:

Wikipedia tahtoo sanoa myös näin
Suomessa Nisäkkäiden nimistötoimikunta on ehdottanut kafferipuhvelin nimeämistä afrikanpuhveliksi.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kafferit

:LOL:

No nyt kahvia.

Ah 10.5 h unet takana, kylläpä maitti. Eilen löin itselleni siivouksen täksi aamuksi kun nakkasin matot yöksi pakkaseen, nyt pakko siivota, että saa ne laitettua takas paikoilleen. Sitä ennen #aamuteetä totta kai ja aamupuuro. Sitten ois vuorossa legutreeni. Treenin jälkeen koomailemaan mussukan luo.

Arvatkaas mitä, minä söin eilen härkispihvin. Ostin kokeeksi hetkellisen mielenhäiriön vallassa, kun halvalla sain.
Tehtiin sitten eilen lämpimiä leipiä ja yksiin laitoin piffit. Ei niitä nyt koirille tarttenut syöttää, mutta kyllä kinkku-metukka vei voiton 100-0.

En osta toista kertaa, vaikka saisin ilmatteeksi.

Nyhtökaura. Itse kerran ostin, kokkasin, maistoin. Se oli eka ja viimenen.

Totesin että ei tästä tule kansanruokaa. Buumi on vegeily, kuten karppaus konsanaan.

Chia siemeniä ostin, ja heitin maitorahkan sekaan.

Olen maistanu kauramaitoa, hyi yäk.
Nyhtökaura negative enkä myöskään härkispihviä.

Vegeily ei oo mun juttu, kanasta ja kalasta en luovu. :kuola:

Mä tein ihmiskokeen itselläni ja mulla nousi hivenen maksa-arvot kun söin chian- siemeniä.

Kauramaito on hyvää tuorepuuron seassa.

Minä puolestani höyrähdin ostamaan pussin maca- jauhetta. No, ei tunnu missään :whistle:

Minulla ei ole varaa moisiin superruokiin.

Juon kahvini jatkossa mielummin tummana, kuin pakon edessä kauramaidolla. Puurossa toki voisi mennä, mutta maito maitona. Valion luomua ja jos on kerennyt hakemaan, niin tinkimaitona.

Back
Ylös Bottom