Tuollaiset "kirjoittajat" ovat aina hankalia, jotka haluavat puuttua sisältöön. Tyytyisivät vain siihen, että saavat nimensä paperiin. Tämän ongelmanhan voi ratkaista esim. "unohtamalla" "kirjoittajan" nimen paperista, tai poistamalla ongelmakohdan "kirjoittajalle" näytettävästä versiosta, ja lisäämällä sen "vahingossa" camera ready -versioon. Molemmissa tapauksissa yhteistyö jatkunee tulevaisuudessakin.
Vakavasti puhuen, olen itsekin törmännyt ongelmaan, missä olen yrittänyt selittää omasta mielestä suhteellisen yksinkertaista asiaa kollegoille, jotka ovat isossa kuvassa alan asiantuntijoita, mutta eivät ole syvällisesti perehtyneet kyseiseen spesifiseen osa-alueeseen. Sama homma papereiden kanssa, ei riitä, että ymmärtää asian itse. Pitäisi osata vielä selittää siten, että saman alan ihmiset ymmärtävät myös, vaikka eivät ole aiemmin perehtyneet juuri samaan ongelmaan. Ei ole helppoa.
Mä selitin tilanteen ja siirsin pallon hälle. Tehkööt jotain hänkin, asiasisältöön tuo ei sanottavasti vaikuta kuitenkaan.

ehdottomasti rusinoilla, päälle voisilmä ja puolukkahilloa.