Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Sixpäkki donitseja sensijaan tarjosi yllättävän hyvät yöunet. Saas nähä onko virtaa juNpata tänään.

Huh, melkoinen ilta. Kaksi kertaa yöllä heräsin siihen että joku haluaa tulla mun sänkyyni, lopulta klo 5:45 oli kauhea haloo kuka nukkuu ja missä. Onneksi olin varannut sopivan sopen jo ajoissa, kun ei vanhat jaksa.

On nämä mökkiryyppäjäiset aika hienoja reissuja.

Kyllähän hyvä kirja ja islay single malt menee päähän ku metrinen halko.

Kirjoissa sama ku netflixeissä ym. Jos haet kirjastosta, laina-aika loppuu just, ku tarina käy mielenkiintoiseksi. Kaikki pitää ostaa omaksi. Fyysisesti, ei minnekään pilveen.
Tuo on kyllä tosi, laina-aika alkaa juuri päättyä monesti ikävästi kun on saamassa kirjaa päätökseen.

Tuo on kyllä tosi, laina-aika alkaa juuri päättyä monesti ikävästi kun on saamassa kirjaa päätökseen.
Mulla taas kaikki muut saa väistyä hyvän kirjan tieltä, en malta olla lukematta sitä loppuun kerta istumalta tai siis joudun jarruttelemaan etten lukisi kerta istumalta.

Multa loppuu ainakin neliöt kämpästä, jos omaksi ostaisin kaikki luetut opukset. Helpostihan ne lainat uusii netistä, ei siellä kirjastossa nyt jaksa koko ajan ravata. Junailusta on se hyöty, että reilussa viikossa keskimäärin saa normipaksuisen romaanin kahlattua läpi.

Jaa, oliskohan se renkaidenvaihtoviikonloppu?

Vaiha mullekki! En oikein luota omiin työkaluihin. Jos vapaaehtoisia auttajia niin ilmineeratkaa. :D

Jos haet kirjastosta, laina-aika loppuu just, ku tarina käy mielenkiintoiseksi. Kaikki pitää ostaa omaksi. Fyysisesti, ei minnekään pilveen.

Kirjaston aktiivikäyttäjän vinkit onnistuneeseen lainauskokemukseen;

1. Tarkista kirjaston verkkopalvelusta, että haluamasi kirja on paikalla. Jos se ei ole, varaa se.
Jos on paikalla jossain muussa kaupungin kirjastossa, varaa se silti siihen kirjastoon, jota itse käytät.
--> Ei turhia kirjastokäyntejä

2. Tilaa sähköpostiin/tekstarina ilmoitus laina-ajan päättymisestä. Kun viesti tulee, käy kirjaston verkkopalvelussa uusimassa laina. Uutuuksia ei voi uusia eikä niitä, joille on varaus. Useimmiten perusromaanien uusinta onnistuu kuitenkin 5x.
--> Kirja voi usein olla lainassa 6 kk.

Toki voi tietysti olla niinkin, että olette todella hitaita lukijoita. :)
Ei hätää. Uusinta verkkopalvelussa ei kuitenkaan enää onnistu. Ota kirja mukaan ja käy kirjastossa fyysisesti uusimassa se (näyttämässä, että se on tallella ja kunnossa). Verkkouusinnat onnistuvat taas sinulla on käytännössä 6 kk laina-aikaa (ellei joku varaa sitä ko. opusta).

Pitää siis ottaa joku ilmotus päälle, että ilmottais koska kirja vanhenee. Sillä rahalla ostais varmaan jo muutaman kirjan, mitä sakkomaksuihin mennyt.

Pitää siis ottaa joku ilmotus päälle, että ilmottais koska kirja vanhenee. Sillä rahalla ostais varmaan jo muutaman kirjan, mitä sakkomaksuihin mennyt.
Käypä seuraavalla kerralla vähän jutskaamassa kirjastovirkailijan kanssa. Hoidatte verkkopalveluasian kuntoon niin onnistuu lainojen uusiminen jne. kotisohvalta.

Vaihdoitkos sää joskus itekin, vai muistanko väärin?

No ite tein työn, mutta ei mulla oo mitään kättä pidempiä välineitä. Tunkki ihan leluvehje ja renkaat on yleensä niin tiukassa, että pitää polttopullolla polttaa ne irti. Ei mulla oo semmosia jos en saakkaan rengasta irti. :D Noh ehkä naapurit auttaa jos meinaa auto jäädä puolitiehen pihalle. :D Kyllähän sinne öljyä viimeksi laitettiin niin jospa ne ei ois tiukassa...

Back
Ylös Bottom