Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Perjantai
tumblr_ovu3cjkaBc1ww4z8ho1_500.gif

Vähän liukkaampi lähtö töihin. 07.23 heräsin, kun kello ei ollut soinut. Perään yhdistetty suihku, virtsa, hammaspesu. Kamat päälle, juoksu lähikauppaan kirjoittamaan käteistä, että saa bussikorttiin virtaa, ja 07.40 istuttiin bussissa.

Perjantaipähkinä:
Mikä seuraavista on avaruusluotain?
a) Civekseni
b) Säccini
c) Cassini

Pekonia ja jauhista aamiaiseksi, ihan jees!

Ite käyttäny eri pattereissa ton tapasia. Tiiveyden hoitanut silikonilla tai vastaavalla itse, jos tarvis.

http://www.ebay.com/itm/5PCS-9V-Vol...439885?hash=item2cae93250d:g:0PoAAOSwr~lYpWtr

e. Riippuu tosin käytöstä, kuinka vesitiivis tulee olla. Jos veden alle, tarvinnee tehdä umpiasennus.
Bebekistä löytyi boxi jossa on paikka 9V patterille mutta totesin että laatikko on tiiviimpi joten laitan sen sinne ja silti mahtuu kytkin ja piuhat hyvin, soveltamistahan tää on.

Jos mun pöydästä ottais kuvan someen niin ois vartissa hathat miehet sisällä :)
Tarkennuksen, ihan työjuttuja teen kun yhdistelen kolvilla katkaisijaa ja patteria yms.

Oikeasti mä en tajua elektroniikasta tai sähköstä mitään mutta nyt pitää askarrella ledivalot jotka toimivat pattereilla ja on on/off katkaisija. Jopa minunlaiden kädetön úrpo saa tuon tehtyä.
Kävin bebekissä niin mieli alkoi laukkaamaan villisti mitä kaikkea siihen saisi tehtyä mutta maltoin olla, tosin nyt pohdin miten saisi wifin niihin ja sillä ohjattua päälle/pois :)

Mä voin ottaa ne. Kattelin eilen DIY BB-8 -vireoo netistä. Pitäsköhän askarrella "pojalle".
Noille on jo kaikille paitti yhelle Megalle jo projektit suunniltuna ja eilen aloin vähä inventoimaan, tartteeko jotain palikoita tilailla.
Aikaa ei tosin tunnu olevan toteuttaa.

Oikeasti mä en tajua elektroniikasta tai sähköstä mitään mutta nyt pitää askarrella ledivalot jotka toimivat pattereilla ja on on/off katkaisija. Jopa minunlaiden kädetön úrpo saa tuon tehtyä.
Kävin bebekissä niin mieli alkoi laukkaamaan villisti mitä kaikkea siihen saisi tehtyä mutta maltoin olla, tosin nyt pohdin miten saisi wifin niihin ja sillä ohjattua päälle/pois :)
Esim. Arduino ja wifi-moduuli, sekä vähän koodia Arduinoon ja pieni android appi.

Viimeksi muokattu:
4kpl tarvii niin ei viitsi 100 kpl tilata :)
Kyllä kusti polkee yhdenkin perille. ;)

Edit, olitkin bebekissä käynyt, joten siellä homma kyllä hoituu nopeiten.

Wifiä varten opettelet vaan koodaan. Työttömänä kun oli aikaa, niin Python ja php tuli otettua haltuun auttavasti. Niillä saat homman rokkaan vaikka Rasberryllä.

Notta, näin:
2017-09-15 14.34.41.webp Wifi-dongle vaan kiinni ja virtapiuha, niin alkaa oma servu rasberryssä pyöriin ja ip:n kautta omille sivuille näppäileen.

Tosin, just Eltakon edustajalle jutellessa aiheesta, saat homman toimiin ihan muutamalla satkulla luurin kautta ilman harrasteneisuutta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Aikaa ei tosin tunnu olevan toteuttaa.
Tämäpä tämä.

Tuollanen DIY BB-8 ois kyllä komee.

On vaan sata ja yks muutakin projektia. Onneks oon oppinut jo, että en ees alota jos tiedän että ei oo aikaa :D

Auton Webastolle pitäs väkertää puhelinohjaus. Kun kerkeis.

Vois alkaa työttömäks, ois aikaa puuhata vaikka mitä.

ehtoolla tiedossa: "hidastapaskaa"

keli suosii: tunnelmaa

spiritusmortis.webp

Back
Ylös Bottom