Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Jos tekisi riistokäristystä kaupan pakasteesta.
Harmi kun hullujen takia on pyssyn (laillisen) saaminen nykyään kiven takana niin vois hakea mettästä itse omat.
Mihin niitä ruutipyssyjä tarttee, tosta Madnessi:
images

Mihin niitä ruutipyssyjä tarttee, tosta Madnessi:
images
Jos totta puhutaan niin intohimoiset metsästäjät voisi antaa tasoitusta elikoille vaihtamalla tuollaiseen, näissähän taitaa tosin mennä niin ettei Suomessa saa edes peuraa metsästää ja melko tarkkaan kerrottu paljon pitää olla jouleja linnustaessaekin?

Oho, itehän olin mestoilla tänään, mutta en kyl tollasia megalomaanisia jonoja kokenut :eek: vois lievästi palaa hermot jo tommoses parin tunnin jonossa. Saa nähä miten käy huomenna :rolleyes:

Joo, siinä klo 16 alkaen alko ruuhkat, ainakin 2 päivän rannekkeella. Toivottavasti tänään lähteny porukka aikasemmin liikkeelle, et ite pääsee myöhemmin heittämällä sisään.

Se on valta ja raha, joka aiheuttaa sotia. Uskonto on vain kiiltävä käärepaperi, jolla toiset houkutellaan mukaan. Aina ja iankaikkisesti aamen.

Lienee perustettava Lähes Pyhän Sylvin Ortodoksiluostari Ahvenanmaalle. :)

Jos tekisi riistokäristystä kaupan pakasteesta.
Harmi kun hullujen takia on pyssyn (laillisen) saaminen nykyään kiven takana niin vois hakea mettästä itse omat.
Ei ne nyt ihan kiven takana ole. Luvan saanti perustuu ns tarveharkintaan, jos vaatimukset täyttyvät eikä ole rikosrekisteriä niin lupia kyllä saa.
Aselakiin on tulossa taas pientä päivitystä, tosin sen käytännön vaikutukset eivät ole kovin suuria.

Jos totta puhutaan niin intohimoiset metsästäjät voisi antaa tasoitusta elikoille vaihtamalla tuollaiseen, näissähän taitaa tosin mennä niin ettei Suomessa saa edes peuraa metsästää ja melko tarkkaan kerrottu paljon pitää olla jouleja linnustaessaekin?

Ministeriön esityksessä jousimetsästyksen piiriin ollaan tuomassa uusia lajeja. Käytännössä jousella saisi jatkossa pyytää kaikkia hirveä pienempiä eläimiä, poislukien karhu.

Listalle tulee esimerkiksi nopeasti yleistyvä villisika sekä valkohäntäpeura.

Ai niin! Minä näin kolme hirveä tänään aamulla, kun tulin töistä kotiin.

Kun oikein tarkasti kattoo niin kyllä ne tuolta näkyy. Minen edes asu missää kuusessa niin yllätti niitä täällä nähdä.

IMG_1191.webp

Miksei voi olla ihan totaalilevossa, jos kerta on huonossa kunnossa?

Koska se vain pahensi (2 vrk totaalilepo). Joten tässäkin on vain pakko mennä kipua päin, koska liike on lääke, siinä kuin kemikaalitkin. Pitää vain löytää sopivat annokset ja määrät. Nyt tuntuu oikean suuntainen kombo lääkkeitä (Tramal, Panacod, Burana) ja liikettä ja kuormitusta, sekä muita hoitoja (kylmä/kuuma) löytyneen. Staattinen työkuormitus on se pahin, joten ensiviikolla lähdetään ratkomaan asiaa myös siitä suunnasta.
Tuskatonta viikonloppua kaikille!

Mäki ehkä tunnistaisin poron, jos sellaisen joskus jossain näkisin. En oo kyllä nähny, että en oo ihan varma.

Talitintti on kans tuttu.

E. Eiku oon mä nähny ainaki täytetyn poron jossain.

Back
Ylös Bottom