Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mää kävin tänään kokeilemas jousiammuntaa! Se oli kivaa ja osasin ihan hyvin sihdataki näin niinku ekakertalaiseksi.

IMG_0051.webp

välillä täytyy poistua mukavuusalueelta, ei lii kyllä paavon tasolle valitettavasti yllä

huomenna voi olla että edes Minä en kykene, koska ei callea

Nyt on väsymys varsin vahvasti läsnä.
Oli pakko juoda sumpit aamulla ja laitoin vielä pressopannuun melkeen tuplat normaalista. Ei mainittavaa virkistysvaikutusta...ehkä on siirryttävä suonensisäisiin virvokkeisiin.

Tuli muuten mieleen, että mulla ei oo muuten about 10 vuoteen ollut suodatinkeitintä. Kaffeetakaan ei tule juotua edes päivittäin, mutta toisinaan 1-4 kuppia päivässä.

Arsenaaliin kuitenkin kuuluu:
- kapselikeitin (espressoja)
- pressopannu (1-2 kuppia omaan käyttöön)
- perkolaattori (jos vieraita tai ite haluu useemman kupin)
- mutteripannu (hajonnut, tarttis ehkä uuden)

Tuli muuten mieleen, että mulla ei oo muuten about 10 vuoteen ollut suodatinkeitintä. Kaffeetakaan ei tule juotua edes päivittäin, mutta toisinaan 1-4 kuppia päivässä.

Arsenaaliin kuitenkin kuuluu:
- kapselikeitin (espressoja)
- pressopannu (1-2 kuppia omaan käyttöön)
- perkolaattori (jos vieraita tai ite haluu useemman kupin)
- mutteripannu (hajonnut, tarttis ehkä uuden)
Minäkin keittimen naisten takia vasta muutama kk sitten. Se laiskistaa sen verran, että välillä sillä itsellekin teen muutaman kupin. Toisaalta keitin kyllä korvas hajonneen perkolaattorin, jolla sai isomman poppoon kaffeet helpommalla.

Minulla,
- Jauhamiseen kartioterällinen sähkömylly
- Normikaffikeitin
- Pressopannu
- AeroPress, jota eniten käytän omista vehkeistä.
- Vedenkeitin kaffihommia varten

Minäkin keittimen naisten takia vasta muutama kk sitten. Se laiskistaa sen verran, että välillä sillä itsellekin teen muutaman kupin. Toisaalta keitin kyllä korvas hajonneen perkolaattorin, jolla sai isomman poppoon kaffeet helpommalla.

Minulla,
- Jauhamiseen kartioterällinen sähkömylly
- Normikaffikeitin
- Pressopannu
- AeroPress, jota eniten käytän omista vehkeistä.
- Vedenkeitin kaffihommia varten
Niin juu, vedenkeitinkin tietty on ja käsikäyttöinen mylly (käytetty viimeksi varmaan vuosi sitten).
Tosta AeroPressistä on tainnut joskus olla puhetta ja jos en tykkäisi nykyisestä pressopannusta ostaisin tommosen kokeeksi.

Perkolaattorilla kyllä tulee omaan makuun parhaat tavalliset (pannumaisimmat) ja oikeasti kuumat kahvit, kun ei maut jää suodattimeen. Mutta onhan siinä toki vähän enemmän pesemistä kun ei saa nakata vaan suodatinta roskiin.

Tosta AeroPressistä on tainnut joskus olla puhetta ja jos en tykkäisi nykyisestä pressopannusta ostaisin tommosen kokeeksi.

Perkolaattorilla kyllä tulee omaan makuun parhaat tavalliset (pannumaisimmat) ja oikeasti kuumat kahvit, kun ei maut jää suodattimeen. Mutta onhan siinä toki vähän enemmän pesemistä kun ei saa nakata vaan suodatinta roskiin.

Minä myllyttelen kaikki kaffini aikalailla, kun tuolla sähkövehkeellä se käy sen verran helpolla.

AeroPressi on kyllä siitä hyvä että samalla kahvi ja vesi -määrällä pystyy uuttoaikaa, vedenlämpöä ja poron kokoa säätämällä tekeen erilaisia makuja. Enään kyllä ei jaksa niin leikkiä, että mittaan kahvin määrät vaa'alla ja veden lämmöt sekä ajan sekkarilla uutosta painallukseen. Suht vakioitunut toiminta, joten ei tarvetta.

Perkolaattori tekee omastakin mielestä parhaat kahvit, jos isosta määrästä on kyse. Ei se vaivaltaan niin kauhean mahdottoman iso voi olla, kun omat isovanhemmat ja äitekin on siihen siirtynyt koko elämän kestäneestä suodatinplörö ajoista.

Onneksi kaupoissakin on nykyään ihan hyvä papuvalikoima. Tosin, iso miinus on niiden sähköisyys. Ne kun jauhaa, niin sitä sähköstä kahviporoo on joka paikassa. Mokkamestareilla kun vierailee, ei kahvenporo tarraa mihkään, joten he ovat hommansa hoitaneet sen suhteen paremmin.

Onneksi kaupoissakin on nykyään ihan hyvä papuvalikoima. Tosin, iso miinus on niiden sähköisyys. Ne kun jauhaa, niin sitä sähköstä kahviporoo on joka paikassa. Mokkamestareilla kun vierailee, ei kahvenporo tarraa mihkään, joten he ovat hommansa hoitaneet sen suhteen paremmin.
Pari vesitippaa myllyyn vois auttaa tohon.

Back
Ylös Bottom