Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kyllä nyt on se aika vuodesta, kun alkaa kevättämään. Ehkä vähän etuajassa, mutta ei se silti estä kuuntelemasta mun vanhoja kevättämisbiisejä.

Ja pitää nyt vähä ihistellä Daryl Palumboa. Ihi ihi.

Ai niin. Ei hierota sitä silmää (eikä sitä silmää) chilisillä käsillä. :eek:

Se olis muuten yksi (1) päivä röitä, sitte lommoo. Puoltoistaviikkoo. Lisan:n Boniin matka: käy.

Lauleskelin tossa tyttärelle Soivasta Laulukirjasta. Tuli Jaakko Kulta ja se oli monella kielellä.
Kotimaisen jälkeen hoilattiin Broder Jakob. Se meni vanhalla A:n ruotsilla sujuvasti.
Brother John, sujuu varmaan paremmin kuin kotimainen, koska viimeset 10v ollut enkku työkielenä.
Frére Jacques ei tuota ongelmaa, koska ranskalaisten kanssa tehnyt töitä niin monta vuotta, että on ranskaakin tarttunut.

Mutta vika tsipale. Meister Jakob!. Tämähän on vittu niinku Hitlerin Manifesti!
"Meister Jakob, Meister Jakob,
Schläfst du noch, schläfst du noch?
Hörst du nicht die Glocken, Hörst du nicht die Glocken?
..."

Lauleskelin tossa tyttärelle Soivasta Laulukirjasta. Tuli Jaakko Kulta ja se oli monella kielellä.
Kotimaisen jälkeen hoilattiin Broder Jakob. Se meni vanhalla A:n ruotsilla sujuvasti.
Brother John, sujuu varmaan paremmin kuin kotimainen, koska viimeset 10v ollut enkku työkielenä.
Frére Jacques ei tuota ongelmaa, koska ranskalaisten kanssa tehnyt töitä niin monta vuotta, että on ranskaakin tarttunut.

Mutta vika tsipale. Meister Jakob!. Tämähän on vittu niinku Hitlerin Manifesti!
"Meister Jakob, Meister Jakob,
Schläfst du noch, schläfst du noch?
Hörst du nicht die Glocken, Hörst du nicht die Glocken?
..."
Aah Saksa, tuo rakkauden kieli...
the-lingual-differences.jpg

Himpura. Lunta tulee niin tiheästi, ettei väliin mahdu.

Ennustan sakeaa peltikolarien sumaa ja etelästä laskeutuvaa kaatumisloukkaantumisten aaltoa.
Ja tähän kaiken hyvän lisäksi VR:n laitureiden tauluille myöhästymisilmoituksia. :mad:

Vedin komeat pannut eilen, joku homorekka parkkeerannu jalkakäytävälle ja jouduin fillaroimaan autotien kautta. Sieltä poistuessa olikin vähän liukasta ja kevyt kylkimyyry oli tosi_asia.

Minulla tainnut olla kouluarvosanalla mitattuna saksa vahvin kieli, toisena suomi, sitten engnlanti ja ruotsia en ole ikinä osannut, ihmettelen ajoittain etelleen miten olen päässyt ylioppilaaksi

muistelisin, että saksankielestä arvosana on saattanut olla jopa sieben

Ja tähän kaiken hyvän lisäksi VR:n laitureiden tauluille myöhästymisilmoituksia. :mad:
Vedin komeat pannut eilen, joku homorekka parkkeerannu jalkakäytävälle ja jouduin fillaroimaan autotien kautta. Sieltä poistuessa olikin vähän liukasta ja kevyt kylkimyyry oli tosi_asia.
Erityismainintana vielä julkisuudessa "...lumisade yllätti täysin, kuka nyt tuollaista voisi odottaa...".

Pyörällä saa kyllä jännitystä elämään näin talviaikaan...pitäskö kokeilla rullaluistimilla.

Pyörällä saa kyllä jännitystä elämään näin talviaikaan

negative

olen toisaalta rutinoitunu polkupyöräilijä, ei ole elmäni aikana ollut kuukauttakaan taukoa siitä lähtien kun pyörälläajo on pikkupoikana aloitettu

negative

olen toisaalta rutinoitunu polkupyöräilijä, ei ole elmäni aikana ollut kuukauttakaan taukoa siitä lähtien kun pyörälläajo on pikkupoikana aloitettu
Onhan tuo noinkin, kokemuksella pääsee pitkälle. Tosin, kun päällä on sentti puuterilunta ja alla röpöinen jää, menee fillarilla vähän hankalaksi käännöksissä oli nastoja tai ei.

Kyllä pelkästään kävely on näillä keleillä sellasta taitoluistelua, että itse kosken fillariin vasta ku viimoisetkin lumet on sulanu.

en uskaltais lähteä fillaroimaan edes haarniska päällä :D kävellessä sai etureidet aivan hapoille ku joutuu jännittää kinttuja pysyäkseen pystyssä, kävi ihan salitreenistä :D

kitkarenkailla alkuviikko on ollut huomattavasti liukkaampaa kun tämäaamu, ehkä kun lunta oli nyt senverran paksu kerros niin se esti rengasta luisumasta sivuttain

Musta on nastarenkailla polkiessa paljon turvallisempi olo liukkaalla ku jalkaisin, kerran vaan renkaat livennyt alta mustalla jäällä alamäessä mutkassa. Noh, sitte saikin käydä vähän liimaamassa kulmakarvaa kokoon.

Back
Ylös Bottom