Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kuntit, mihin kulutan 180€ tyky rahaa, ehdotuksia. Happanee vuodenvaihteessa
Kauppaan?
tumblr_o2fu4io9QA1v7cy8co1_400.gif

Minulla ei ole väsymyskoomaa vaan armoton jysäri on vaivannut aamun ETC-hoidosta lähtien. Ensimmäinen kerta, kun pääkipu jää jylläämään. Tänään tuntui anestesia-aineet muutenkin saavan olon sekalaiseksi.

@Joxuz

Ootko jo ratkaissut miten pääset eroon sähkönsiirtomaksuista?
Loppusijoitustalooni varmasti olen jo ratkaissut, mutta vielä on suunnitelmat muuten auki.

Näillä merkeillä lähdetään liikkeelle:
- Alapalokattila, jossa saa polttaa yhdyskuntajätettä, jonka perään iso varaaja, ehkä joku 3000 tai jopa isompi. Siitä saa käyttöveden ja lattiaan lämmön.
- Pihaan tuulimylly ja katolle useampi aurinkopaneli. Nämä tukee toisiaan, usein tuulisella säällä ei paista, mutta taas kun paistaa ei tuule. Kaikki ylimääräinen sähkö tuupataan varaajaan vastuksella lämmöksi.
-Akkupaketit toki kylkeen, jotta saa hupisähköä ja joustoa.
- Joku isohko agrekaatti automaattisella käynnistyksellä viimeiseksi varalle ja isompii hitsaus ym. hommiin.

Ei kai siihen muuta tarvita. Verollehan ne nuokin jo panee, ennen kun oon edes ehtinyt toteuttaan.

Maha täysi, vähän jäi kun lupasin.
IMG-20161219-WA0009.webp

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Loppusijoitustalooni varmasti olen jo ratkaissut, mutta vielä on suunnitelmat muuten auki.

Näillä merkeillä lähdetään liikkeelle:
- Alapalokattila, jossa saa polttaa yhdyskuntajätettä, jonka perään iso varaaja, ehkä joku 3000 tai jopa isompi. Siitä saa käyttöveden ja lattiaan lämmön.
- Pihaan tuulimylly ja katolle useampi aurinkopaneli. Nämä tukee toisiaan, usein tuulisella säällä ei paista, mutta taas kun paistaa ei tuule. Kaikki ylimääräinen sähkö tuupataan varaajaan vastuksella lämmöksi.
-Akkupaketit toki kylkeen, jotta saa hupisähköä ja joustoa.
- Joku isohko agrekaatti automaattisella käynnistyksellä viimeiseksi varalle ja isompii hitsaus ym. hommiin.

Ei kai siihen muuta tarvita. Verollehan ne nuokin jo panee, ennen kun oon edes ehtinyt toteuttaan.
Joo eiköhän ne jossain vaiheessa laita verolle kaiken. Ihan samansuuntaisia suunnitelmia itsellä, mutta tuohon vielä lisäksi tietenkin etsisin tontin jossa on puro josta saa vesivoimaa ja lisäksi laittaisin öljykasvia kasvamaan ja tekisin omat polttoöljyt generaattoreille. Ei oo kyllä mitään käsitystä paljonko olisi riittävästi, mutta metsästää sitten vaikka pulleita supikoiria lisäksi ja laittaa ihrat palamaan.

Back
Ylös Bottom