Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Taitaa olla livemusaa, kun noin hurjasti irrottelet siellä!

negative

nyt on: live

neiti ruubinstein, seuraavaksi, pauli ja eturivi

IMG_8489.GIF

12/76 kyllä riittää normi käyttöön, mutta jos haluat kaikki-kerralla-kuntoon niin sitten 89.
Piipun pituuksissa taitaa olla suosituin 28", mutta henk koht kallistuisin 26" putkeen, tekee haulikosta hiukan näppärämmän käsitellä.

Mr @Kuparikatto taitaa omistaa Beretan puoliautomaatin, sieltä voisi kuulla käyttökokemuksia?

Itse olen ampunut Benellillä kaksi vuosikymmentä, ihan ok vehje.

Noin yleisesti en ota mielelläni kantaa kysymyksiin tyyliin: "Mikä ois hyvä haulikko mulle?", koska se on niin subjektiivinen juttu. Viimeksi kun veljen kaveri oli aloittelemassa, niin me kerättiin kaikki haulikot kaapeista ja lähdettiin radalle hänen kanssaan. Torrakot riviin, aloitetaan reunasta ja samalla lyhyt selvitys ko. aseen ominaisuuksista ja eroista muihin rivissä. Parin viikon päästä tuli sitten tieto, mihin herra oli päätynyt (Beretta Unico light 26")

Mulla on siis normi Unico ilman Kick-Offia. Hieno ase, hyvä ampua, paska laadunvalvonta. Osassa Unicoista on merkkejä kulumisesta tietyissä lukon osissa pienilläkin laukausmäärillä, osassa ei.
Sellaisen vinkin voisin antaa, että kannattaa miettiä valintaa välillä puu- vai muovitukit. Muovitukit on rumia, mutta käytännöllisiä. Jalopuutukki taas on kaunis hyvin öljyttynä, mutta itku meinaa tulla kun se sitten ennemmin tai myöhemmin luistelee sorsastaessa pitkin veneenpohjaa :)

Kai se tuo muovitukki on se mihin päädyn. Ei tarvi alkaa sitten tilaileen uutta tukkia sen vuoksi, että puinen on jo niin lohmuilla.

Tännään haetaan persieelle baaripumppi ja illasta pikkujouluilemaan.

Voihan viikonloppu ja liiallinen nukkuminen. Sentimentaalisuus ja lisääntymisbiologia kahvipöydän keskusteluaiheet. Onneksi kohta pääsee takaisin nukkumaan.

Itekseen toimistolla. Sekoaa pää, kun ilmastointi vaan humisee ja suunnilleen kuulee sähkön kulkevan seinissä. Mutta pannu kahvia ja kohta vielä parisen tuntia hommia.

Illalla paikalliseen viikinkiravintolaan. Olutta: negative.

Back
Ylös Bottom