Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kävikö pahasti, nousiko ylös?
Täällä leviää ihana pitsan haju kämppään:kuola:.
edit. Pitsaa ja punkkua.

Viimeksi muokattu:
Hakkasitko sen kuljettajan?

Edit en missään nimessä kannata väkivaltaa, mutta itse olisi piessyt sen kuljettajan.

Edit2 niin ja hyvää viikonloppua

Hakkasitko sen kuljettajan?

Edit en missään nimessä kannata väkivaltaa, mutta itse olisi piessyt sen kuljettajan.

Edit2 niin ja hyvää viikonloppua
Reilu 20 sivustakatsojaa ja ehkä se nyt ei olis auttanut ketään muussata sitä kuskia. Vaikka kieltämättä kävi mielessä aika vahvasti. Eiköhän tosta kohta uutisoida, mut hengis kaikki selvis sentäs.

Kannatan kuolemanrangaistusta pakettiautojen ja kuorma-autojen kuljettajille.

Ilman että tarvitsee edes syyllistyä mihinkään. Pelkkä kuljettajan paikalla istuminen riittää.

Huomenna kohti etelää. Auto taas täynnä niin erikoista tavaraa että pitää olla meriselitys valmiina jos virkavalta pysäyttää.

Täällä noin 20cm.

Myös lunta.

Höhö.

Tytär ei malttanut odottaa sunnuntaihin vaan isänpäivälahjat oli annettava heti. Lahjakorttia koristi päiväkodissa piirretty kuva isästä.

2016-11-11%2016.45.39.jpg

On kyllä näköinen, siimakäsiä mukaanlukien.

Tilanne seis. Joko päätit meinaatko haulikkoa vai kivääriä?
Kai se pidemmällä tähtäimellä kummatkin.

Mutta,

kivääri houkuttais ehkä kyllä enemmän. Toisaalta taas puoliautomaatti haulikkoa olen ajatellut, että ehkä siitä on hyvä lähteä liikkeelle. Se tulee kuitenkin monikäyttöisyytensä takia jossainvaiheessa must have -listalle. Ja saahan sillä tussautella metsäkauriiseen saakka. Toisaalta taas optiikalla varustettu pieni kivääri houkuttais, kun vois puun latvoihin pamautella pidemmänkin matkan päästä.

En tiedä, helvatun vaikeita kysymyksiä. Kummatkin tarviin, mutta ehkä näin ensalkuun se puoliautomaatti haulikko vois olla järkevin. Metsiä kun on muutama jonne pääsee talsiin, niin sillä voi lennosta olevaa ainakin pamauttaa. Toisaalta taas kiväärillä vois jotain rusakkoo tai jänöö kauempaakin, ilman pelkoa että se lähtee karkuun.

Sano sä. Koiraa ei ole, vielä. Tulee sit joskus kun on isommat pitäjät.

Ensin ehdottomasti haulikko. Sillä voit jahdata kaikkea pienriistaa, ja käydä myös radalla treenaamassa kiekkoihin. Kunhan sillä saat homman alkuun ja saat vähän tuntumaa millainen jahti eniten kiinnostaa, voit sitten myöhemmin miettiä kivääriä. Siinä kun joutuu pohtimaan kaliberia yms.
Haulikko, kaliberi 12, joku vähän laadukkaampi italiatar. Siinäpä tärkeimmät pointit.

Ensin ehdottomasti haulikko. Sillä voit jahdata kaikkea pienriistaa, ja käydä myös radalla treenaamassa kiekkoihin. Kunhan sillä saat homman alkuun ja saat vähän tuntumaa millainen jahti eniten kiinnostaa, voit sitten myöhemmin miettiä kivääriä. Siinä kun joutuu pohtimaan kaliberia yms.
Haulikko, kaliberi 12, joku vähän laadukkaampi italiatar. Siinäpä tärkeimmät pointit.
12/76 vai 12/89? On kaikilla omat mielipiteensä aina, kun joltain kysyy.

12/76 vai 12/89? On kaikilla omat mielipiteensä aina, kun joltain kysyy.
12/76 kyllä riittää normi käyttöön, mutta jos haluat kaikki-kerralla-kuntoon niin sitten 89.
Piipun pituuksissa taitaa olla suosituin 28", mutta henk koht kallistuisin 26" putkeen, tekee haulikosta hiukan näppärämmän käsitellä.

Mr @Kuparikatto taitaa omistaa Beretan puoliautomaatin, sieltä voisi kuulla käyttökokemuksia?

Itse olen ampunut Benellillä kaksi vuosikymmentä, ihan ok vehje.

Etupuskuri uus, tukivarret, helma oikaisu, lokarin oikaisu, iskarit eteen, vanteet ja renkaat + maalaus. Pitäisi mennä vakuutuksen piikkiin mutta enpä nuolaise vielä...

Back
Ylös Bottom