Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Olkapäästä kiinnityskohta kokonaan irti, pectoralis majorin totaaliavulsio. Ei mennyt kuntoilusalilla, vaan kaaduin suksilla. Sattui maaliskuussa, leikattiin maaliskuun lopussa (itse mestari Tapio Flinkkilän toimesta). Olen minä toki jo noin 6 vko leikkauksen jälkeen ensimmäisen kerran jumppaillut 1 kg:n käsipainoilla, ja siitä pikku hiljaa edennyt kuormaa lisäten. Nyt kokeilin huvikseni penkkipunnerrusta tangolla, kapealle otteella. Ihan vain sen vuoksi, että voi sanoa penkanneensa :). Olihan tuossa tietysti varaa vaikka kuinka paljon.

Jotta kuntoutus ei olisi liian suoraviivaista, mulla on myös vanha repeämä keskellä samaa rintalihasta :D. Se tuli aikanaan penkatessa, viime vuosituhannen lopussa. Mailit näkyvät mittarissa.
Pitkiä hommiahan nuo on saada ennalleen, mutta eiköhän tuo tuosta. Mulla tosiaan repesi kanssa olkavarresta osittain irti, ja päädyttiin leikkaamaan, ettei jää puolikuntoiseksi, enkä huomaa itse oikein mitään muuta, kuin että vähän kireämmälle tuo jänne on jäänyt, kun oli aika viimeisiä hetkiä parsia uusiksi kiinni.

Kantositeestä kun sai räpylän veks, niin eihän koko käsi liikkunut aluksi mihinkään, lavan seutu oli ihan jumissa ja ilmeisesti rintalihas oli myös jotenkin kiinnittynyt leikkausarpeen, joka aiheutti voimahävikkiä ja kontrollinpuutetta, ja jonka fyssari aukasi.

Kun aikansa paranteli ja sai ruveta tekemään ilman rajoituksia, niin aika kivuttomasti pystyi treenaamaan ja lopulta oltiin jo ylikin alkuperäisten sarjapainojen. Jotka toki on meikäläisellä aina olleet ihan läpipaskoja. Mutta ettei nuo kai pahemmin jää vaivaamaan välttämättä, jos nyt ei pahasti ole itteensä telonut ja koittaa oikeasti hoitaa paikat kuntoon. Sitäkin näkee, ettei kuntoutuksessa ole mitään tolkkua, ja treenaaman on pakko päästä hinnalla millä hyvänsä. Kuten eräässä nimeltä mainitsemattomassa kisaajaketjussa palstallakin oli.

Työhaastis täys gypä, tänään testit ja aivan perseelleen. Vaikka valmistauduin niin silti tehtävät pääsi yllättämään, perhana sentään.

Vedossa repeämiseen voisi kommentoida sen verran, että voin sen uskoa helposti. On muakin joskus kovemmissa ylätaljasarjoissa pelottanut rinnan puolesta :).

Sen verran täytyy vielä kommentoida, että penkkipunnerrus on kuitenkin hienointa, mitä mies voi salilla tehdä, joten jossakin muodossaan se täytyy pitää mukana hautaan asti.

Tsemit nyt sinnekin, olen samaa mieltä tuosta penkkipunnerruksesta. Parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa heti kamppailupuuhien jälkeen, ja joskus jopa keskiverto-eihousutjalassa-suoritetta parempaa.

On tuo kyllä jännä. Mulla ei koskaan ole pelottanu rinnan puolesta vedellessä, maasta. Ehkä siksi, että A) olen heikko rimpula ja 2) selkä hajoaa varmasti ensin.

Henk koht pidän tuota vetämistä penkkaamista hienompana. Toki penkkaaminen tulee hyvänä kakkosena, vaikka heikkoa sekin on.

Vetäminen, maasta, tänään, tsek. Edelleen heikko rimpula.

Entiijäsaatana. Pitäis päästä eroon koko demokratiasta ja judohemmo valtakunnanjohtajaksi.

Minua kyllä kiinnostas minkälaisen valtakunnan sniffari saisi aikaiseksi.

Tsemppiä myös kohtalotoverille. Vedossa repeämiseen voisi kommentoida sen verran, että voin sen uskoa helposti. On muakin joskus kovemmissa ylätaljasarjoissa pelottanut rinnan puolesta :).

Sen verran täytyy vielä kommentoida, että penkkipunnerrus on kuitenkin hienointa, mitä mies voi salilla tehdä, joten jossakin muodossaan se täytyy pitää mukana hautaan asti.

Tsemit nyt sinnekin, olen samaa mieltä tuosta penkkipunnerruksesta. Parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa heti kamppailupuuhien jälkeen, ja joskus jopa keskiverto-eihousutjalassa-suoritetta parempaa.

On tuo kyllä jännä. Mulla ei koskaan ole pelottanu rinnan puolesta vedellessä, maasta. Ehkä siksi, että A) olen heikko rimpula ja 2) selkä hajoaa varmasti ensin.

Henk koht pidän tuota vetämistä penkkaamista hienompana. Toki penkkaaminen tulee hyvänä kakkosena, vaikka heikkoa sekin on.
Ku on liikaa voimaa, ei kestä paikat. Siitähän tässä selvästi on kyse mun ja
@Invisus 'n tapauksessa. Vetäminen on myös miesten hommaa, mulla se tulee penkin jälkeen kakkosena. Tai siis tuo olisi järjestys, jos kumpaakin pystyisi oikeasti tekemään. Selästähän mulla on myös yksi välilevy revennyt, ei sekään salihommissa tosin :D.

Pitkiä hommiahan nuo on saada ennalleen, mutta eiköhän tuo tuosta. Mulla tosiaan repesi kanssa olkavarresta osittain irti, ja päädyttiin leikkaamaan, ettei jää puolikuntoiseksi, enkä huomaa itse oikein mitään muuta, kuin että vähän kireämmälle tuo jänne on jäänyt, kun oli aika viimeisiä hetkiä parsia uusiksi kiinni.

Kantositeestä kun sai räpylän veks, niin eihän koko käsi liikkunut aluksi mihinkään, lavan seutu oli ihan jumissa ja ilmeisesti rintalihas oli myös jotenkin kiinnittynyt leikkausarpeen, joka aiheutti voimahävikkiä ja kontrollinpuutetta, ja jonka fyssari aukasi.

Kun aikansa paranteli ja sai ruveta tekemään ilman rajoituksia, niin aika kivuttomasti pystyi treenaamaan ja lopulta oltiin jo ylikin alkuperäisten sarjapainojen. Jotka toki on meikäläisellä aina olleet ihan läpipaskoja. Mutta ettei nuo kai pahemmin jää vaivaamaan välttämättä, jos nyt ei pahasti ole itteensä telonut ja koittaa oikeasti hoitaa paikat kuntoon. Sitäkin näkee, ettei kuntoutuksessa ole mitään tolkkua, ja treenaaman on pakko päästä hinnalla millä hyvänsä. Kuten eräässä nimeltä mainitsemattomassa kisaajaketjussa palstallakin oli.
Joo ei tuo tuorein vamma pelkästään olisi paha, sen puolesta pitäisi tulla täysin kuntoon, tai ainakin hyvin lähellä "normaalia". Mulla vanhat vammat sotkee palettia. Kuntoutus tietysti maltilla, vaatii aikaa ja kovaa työtä.

Ku on liikaa voimaa, ei kestä paikat. Siitähän tässä selvästi on kyse mun ja
@Invisus 'n tapauksessa. Vetäminen on myös miesten hommaa, mulla se tulee penkin jälkeen kakkosena. Tai siis tuo olisi järjestys, jos kumpaakin pystyisi oikeasti tekemään. Selästähän mulla on myös yksi välilevy revennyt, ei sekään salihommissa tosin :D.
Ei kyllä liikaa voimaa ole missään näkynyt ja kun vakaa aikomus on hakkauttaa viimeisetkin rippeet naaamasta, niin pian sitä saa huudella katkerana FA:na. Veikkaan että mun tapauksessa liiallinen penkki-innostus, ylikiereät rintalihakset ja sopiva tuuri vain pisti sanoon tissin poks.

Tuli melkein hetkeksi paha mieli, oli niin onnetonta menoa hotellin ravintolassa. Maha sentään tuli täyteen, mutta kaikki muu olikin melkein pielessä.

Kaljaakaan ei ole.

Ku on liikaa voimaa, ei kestä paikat.

Kun on tämmönen pakkasen raiskaama pulkannaru, niin ei tarvi paljoa pelätä jonku rinnan repiämistä. :D

Mutta kun on wanha pulkannaru, niin pitää varoa ettei cuffi repiä tai välilevy pullaha.

e

on sitäpaitsi etelleen ketjut vahassa, missäs niitä enää pesee ja öljyää, kun ulkona on kylmä
Altaassa. Tosin silloin ne joutuu irroittamaan.

Minä suihkussa, ennen itseni valelua. Koko pyörä.

Mutta hei, ei niitä tarvi keskitalvella etes pestä. Öljyää vain.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
niimmutta se vaha pitäis vissiin saada ensi pois ennen ku lyö ölsyä sekaan, ettei tapahdu mitään ei toivottuja erektioita

näin olen IsojenPoikien lukenut sanovan internetissä

enkä jaksa ruveta irrottamaan, aivan liikaa vaivaa, niin suuret operaatiot ulkoistan polkupyöräilyhuollolle, itse suoritan onely, pesu, ketjujen hoito(pyöräänpäin) ja renkaanvaihto

no, hankikeleihin on vielä 5kk aikaa, ei kiirettä, puuttuu ajovarustuskin, ei ole ku Suvimalli, ei ole enää tarjennu kahteen kk:n päästellä ku arkimallin polkupyörällä

Huonosti nukuttu yö: tsek. Pitää ruveta pyytään parisänkyä seuraavalla reissulla. Ei noi kasikymppiset pomppulinnat oo oikein tälle kropalle tehty. Petaritkin irtoo ja välillä meinaa olla nenällään niiden kahden irtopunkan välissä.

Onneksi koulutus on ollut semifiksua.

niimmutta se vaha pitäis vissiin saada ensi pois ennen ku lyö ölsyä sekaan, ettei tapahdu mitään ei toivottuja erektioita

no, hankikeleihin on vielä 5kk aikaa, ei kiirettä
Tuo on mahdollista. Kuulostaa kyllä järkevälle. Minä kun en ole vahamiehiä ollut, niin ei ole tullut eteen.

Vai aseöljyä noin joka toinen polkureissu.

Huonosti nukuttu yö: tsek. Pitää ruveta pyytään parisänkyä seuraavalla reissulla. Ei noi kasikymppiset pomppulinnat oo oikein tälle kropalle tehty. Petaritkin irtoo ja välillä meinaa olla nenällään niiden kahden irtopunkan välissä.

Onneksi koulutus on ollut semifiksua.
King bed on ratkaisu. Eli 120 cm vuode per lätty. Sokoshotellilla oli ainakin mahkuna, joskus. Enään en tiedä. Cumulus oli boikotissa, koska ei pekoni.

enkä jaksa ruveta irrottamaan, aivan liikaa vaivaa, niin suuret operaatiot ulkoistan polkupyöräilyhuollolle, itse suoritan onely, pesu, ketjujen hoito(pyöräänpäin) ja renkaanvaihto

no, hankikeleihin on vielä 5kk aikaa, ei kiirettä, puuttuu ajovarustuskin, ei ole ku Suvimalli, ei ole enää tarjennu kahteen kk:n päästellä ku arkimallin polkupyörällä

Mihin seinäjoella uskaltaa viedä pyörää huoltoon?

Back
Ylös Bottom