Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Harva kuitenkaan liikaa tupakkaa polttaneena alkaa riehua? Tupakan jälkeen voi myös hypätä auton rattiin, mikäli lapsi sattuu sairastumaan yöllä, eikä poliisisetä kaahaa perässä.

Ihannehan olisi, ettei käyttäisi alkoholia eikä tupakkaa, mutta aina se ei onnistu. Enemmän taitaa kuitenkin alkoholi tuottaa ongelmia sekä itselle että muille ihmisille, kuin tupakka. Ei taida monessakaan väkivaltarikoksessa tupakka olla osallisena...
Mäkin ihan hirveästi riehun ja tappelen aina yhden siiderin päätteeksi...:hyper:

Tässä oikein huokuu tyypillinen lapsettoman ihmisen asenne, että kun on lapsia mennyt tekemään, mistään ole oikeutta valittaa.

Perheellisten yleinen asenne, että jos ei ole lapsia niin ei voi olla mitään stressiä, aikatauluja, sidoksia tai velvoitteita elämää rajoittamassa tai vaikeuttamassa niin ettei ihmisen tarvitse tehdä muuta kuin rennosti fiilistellä kulloinkin hetkessä ilman huolta sen enempää tästä hetkestä tai huomisestakaan, on aivan yhtä vammainen ja luultavasti vielä enemmän väärä.

Tässä oikein huokuu tyypillinen lapsettoman ihmisen asenne, että kun on lapsia mennyt tekemään, mistään ole oikeutta valittaa.

Meillä muuten on lapsilla yli 6 vuotta ikäeroa, yhtään pienempää en olisi voinut harkitakaan.

Enkä tosiaan ole kertonut ja valittanut täällä kaikista asioista jotka elämääni kuormittavat.

Mutta sehän on selvää, että olen paska äiti ja vaimo ja mitä tahansa.
Mä en missään ole sua haukkunut paskaks vaimoks tai äidiks. En myöskään ole kieltänyt valittamasta, tai valittanut sun valittamisesta. Mä olen tehnyt ihan tietoisen ratkaisun jättäessäni lastenteon muille, arvostan ihan liikaa omaa aikaa.

Se, mitä kritisoin, on ruuhkavuosien syyttäminen kaikesta. Pientä suunnitelmallisuutta asioihin, niin elämä vois näyttää erilaiselta. Kritisoin myös sitä, että alkoholi otetaan ensimmäiseksi ratkaisuksi kun ahdistaa / on paha olo / whatever ja sitä ratkaisua tuputetaan muillekin.

Mäkin ihan hirveästi riehun ja tappelen aina yhden siiderin päätteeksi...:hyper:
Voitko näyttää sen kohdan, missä sanoin sun alkavan riehuvan? Ilmeisesti sulla itsellä on jonkinnäköistä huonoa omaatuntoa asian suhteen, tuskin muuten ottaisit asiasta niin itseesi.

Onhan näissä näkökulmia tietysti useita. Esim. tuohon häiriökäyttäytymiseen liittyen viinahan on viisasten juoma, eikä sitä pitäisi känniin asti ottaa sellaista, joilla muutenkin pyryttää. Mitä terveellisyyteen tulee, niin korkeammat määrät altistaa erilaisille haitoille, ja kotimainen viihdekäyttöhän on aika runsasta, jos vertaa siihen, että ottaa yhden kaksi silloin tällöin himassa.

Sopivasti kaveri tuossa huuteli, että mennään vaihtamaan kuulumiset parin tuopin ääreen, kun tulee kaupunkiin. Todennäköisyydet on aika korkealla, että voi mennä pitkäksi.

muoks. Mopsin kriisit synnyttää aina hyvin keskustelua :D

Perheellisten yleinen asenne, että jos ei ole lapsia niin ei voi olla mitään stressiä, aikatauluja, sidoksia tai velvoitteita elämää rajoittamassa tai vaikeuttamassa niin ettei ihmisen tarvitse tehdä muuta kuin rennosti fiilistellä kulloinkin hetkessä ilman huolta sen enempää tästä hetkestä tai huomisestakaan, on aivan yhtä vammainen ja luultavasti vielä enemmän väärä.
Joillain muillakin kuin mulla siis on sellainen asenne, jesss :D
E. Ja on mulla joskus huonoa omaatuntoa alkoholinkäytöstä ja vaikka mistä muustakin asiasta. Olen erittäin stressaantunut 90% ajasta.

Musta tuntuu, että ihmiset jotka suorittavat elämää ovat aina ylistressaantuneita. Oli sitten lapsia, koiria, yt:t, parisuhdeongelmia tai ei mitään edellä mainituista.

Sitten taas me, jotka vaan elämme elämää, emme ole lähellekään vastaavassa määrin stressaantuneita. Itsekin olin nuorempana paljon stressaantuneempi. Yleisesti kai raha-asioista. Nykyään ei tosin juurikaan tartte noista stressata, mutta vaikka tarttis, uskoisin että nykyään onnistuisi silti ottaa lungisti. Tosin minähän kyllä käytän alkoholiakin kohtalaisen reilusti (etenkin nyt kesällä). En tosin stressiin tai ahdistukseen. Ainakaan tietoisesti.

E. Anteeksi hetkellinen vakavoituminen...ei tule toistumaan.

Vaikeaa olla suorittamatta kun 90% ajasta joutuu tekemään asioita joita ei tee mielellään ja epämieluisuus korostuu väsyneenä, mutta jos koittaa nukkua enemmän, se on pois vapaa-ajasta mikä harmittaa vähintään yhtä paljon kuin väsymys.

Vaikeaa olla suorittamatta kun 90% ajasta joutuu tekemään asioita joita ei tee mielellään ja epämieluisuus korostuu väsyneenä, mutta jos koittaa nukkua enemmän, se on pois vapaa-ajasta mikä harmittaa vähintään yhtä paljon kuin väsymys.
Kesti hetki löytää, mutta tossa vähän piristystä:

E. Tuo sinun ongelmasi kuulostaa enemmänkin asenneongelmalta ;)

Meillä muuten on lapsilla yli 6 vuotta ikäeroa, yhtään pienempää en olisi voinut harkitakaan.

Enkä tosiaan ole kertonut ja valittanut täällä kaikista asioista jotka elämääni kuormittavat.

Mutta sehän on selvää, että olen paska äiti ja vaimo ja mitä tahansa.
Kyrvänpuutteesta feminismiin ja stressin indusoima kevyt alkoholismi. Tässä on nyt jokin selkeä kuvio jota voisi ironiaksi kutsua.

Minä ajattelin tehdä seuraavaksi kahta asiaa joista eniten pidän.

1. Syödä

2. Nukkua

Ne ovat sitä vapaa-aikaa. Itselleni.

Back
Ylös Bottom