Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mun on pakko sanoo, ettei toi Pannukakkutalo oikeen vakuuttanu mua. Olen kokeillu sekä suolasta että makeaa "pannukakkua" ja kumpikin jäi kesken. Eihän se edes ole pannukakku, vaan paksu raaka lätty. Pöh.

Ompa harmillista, itse oon aina tykännyt molemmista (tosin makeaa testasin nyt toista kertaa vasta ja suklaa siinä alkaa aina tökkiä lopussa), mutta raakoja eivät ole ikinä olleet. @XairaX huomenna Oulu-miittiin?

Ompa harmillista, itse oon aina tykännyt molemmista (tosin makeaa testasin nyt toista kertaa vasta ja suklaa siinä alkaa aina tökkiä lopussa), mutta raakoja eivät ole ikinä olleet. @XairaX huomenna Oulu-miittiin?

Mä oon Helsingissä vkolopun treenileirillä :) ja siis mun mielestä se plätty on siitä keskeltä niin taikinainen että öklöttää. Ja joo, suklaata en enää omaani ota. Ehkä joku mansikka+jäätelöhomma vois toimia.

Oulusta ikävä: Classic Gym, Kauppuri5

Kauppurissa oon syönyt kahdesti, eka kerta oli totaalinen pettymys ku ehkä odotti enempi. Toinen kerta parempi. Mutta ei voita ehkä esim. Roosteria. Liikku on number 1 sali mulle, vaikka Classicilla ja Figuressakin on käynyt tutustumassa. :cool:

Kauppurissa on ymmärretty hyvän purilaisen ydin.

Sen ei tarvi olla järjettömän iso.
Joka purilaisen välissä ei tarvi olla "perussettiä" (juusto, salaatti,tomaatti, sipuli)
Hyvä sämpylä, hyvä pihvi, ja laadukkaat, hyvin yhteen pelaavat täytteet.
Välissä voi olla "erikoisempaakin", kuten aurapurilaisen tomaatti-vanilijahilloke. :kuola::kuola:
Rapeat, ei "öljyiset" ranut.

Joka kerta kun ajan oulun ohi, käyn.

Mun feivorittibiisejä tänä vuonna.

Anteeksi hovimestari, pitsassani on rehuja. Punaviiniä: lääkkeeksi.

image.webp

Oisko kiltti tyttö ja avaimen haettuani hakeutuisin välittömästi majapaikkaan... vaaaai kävisikö nauttimassa lasillisen nannaa? Hmmm...
Suosittelen olemaan hieno nainen, eli käy nauttimassa lasillinen. Kulkee reenitki paremmin, kun on nestetasapaino kunnossa.

Sen ei tarvi olla järjettömän iso.

Hyvä sämpylä, hyvä pihvi, ja laadukkaat, hyvin yhteen pelaavat täytteet.
Ei holtiton, mutta parempi se minusta niin päin on, että vähän jää vaikka syömättä kuin että jää nälkä. Useimmiten noi on kyllä sen verran kookkaita, ja ranujen kanssa tulee jo rasvaakin sen verran, ettei ihan hetkeen tee mieli syödä.

Ja samaa mieltä kyllä, että hyvät raaka-aineet ja muutenkin prosessi kunnossa, niin ei se mitään sen suurempia taikatemppuja tarvitse. Itse tykkään tosta hyvin perus perussetistä, enkä kaipaa mitään ruohoja tai merianturaa omaan purilaiseeni, mutta on täälläkin tullut hyviä ideoita vastaan. Esim. sämpylän yläosaan kaadettu parmesankastike toimi kanapurilaisessa. Helppo syödä, kun koko purilainen pysyi tarpeeksi kosteana, eikä se yläosa sämpylästä ollut pelkkää kuivaa koppuraa, mitä usein käy.

A:negative,myös,paikkakunnalla

image.webp

On tullut aika siirtyä panemaan: maata

En ikinä jätä ruokaa, syön vaikka väkisin jos oon siitä maksanut. :nolo:

Mää en tykkää. Pääsääntöisesti iso pihvi/kokonaisuus = huonolaatuinen pihvi/kokonaisuus.
Vähän varmaan kiinni, mistä kokoluokasta nyt puhutaan. Esim. joku 160-200 grammainen jauhelihapihvi pitäs varmaan onnistua makua pilaamatta. Tuohon riittää ihan normipulla sämpyläksi ja täytteet perään. Olisinkohan Kauppurissa vetänyt tuplateurastajan, jossa oli lihaa varmaan jossain 400 gramman hujakoilla, eikä siinä kyllä ollut mitään vikaa. Eli varmaan paljon kiinni myös tekijästä ja sen purilaisen rakentamisesta.

Makaronilaatikkoöverit ja silti tekee mieli wingsejä tai purilaista... örgh.

Tekee ite niin saa aina hyvää.

Yleensä näin.

Perkeleen Kauppuri, pilannut muut burgerit..

Vähän varmaan kiinni, mistä kokoluokasta nyt puhutaan. Esim. joku 160-200 grammainen jauhelihapihvi pitäs varmaan onnistua makua pilaamatta. Tuohon riittää ihan normipulla sämpyläksi ja täytteet perään. Olisinkohan Kauppurissa vetänyt tuplateurastajan, jossa oli lihaa varmaan jossain 400 gramman hujakoilla, eikä siinä kyllä ollut mitään vikaa. Eli varmaan paljon kiinni myös tekijästä ja sen purilaisen rakentamisesta.

On toki kiinni tekijästä, mutta itse koen että 200g pihvi on jo turhan iso "hyvään" purilaiseen. Joku 150g on kokoluokka mitä yleensä itse teen.

Teurastajassa on kait se 200-250g lihaa ja se menee vielä ihan hyvin, tupla ei menisi enää alas. Ja sinäkin avain on se, että ne lihat on oikeasti hyvin tehty ja laadukasta, eikä sinä ole turhia rehuja (koska ne pitää muka olla, ei tarvi). Jos siinä olis pohjalla joku kuiva pakasteesta kaivettu 200g jauhelihalätty, niin juuei.

Back
Ylös Bottom