Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

paljoko tuolla tyylillä tienaa

Mää oisin heti mukana. Ois aika jees, koska ansiosidonnaisellakin jo pärjää, niin työstä sais vaan ekstraa elämiseen. Kerro jos joku moiseen suostuu :D

Ansiosidonnaisen suuruinen tämä aikuisopintoraha. Ja pärjää gyl. Tosin oon sen pari kertaa kuussa oikeissa töissä (se maksimiraja mulla naurettavat 250 bruttona) niin saa maksella niitä kännyköitä ja valmennusmaksuja ja bikineitä jajjjajajajjjajj... Toki pienessä rahassa vähänkin on paljon.

Ansiosidonnaisen suuruinen tämä aikuisopintoraha. Ja pärjää gyl. Tosin oon sen pari kertaa kuussa oikeissa töissä (se maksimiraja mulla naurettavat 250 bruttona) niin saa maksella niitä kännyköitä ja valmennusmaksuja ja bikineitä jajjjajajajjjajj... Toki pienessä rahassa vähänkin on paljon.
Joo, ite oon osa-aikaisella opintovapaalla 2 päivää viikossa. Toimiva järjestely tämäkin.

Aa, mites siinä menee nuo rahahommat? Huonosti onkin tullu vastaan tietoa tuosta netissä..
Yhtä lailla saa opintovapaapäiviltä Koulutusrahastolta aikuiskoulutustukea, joka vastaa ansiosidonnaista. Ainoa miinus on, että joka kuukausi kuluttaa koko tukikuukauden otit tukea sitten yhdeltä tai 22 päivältä.

Yhtä lailla saa opintovapaapäiviltä Koulutusrahastolta aikuiskoulutustukea, joka vastaa ansiosidonnaista. Ainoa miinus on, että joka kuukausi kuluttaa koko tukikuukauden otit tukea sitten yhdeltä tai 22 päivältä.
No perkeles, tossahan vois olla hyvä plääni ens keväälle! Tässä tosiaan aika kivasti tätä aikaa mulla jää. Syksyllä on dieetti ni ei vielä viiti mut ehkä sit. Thanks!
Ja toi nyt on ihan homosääntösuomihommaa et jos on tosiaan vaan osan kuusta, ni ottaa koko kuukauden! muutenki pöhlö toi 19 kk, kun se loppu jää jokatapauksessa ilman tukea...ois pitäny valita joku lyhkäsempi koulutus :D NILNIL.

Edit. eiku äh. Tuo antaa esim. 1500 brutolle 0 € tukea. Eli sama mun on olla kokonaan himassa.

Nuo on kyllä sellasia että tietoa todella vaikea löytää ja kysymälläkään ei aina selviä.

Kysyt jotain niin vastataan ihan muuta. Sit on vielä sellasia, mitä ei osaa kysyä ja kukaan ei kerro. Tulee sit yllärinä, että oisit tehnyt näin niin oisit saanut enemmän tukea ym ym...

Kauanko täällä töissä pitää vielä olla... Minuutti on työaikaa jo mennyt näköjään. Ulkona paisteli aurinko niiin ihanasti ja nukuttaaki!

Kauanko täällä töissä pitää vielä olla... Minuutti on työaikaa jo mennyt näköjään. Ulkona paisteli aurinko niiin ihanasti ja nukuttaaki!

2h50min täällä töissä pitää olla.

En ole vieläkään päättänyt salille vai ei. Jos ei niin sitten on kyllä pitkäveteinen ilta tiedossa. Joten ehkä ajankuluksi. Ehkä ei.

Edit. eiku äh. Tuo antaa esim. 1500 brutolle 0 € tukea. Eli sama mun on olla kokonaan himassa.
Siis aiempien tulojen perusteella tuota maksetaan, ettei tulot tippuisi niin perkeleesti. Jos tienaa opiskellessa saman verran tai enemmän kuin ennen opiskelua, ei tietty tukea tipu. Vai enks mä tajunnu jotain ?

Onko tuossa sama kuin ansiosidonnaisessa, eli veroprosentti on alkaen se 20 pinnaa :kakka:
Ei muista, mutta muutosverokortillahan tuostakin pääsee.

Tarkistin:
Aikuiskoulutustuesta pidätetään pääsääntöisesti veroa 20 %. Halutessasi muutosta ennakonpidätykseen, toimita Koulutusrahastolle etuutta varten annettu muutosverokortti.

Tämä tiistai tuntuu ihan maanantailta.

Ei kahvia. Vieläkään.
Matea menossa päivän neljäs kuppi.

No just alko tippumaan!
Asiasta possuihin, tämän kuun alussa tuli voimaan asetus jonka nojalla pozzut on lainsuojattomia ympäri vuoden. Poislukien naaras jolla pikkusikoja.
Näin ollen sitä kalenteria ei tarvitse enää tuijotella.

ajankuluksi

hyvä valinta, ajankuluksi reenaamisessa on myös se hyvä puoli että vaikka vähän harmittaa kun ei ole voimaa niin ei onneksi harmita, kun kerran käy sielä vain ajankuluksi

Minäkin kävisin tänään ajankuluksi,mutta,koska, täytyy käydä kylällä asioilla(lue:kirjastossa, varaamani aineisto on:saapunut) niin ei ehi
ratkaisu: käyn asioilla polkupyörällä niin sillä kun ajaa täydet niin sehän korvaa jalkareenin

Back
Ylös Bottom