Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Töissä ollaan perjantaina, eipä nuo leikkaukset juuri minua koske ellei sitten yht äkkiä ala sairastelemaan.

Eipä ole liitto vielä ohjestanut lakkoilemaan enkä lähde Hesaan osoittamaan mieltä. Olen kyllä kerran ollut lakossa kun edellistä sopimusta neuvoteltiin. Mutta joo on tuo kyllä väärin, että hallitus yksipuolisesti sopii työehtojen huonontamisesta neuvottelematta ay-liikkeen kanssa.

Käsittääkseni siellä kyllä neuvoteltiin ihan tuelta, mutta mitään ratkaisua ei saatu aikaiseksi. Tod näk siksi kun eihän näille demareille mikään käy.
Jotain piti kuitenkin tehdä, ja sitten tehtiin. Ja nyt itketään.

tumblr_ngu377Cs2p1risr9ko1_400.gif

Käsittääkseni siellä kyllä neuvoteltiin ihan tuelta, mutta mitään ratkaisua ei saatu aikaiseksi. Tod näk siksi kun eihän näille demareille mikään käy.
Jotain piti kuitenkin tehdä, ja sitten tehtiin. Ja nyt itketään.

Kyllähän tuo vähän meinaa itkettää, kun vuositasolla melkein kuukauden palkka lähtee pois. Muutenki työmäärään nähden alipalkattua hommaa. Ja kyllä mä uskon, että kansanedustajiakin itkettäis, jos niiltä vietäis kuukauden palkka ja vaikka vielä lisäksi se sopeutumiseläke pois.

Mutta jos tuo esitys nyt menee läpi niin kaippa noihin leikkauksiin sopeutuu.

Kyllähän tuo vähän meinaa itkettää, kun vuositasolla melkein kuukauden palkka lähtee pois. Muutenki työmäärään nähden alipalkattua hommaa. Ja kyllä mä uskon, että kansanedustajiakin itkettäis, jos niiltä vietäis kuukauden palkka ja vaikka vielä lisäksi se sopeutumiseläke pois.
Ehkä, mutta kansanedustajia on niin vähän, että 200 kertaa se niiden yhden kk palkka on aika mitätön summa, kun haetaan säästöjä hiukan suuremmassa mittakaavassa.
Toki ajatuksena hyvä että "kaikki on mukana"

Ehkä, mutta kansanedustajia on niin vähän, että 200 kertaa se niiden yhden kk palkka on aika mitätön summa, kun haetaan säästöjä hiukan suuremmassa mittakaavassa.
Toki ajatuksena hyvä että "kaikki on mukana"

No se nyt oli lähinnä esimerkki siitä, että ketä tahansa itkettäis palkan aleneminen.

Tuo niiden leikkaus kusee omille kintuille kyllä pahasti jossain vaiheessa ja siitä tulee vaan enemmän kustannuksia ku säästöjä.

Mä olen siinä käsityksessä, että huonosti voiva ihminen (niin fyysisesti kuin henkisesti) luo enemmän kuluja yhteiskunnalle ku perusterve työssä jaksava.
Mä olen kanssa. Mutta käyrät näyttää että jostain niitä kuluja on tässä viime vuosina tullut.
NNmekol.gif

Mä olen kanssa. Mutta käyrät näyttää että jostain niitä kuluja on tässä viime vuosina tullut.
NNmekol.gif

Joo en mä sitä sano, etteikö leikkauksia pitäisi tehdä, koska tuota velkaa on mitä on. Kusee omille kintuille tai ei, kun en mikään ennustaja ole niin ei voi tietää kuinka käy. Vaikka on noista sosiaali- ja terveyspalvelujen resurssien lisäämisestäkin säästöjä tullut, niin voihan se olla että ne säästöt on liian vähäisiä siihen nähden mitä pitäis olla.

Ja niinku jo sanoin niin varmaan noihin etujen menetyksiin sopeutuu.

Ennemmin korottaisin sokerin ja vastaavien elimistölle huonompien ravintoaineiden verotusta kuin suosittelisin leikkauksia palkkoihin. Vaikkakin se voisi närkästyttää ihmisiä, mutta parempi hyöty varmasti kaikinpuolin.
Aiheesta kolmanteen : vihaan sanontaa hiljaisuus on myöntymisen merkki ja sen toteutusta.

Back
Ylös Bottom