Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Menikö silloin "ajo-ominaisuus" ulkonäön edelle, kun jaappaanialaista hommailit?

No sitä minä en varsinaisesti ole tarkoituksella hommannut, vaan se on pikkuhiljaa ujuttanut itsensä mun elämään, kun se on tommonen isältä tyttärelle mopo. Se on vähä oikukas vanhus, johon monen kiroilun jälkeen oon aika ihastunu.

Oikiasti se tärinä ei oo niin kauhian mukavaa.

Joskus kunnolla ajeltaessa sitä joutuu kyllä puristaan tangosta, kun meinaa lähteä ns. lapasesta. Siitäkin häpeästä onneksi selvitään keräämällä kamat vähin äänin ja poistuminen paikalta on myös suotavaa.

Jos tiedätte mitä tarkoitan.

- - - Updated - - -

No sitä minä en varsinaisesti ole tarkoituksella hommannut, vaan se on pikkuhiljaa ujuttanut itsensä mun elämään, kun se on tommonen isältä tyttärelle mopo. Se on vähä oikukas vanhus, johon monen kiroilun jälkeen oon aika ihastunu.

Oikiasti se tärinä ei oo niin kauhian mukavaa.

Pieni vääntö saa vaan tunteet pintaan ja niistä kun selviää, niin tuntee taas moponsa paremmin. Aina vaikeampi luopua.

Tiättekös...tuolta SportsDirectiltä on aina yhtä vaikea tilata vaan vähän jotain, kun aina menee vähintään se 100€, vaikka tarkoitus on ostaa sukkia ja uusi kakkosmaila sulkkikseen.

Pitäs laittaa kans omaan ykkösmailaan uudet jänteet. Ei oo enään napakka. Ens syksynä sit.

Tosin pitäs varmaan oppia ensin lyömään like ö pröö.

Fun fact, naarashyeenan klitoris on 18 senttinen.

Ei ole television katsominen turhaa touhua.

Mulla menee mopoissa vähän ohi toi segmentti.

Ihan kivan näköisiä, mutta funktio on vähän kateissa kun ei ole katteita.

Minä en taas ymmärrä mitä tekee katteilla kun voi ajaa autollakin jos haluaa:mukavuutta

- - - Updated - - -

ei vieläkään:kuvia esimerkikis vaaleanpunaisista jumppatrikoista

Minä en taas ymmärrä mitä tekee katteilla kun voi ajaa autollakin jos haluaa:mukavuutta

Ei mukavuutta vaan vauhtia ja kiihtyvyyttä, ilman helvetillistä ilmanvastusta koko ropassa.

- - - Updated - - -

Mitä tekee räyhäkkään näköisellä moottoripyörällä, jolla ei viittia ajaa yli 120 km/h ?

- - - Updated - - -

No joo, nää on näitä katsokaas.

Mitä tekee räyhäkkään näköisellä moottoripyörällä, jolla ei viittia ajaa yli 120 km/h ?

Tää on kyllä yleinen harhaluulo. Monella streettipyörällä ei tuuli pahemmin ota, vaikka ei oliskaan sikiöasennossa pleksin alla.

Itse ajelin supermotolla varmaan 10tkm. Ihan maantietäkin yli 120kmh, eikä siinä mittän helvetillistä ilmanvastusta tule. Toki enemmän, mitä esim goldwing, muttei siitä nyt taivaalle lennä.

Tää on kyllä yleinen harhaluulo. Monella streettipyörällä ei tuuli pahemmin ota, vaikka ei oliskaan sikiöasennossa pleksin alla.

Itse ajelin supermotolla varmaan 10tkm. Ihan maantietäkin yli 120kmh, eikä siinä mittän helvetillistä ilmanvastusta tule. Toki enemmän, mitä esim goldwing, muttei siitä nyt taivaalle lennä.

Kyllä siinä vissi ero on silti ainakin omien kokemusten pohjalta.
Eikä tarvita nyt sentään race-sikiö-pyöriä, pienetkin katteet parantavat asiaa jo kummasti.

- - - Updated - - -

Tai sanotaan nyt niin, että pyörät, joissa on muoveja on suunniteltu osittain aerodynamiikan ehdoilla, kun taas nakut vähän vähemmän.

- - - Updated - - -

Goldwing menee kyllä omaan makuun jo reilusti överiksi, mutta toiset tykkää.

- - - Updated - - -

Asiasta kahdeksanteen...päätin nyt lykätä mopon hakemista talvisäilöstä parilla viikolla eteenpäin, kun perkeleelliset pakkaset vaivaa öisin ja päivisin katupöly sun muut sorat.

Kerkeehän sitä sitten, vaikka sormet vähän jo syhyykin.

Minulle suuri osa moottoripyöräilyn riemusta syntyy juuri tuosta ilmanvastuksen aiheuttamasta vauhdintunteesta

aivan ku pokupyörällä ajais, mutta paljon kovempaa, kaikki ilma on suoraan sylissä

- - - Updated - - -

muut riemua aiheuttavat seikat

-äänet,kovat
-kiihtyvyys,verrattuna henkilöautooni

- - - Updated - - -

riemua ei ole aihetuttanut se seikka että sillä,olis,saanut:NAISta

Minulle suuri osa moottoripyöräilyn riemusta syntyy juuri tuosta ilmanvastuksen aiheuttamasta vauhdintunteesta

aivan ku pokupyörällä ajais, mutta paljon kovempaa

- - - Updated - - -

muut riemua aiheuttavat

-äänet,kovat
-kiihtyvyys,verrattuna henkilöautooni

Samoja löytyy omista viiliksistä. Ilmanvastus vaan tulee mukaan reilummin vasta korkeammissa nopeuksissa.

Nyt alkaa olemaan aika laittaa viikko pulkkaan ja Spotify kiinni.

Mitä tästä viikosta jäi päällimmäisenä mieleen...hmmm...EOS, ehkä simpukat.

ilmanvastuksen havaitseminen selvästi jo +50 nopeuksissa ehkäisee tehokkaasti tarvetta ajaa ylinopeutta->terveellistä sekä edullista

Back
Ylös Bottom