Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Huomenta.

Minä nukuin kyllä pirun hyvin, vaikka uudelta tyynyltä en odottanutkaan mitään. Nukahdin samantien sängyssä ja heräsin 10min ennen herätystä virkeänä. Hyvin on muodostunut unirytmi.

...jonka rikon heti huomenna kun teen lyhyemmän työpäivän ja menen myöhempään duuniin.

Huomenta.

Minä nukuin kyllä pirun hyvin, vaikka uudelta tyynyltä en odottanutkaan mitään. Nukahdin samantien sängyssä ja heräsin 10min ennen herätystä virkeänä. Hyvin on muodostunut unirytmi.

...jonka rikon heti huomenna kun teen lyhyemmän työpäivän ja menen myöhempään duuniin.
Kride "Strömsö" Krideläinen.

Kaikki menee aina putkeen. Joku ruotsalainen on käsikirjottanu sun elämän.

Itsehän heräsin 20min ennen herätystä vitulliseen pohjekramppiin. Tehokas herätys kyllä, ei pystynyt vaan laittaan silmiä kiinni ja jatkamaan unta.

Alkaa pikku hiljaa vituttamaan tämä 100km koukumatka. Laturikin menossa autosta niin saa nähdä lähteekö kohta käyntii tästä huoltsikan pihasta.

Ei vittu sovi ihmiselle tämmönen että keskellä viikkoa on jossain reissussa ja sitten takaisin ja jotain eri hommia yks päivä. Luulen koko ajan että on joko maanantai tai perjantai tai mikä vitun hyvänsä päivä joka tänään EI ole.

Hoo Hoo.

Nukuin kans erinomaisesti, n 8-9 tuntia maukasta unta, vähän tuli aamuyöstä heräiltyä kun käsi puutu. Käväsin myös Romeo-haukun kans pisulilla, ja nyt intoa täynnä Autobaarit ikenissä kohti viikon viimeistä työpäivää!

Romeo-haukku:

romee.webp

Kride "Strömsö" Krideläinen.

Kaikki menee aina putkeen. Joku ruotsalainen on käsikirjottanu sun elämän.

Joo, Kride on hieno mies. Siitä tulee vielä jotain suurta (ei kuitenkaan lihavaa). Ehkä presidentti tai Ruotsin kuningas.

:lol2: Voi helvetti teidän kanssa.

Ruotsin puolelle ei ole asiaa kun minun ruotsin taidoilla ei sanota kuin oma nimi ja kysytään kuulumiset. Virkamiesruotsi on kyllä suoritettu, eli teoriassa pitäisi pystyä keskustelemaan ruotsiksi sujuvasti. Vitut. Ruotsalaisten kollegoiden kanssa on aivan turha edes yrittää mitään ruotsiksi puhua, vaikka he kovasti aina yrittävät minulle kertoa jotain ruotsiksi, johon saavat asiantuntevan vastauksen "öhm...ääh...eeh... lets tseins intö inglis"

9tunia. Joka on liian vähän. Kymppi olis sopiva.

Ruotsi on mahdoton kieli. Ja jotenkin ei ole koskaan ollut edes samanlaista mielenkiintoa oppia sitä, vaikka siitä varmasti olis hyötyä. Jos nyt pitäis valita, niin olisin mielummin opetellut venäjää jo peruskoulussa. Ja mielellään nuoremapana, kuin 13v. Typerää ottaa uusi kieli mukaan tuossa vaiheessa, kun 90% on pahimmassa murrosiän kapinavaiheessa ja kiinnostuksen kohteina on mopot, tytöt ja kalja.

Piti ettiä se wanha video, missä joku teini esittelee hyvää ruåtsinkielen taitoonsa jollekin haastattelijalle mm. "Jag äär böög" -lauseella. Mutta en löytäny sitä ja tarkemmin ajateltuna se ei ollu ees niin hauska. Tai on se.

Ruotsi on mahdoton kieli. Ja jotenkin ei ole koskaan ollut edes samanlaista mielenkiintoa oppia sitä, vaikka siitä varmasti olis hyötyä. Jos nyt pitäis valita, niin olisin mielummin opetellut venäjää jo peruskoulussa. Ja mielellään nuoremapana, kuin 13v. Typerää ottaa uusi kieli mukaan tuossa vaiheessa, kun 90% on pahimmassa murrosiän kapinavaiheessa ja kiinnostuksen kohteina on mopot, tytöt ja kalja.

Mä kuulun visiin siihen 10 rosenttiin. Mua kiinnosti kalastus. Tai no kyllä mopotki ja tytöt, mutta semmosia mulla ei ollu. Virveli ja vene ja katiskoja oli!

Ainaki näin vanhoillapäivillä on virvelöinti vaihtunu täysin mopoiluun. Ja kaljotteluun.

Kellua tuntitolkulla lasikuidun päällä suomalaisen kesäillan +7c lämpöasteissa ilman mitään saalista vai ryypätä, tupakoida ja tapella kavereiden kans.

Nuo oli vaihtoehdot, minä valitsin irkkauksen (jäi ura vähän torsoksi tässä) ja Halo 2:sen. Sitten tuli kasvupyrähdys ja yletyin viimein traktorin polkimille, siinä vaiheessa isä heitti kaikki muut vaihtoehdot ulos ikkunasta ja lähdettiin yhdessä töihin.

Kirjaimellisesti, äijä heitti kerran modeemin lumihankeen :D

Minulla oli käytössä myös puuvene vaihtoehto. Toki myös lasikuitu löytyi, toiselta järveltä.

Mun lapsuudes ei katos ollu vielä internettiä. Intenetin ja sättäilyn ja irccailun aika koitti vasta kakskymppisenä.

Katoppas vaan, retinapoikamiehillä on ollut juniorina sama harrastus. Mä olin kaikki kesäpäivät kalastamassa.
Minulla on ollut kaksi eri puuvenevaihtoehtoa. Ne oli kyllä jo vähän vanhempana.

- - - Updated - - -

Ja vaikka meillä ei ollutkaan internettiä, ei ollut mitenkään ankeata koska oli kuitenkin teksti-tv.

- - - Updated - - -

Teksti-teeveen lissusivut oli vaan vähän ankeita.

Kyllä nyt taitaa olla se kuuluisa cameltoe napsahtanu ennenaikaisesti poikki, kun ei oikein kulje tää työhomma. Katse on kääntynyt jo kohti tulevia urotekoja, joita tulen viikonloppuna suorittamaan.

Onko muilla ollu ongelmia ennenaikaisen cameltoen kanssa? Se on kuitenkin aika yleinen vaiva, eikä sitä tarvii hävetä yhtään.

Back
Ylös Bottom