Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mikä lasketaan kevyeksi liikunnaksi? Mulle sellanen on täysin vieras käsite. Mut nyt tarttis vähintään 3 viikkoa mennä ilman salia, ja keksiä jotain kevytta tilalle.

Tosi kiva että nenä on tukossa ja kurkku karhea JA työpisteelle tuulee ulkoa. Lämpöpuhallin kinttujen juuressa auttaa vähän, mutta mieluiten haluaisin vaan että mulla oisi tässä lämmin. Näpit jäässä exceleitä... nöyyyy!

Tuleepa mielenkiintoisia tuntemuksia jalkoihin, kun istuu 20min kyykyssä.

Olit salilla yksin ja jäit kyykyssä pohjaan siihen asti, kunnes joku tuli jelppimään?

Huhhuh, tuli aamupalaks kateltua (nyt vasta) boksilta Kuningas Litmanen -dokumentti. Kylläpä oli hyvä. Paikat kosteena vielä tunti kattomisen jälkeenkin.

- - - Updated - - -

Ainiin, kirjotin Litille fanipostia joskus Ajaxin alkuaikoina, sain vastauksena nimmarilla varustetun kortin. Minkä se oli tietysti varta vasten mulle kirjottanu. Oliskohan se porukoiden kellarissa vielä tallessa...

Olit salilla yksin ja jäit kyykyssä pohjaan siihen asti, kunnes joku tuli jelppimään?
30/30-haaste. 30min pohjakyykyssä kuukauden ajan joka päivä. Pitäis parantua liikkuvuuden, mua on alkanut huolestuttaan kun lonkat kipeytyy välillä ja selkäkin pyöristyy jos ei ole skarppina. Liikkuvuus toisinsanoen huonontunut, mutta niin voi käydä jos laiminlyö kaikenlaisen lihashuollon vuodeksi. Polviin vähän pisti tuon jälkeen ja penikat meinaa räjähtää kuin nakki veteen.

30/30-haaste. 30min pohjakyykyssä kuukauden ajan joka päivä. Pitäis parantua liikkuvuuden, mua on alkanut huolestuttaan kun lonkat kipeytyy välillä ja selkäkin pyöristyy jos ei ole skarppina. Liikkuvuus toisinsanoen huonontunut, mutta niin voi käydä jos laiminlyö kaikenlaisen lihashuollon vuodeksi. Polviin vähän pisti tuon jälkeen ja penikat meinaa räjähtää kuin nakki veteen.

Kyllä suosittelen paikantamaan ongelmakohtia ja keskittymään niihin kohdistetusti. Sitten vaikka telkkarin edessä 10min kyykistelyä iltaisin, kunhan ensin vähän availee jäykimpiä kohtia että on luontevamman tuntuinen olla. Koroke kannan alle, niin penikat ei oo niin tulessa. Nilkkaan et saa kuukaudessa tarpeeksi liikkuvuutta, että pääsisit kunnon täyskyykkyyn. Mutta onnea matkaan, liikkuvuuden parantaminen voi olla ihan saatanan turhauttava jos ei tiedä mitä tekee.

Kyllä suosittelen paikantamaan ongelmakohtia ja keskittymään niihin kohdistetusti. Sitten vaikka telkkarin edessä 10min kyykistelyä iltaisin, kunhan ensin vähän availee jäykimpiä kohtia että on luontevamman tuntuinen olla. Koroke kannan alle, niin penikat ei oo niin tulessa. Nilkkaan et saa kuukaudessa tarpeeksi liikkuvuutta, että pääsisit kunnon täyskyykkyyn. Mutta onnea matkaan, liikkuvuuden parantaminen voi olla ihan saatanan turhauttava jos ei tiedä mitä tekee.
Ei tilanne oo mikään toivoton, mä pääsen tempausvalaan varpaat seinässä ilman että mikään osa kropasta osuu seinään, mutta kokeillaan nyt mitä tämä tekee. Lonkka menee välillä jumiin, tein vetoja polven alta joskus marraskuussa(?) ja toinen pinna oli mutkalla räckissä, niin se veti toisen puolen lonkasta aivan umpisolmuun ja koko ruodon kieroon. Kun seisoi normaalisi paikallaan oli toinen jalka huomattavasti edempänä terveeseen puoleen nähden.

Suosittelisitko beginner siis hierontaa venyttelyn sijasta? Itselläni vasen lapa niin jumissa, että se haittaa myös rintalihaksen ja olkapään oikeanlaista toimintaa.

Voi nyt gulli. Salille pääsin ovelle saakka ja se oli suljettu tänään. On kyllä harvinaisen hanurista, kun saa fiiliksen päälle ja se tyssää siihen että ovi ei aukea.

Oon niin vastaan aina kotitreeniäkin, mut kai sen vois nyt tehdä. Dippiä vaan olisin halunnut päästä hinkkaan salille.

Suosittelisitko beginner siis hierontaa venyttelyn sijasta? Itselläni vasen lapa niin jumissa, että se haittaa myös rintalihaksen ja olkapään oikeanlaista toimintaa.
Minä suoittelen ainakin hierontaa. Hieroja saa kuitenkin paikallistettua todellisen jumikohdan ja jynssättyä sitä sekä sen ympärillä olevia paikkoja.

Lapa lähtee aika hyvin liikkeelle hieronnalla. Itse olen laittanut kaukalopallon (saa viitosella urheilukaupasta) selän ja seinän väliin ja sitten rullailemalla murjonut kipeitä paikkoja. Käsi vartalon eteen, niin lapa aukeaa ja pääsee kunnolla kaivamaan. Sen lisäksi venytykset salilla niin, että foam roller yläselän alle kädet suoriksi pään yläpuolelle ja kahvakuulasta kiinni. Latsit voi myös rajoittaa, jos käsi ei oikene kunnolla pään yläpuolelle. Epäkkäät kannattaa myös rullailla.

En tiijjä. On ehkä pakko hankki vipit, kun Dr. Ekin panoke.. treenipäivyrikin aukes justiinsa. Missaan kaikki kuumimmat juorut :(

^Minusta tuo on lähinnä hyvä syy olla hankkimatta vippejä niin ei vahingossakaan loikkaa ks. päivitykset silmille pakkista selatessa. Weakin jutuissa on ihan tarpeeksi sietämistä muutenkin..

Back
Ylös Bottom