Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Joitko varmasti kahvia? :D

Join itse keittämääni juomaa, jonka ainekset löysin uskottavan näköisestä kahvipaketista, joka oli työpaikan kahviringin käytössä. Toki jos kahvirinki oli "kahvirinki" niin mistäs sen tietää. (Vein toki heille korvaavan kahvipaketin seuraavana päivänä.)

Kyse oli kaiketi paniikkikohtauksesta, johon vaikutti väsymys ja kofeiinin poikkeuksellisen suuri käyttö.

- - - Updated - - -

Siinä ei paljon tahto auta, kun ei enää silmät vaan pysy auki ja aivotoiminta lakkaa totaalisesti.

Kuulemma kannattaa nukkua 20 min aina muutaman tunnin välein. Parempi kuin kofeiini.

Toi tila on tuttu sieltä 60h+ valvotun tunnin paikkeilta. Reaktiot on kyllä aika tahmeat siinä vaiheessa.

Voit sinä niitä kofuja rouhia jos siltä tuntuu, samaa kamaa se on. Jää vain se sokeri ja muut mönjät pois. Suomessa myydään muistaakseni vain 100mg kofuja joten saat useamman napsia kerralla jos vähänkään toleranssia on kehittynyt. Muista juoda vettä, munuaiset kiittää myöhemmin.
Ei sujuis kyllä mikään yli 60 tunnin valvominen. Lähes kuolema koittaa jo 36 tunnin kohdalla.

Vielä, jos tietäis mistä kandee noita tabuja etsiä. Ihan apteekista? Googlekin varmaan tietäis, mutku ei siihen voi luottaa niinku pakkislaisiin.

Kuulemma kannattaa nukkua 20 min aina muutaman tunnin välein. Parempi kuin kofeiini.
Varmasti onkin, mutta koululla on vähän heikosti noita nukkumapaikkoja. Tietty tiukassa paikassa nukkuu asennossa kun asennossa, mutta kun varsinkin kenkiä tehdessä ei noi asennot oo muutenkaan kauheen ergonomisia, niin ois ihan hyvä, jos ei tarttis nukkuakin mutkalla. Enkä mä muutenkaan voi ruveta tolla tahdilla ottaan välikuolemia, jos valmista pitää saada. :P

Kyllähän tuo meinaa väsyttää kun tulee pari kolme päivää valvottua. Loppusodassa oli joku hiton pitkä hyökkäys ja eihän siinä ehtinyt nukkua kun piti koko ajan olla valmiina kuskaamaan porukkaa taisteluun. No sitten ku taistelut oli siltä erää ohi ja piti lähtee ajamaan parikytä kilsaa leiripaikalle, niin eihän siitä meinannu tulla mitään. Miehistö nukku, tähystäjä nukku ja melkein tiputti muutaman kerran rynsesterin. Itekki nukuin varmaan suurimman osan ajomatkasta ratissa :D Jos en nukkunut, niin näin jotain hallusinaatioita ja väistelin niitä ja oltiin ojassa vähän väliä. Matkasta en vieläkään muista mitään, mutta onneks päästiin ehjänä perille.

Photoshopvelho jälleen koulussa hiomassa taitojaan (as in noviisi koittaa saada ees jotain selkoa), vaikka pelkkä hereillä pysyminen on just nyt aika haastavaa.
Oon miettiny, pitäiskö jostain hommata kofeiinitabletteja. Onko kenelläkään kokemusta? Teetä ei pysty juomaan tarpeeks, kun sit joutuu ravaan vessassa ja kaiken maailman edbatteryt ei vaan määräänsä enempää maistu nekään.
Joojoo, nukkuminen ois tietty paras lääke, mutku ei ehi.

Huomenta joka tapauksessa kaikille tasapuolisesti :)

Söin joksus kofeiinitabletteja kun tein vuorotyötä ja yövuoroa. Ei toiminu mulla. Sama vaikutus kuin jos olis juonu ihan perus kahvia. Veikkaan, et ne tabletit pissattaa ihan yhtä paljon, mitään muistikuvaa mulla ei kyllä oo :)

Mä oon juon silloin tällöin Vitaplexin 'energiajuomaa'. Ei maistu kummoiselle, mut se ei maistu kumminkaan energiajuomalle, jos siitä ei tykkää. On ollut ihan toimivaa.

Vitaplex - Energy Boost

katso liitettä 108543

Pakkasta -8, lunta 2cm.

Ohhoh. Kiitos. Tästä tulee hyvä päivä.

- - - Updated - - -

Kyllähän tuo meinaa väsyttää kun tulee pari kolme päivää valvottua. Loppusodassa oli joku hiton pitkä hyökkäys ja eihän siinä ehtinyt nukkua kun piti koko ajan olla valmiina kuskaamaan porukkaa taisteluun. No sitten ku taistelut oli siltä erää ohi ja piti lähtee ajamaan parikytä kilsaa leiripaikalle, niin eihän siitä meinannu tulla mitään. Miehistö nukku, tähystäjä nukku ja melkein tiputti muutaman kerran rynsesterin. Itekki nukuin varmaan suurimman osan ajomatkasta ratissa :D Jos en nukkunut, niin näin jotain hallusinaatioita ja väistelin niitä ja oltiin ojassa vähän väliä. Matkasta en vieläkään muista mitään, mutta onneks päästiin ehjänä perille.

Mä kärysin kerran vartiopaikalla nukkumisesta ja mua ei uskottu että se oli tahatonta. Mä olin kyllä löytänyt semmoisen styroksilevyn jota käytin patjana ja sitten mursin siitä osan tyynyksi, se saatto vaikuttaa asiaan.

Söin joksus kofeiinitabletteja kun tein vuorotyötä ja yövuoroa. Ei toiminu mulla. Sama vaikutus kuin jos olis juonu ihan perus kahvia. Veikkaan, et ne tabletit pissattaa ihan yhtä paljon, mitään muistikuvaa mulla ei kyllä oo :)

Mä oon juon silloin tällöin Vitaplexin 'energiajuomaa'. Ei maistu kummoiselle, mut se ei maistu kumminkaan energiajuomalle, jos siitä ei tykkää. On ollut ihan toimivaa.

Vitaplex - Energy Boost
Kiitos vinkistä :)
Mä en kahvia juo, ei vaan kykene sen maun vuoksi ja joku on mulle joskus valehdellut, että mustassa (?) teessä on helposti ihan yhtä paljon kofeiinia kuin kahvissa. En oo ite perehtyny asiaan, koska oon laiska ja tykkään elää muiden tiedon varassa.

Onpas taas ollut mukava maanantai töissä. Jostain syystä viihdyn paremmin töissä kun on koko ajan pieni kiire. Meinasi alkaa viime perjantaina vituttaa, kun mikään deadline ei painanut päälle.

Pieni kiire on kyllä ihan ok. Päivä menee mukavasti kun on sopivasti hässäkkää. Vaikka kyllä joskus on ihan mukavaa sekin että ei puhelin soi ja saa olla ihan rauhassa. Tää on varmaan sitä vaihtelu virkistää -juttua.

Onpas taas ollut mukava maanantai töissä. Jostain syystä viihdyn paremmin töissä kun on koko ajan pieni kiire. Meinasi alkaa viime perjantaina vituttaa, kun mikään deadline ei painanut päälle.

Menee aika nopeammin kun on koko ajan jotain hommaa. On kyllä hieno nähdä ku on mies oikeassa ammatissa.

Mitä sää tarkalleen ottaen puuhastelet siellä töissä, jos saan kysyä?

Onko tällästen paskahuussien maissa vähemmän ylilihavia ihmisiä?
Nairobi+July+2008+107.webp

Back
Ylös Bottom