Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Sanoin juuri hyvää huomenta itselleni jo toisen kerran tänään. Keitänpä kahvit tähän väliin :) Mitäs te muut? Keittelettekö te kahvia? Ootteko te töissä? No ei mua oikeesti kiinnosta :)

Sanoin juuri hyvää huomenta itselleni jo toisen kerran tänään. Keitänpä kahvit tähän väliin :) Mitäs te muut? Keittelettekö te kahvia? Ootteko te töissä? No ei mua oikeesti kiinnosta :)
Huomenta! Juuri keitän kahvia ja teen kaurasta tuommosta limaa, johon sotken rouhemuumia sekaan. Töistä tulin juuri ja töihin menen kunhan saan syötyä :)

Miks mun tulostin ei voi toimia, pakko lähtee kirjastoon tulostamaan ja ajaa sit koululle viemään toi lipuke. Tietävät kelle maksaa ja mitä.

Miksei sua kiinnosta.

Oot joku empatiakyvytön sykopaatti.

Toisten tunteet on sulle kuin pöntöstä alas vedetty pökäle.

Itse olen metsässä.

Miksei sua kiinnosta.

Oot joku empatiakyvytön sykopaatti.

Toisten tunteet on sulle kuin pöntöstä alas vedetty pökäle.

Itse olen metsässä.

Eiku mä vaan pelkään ystävystyä teidän kaikkien kanssa. Turhahan se pelko on mutta on se niin iso pökäle ettei se mahdu edes kompostiastiaan. BTW, aina tekee mieli lähtee puistoo sniffailee ihmisten polkupyörien satuloita ku sä tääl höpöttelet :)

Mistä tulee sana Fillari?

Nopea heitto, että jotenkin saksan kielestä. Fahrrad.

edit. Ja paskat. Näin kerrotaan interwebissä:

"Fillari tulee ruotsin velociped-sanasta. Fillarin alku (fi-) on peräisin fikon-kielestä. Suomalaiset lapset käyttävät kontinkieltä, ruotsalaisilla on fikon-kieli. Sanan loppuun laitetaan fikon, ja sitten se "käännetään ympäri". Fillari juontuu rakennelmasta velosiped-fikon, siis filosiped-vekon, josta tuli filo ja edelleen fillari.

Polkupyörällä on monta slanginimeä: felo, velo, filo, filusari, filetso, filtsu, sykkeli, syykkeli, tsyggeli, tsykkeli, viluri, zyge, zygä, sygä.

Fillariksi on kutsuttu myös 1970-luvulla moottoripyörää ja 1960-luvulla auton rengasta: heitetään fillarit alle."

Kaupunkilaasten kieltä. Munamankelihan se on. Tai polokupyörä.

Fillari, yäks kirjotin sen! menee täälä maalla samaan sarjaa, ku se että joku paikallinen tilaa täälä bissen :face: Voi jeesus mitä lesoomista. Ollaan mukamas niin tstadilaisia vaikka ollaanki oikeesti juntteja.

Kaupunkilaasten kieltä. Munamankelihan se on. Tai polokupyörä.

Fillari, yäks kirjotin sen! menee täälä maalla samaan sarjaa, ku se että joku paikallinen tilaa täälä bissen :face: Voi jeesus mitä lesoomista. Ollaan mukamas niin tstadilaisia vaikka ollaanki oikeesti juntteja.

Olin ihan pihalla kun syksyllä tänne etelään muutin ja sitten työkaveri kerran totes jotta "lähetäänkö stobelle?" Minä ensin mietin, että tunnetaanko me joku Stobe, mutta sitten tajusin puheen olevan siis oluttuopista. Että lähetäänkö kalijalle. Hö.

Järjetön närästys. Tulikohan viimeinkin kaffinjuonnille stoppi..?

Nää enää mikää juntti oo, ko sustaki tuli isoon kylään poikia! No jo muutama vuosi sit.

Hesalaisten kiäli on helvetin typerän kuulosta. Meillä hämäläisillä se on vaan melko väritöntä ja tylysää.

Back
Ylös Bottom