Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Vitsi, kun olisi siistiä olla koodiapina
Eikä vaan olisi, kun on. :D

T: koodiapina (käyntikortissa tosin lukee jotain muuta, mutta mitäpä sitä totuutta turhaan kiertelemään)

Lähinnä ajattelin treenata tuota pyllyosastoa sen verran, että kehtaan noin viiden vuoden päästä kulkea pelkästään tiukoissa kynähameissa, hankkia semmoiset terveenkokoiset silarit ja pitää korpan muutenkin timminä, niin voin istua jonkun työpöydällä, näyttää söpöltä, saada jonkun uuvotin tekemään mun duunit ja saada siitä vitusti palkkaa.
Kuulostaa toimivalta suunnitelmalta. :D

En oikeestaan tiedä vieläkään mitä haluan tehdä isona.
Tuo on ihan normaalia ja tervettä. Paha sitä on ennustaa kovin monen vuoden päähän tulevia. Itselläni kuitenkin ainakin tuntuu juuri nyt omalta hommalta tämä koodiapinan homma ja on tuntunut jo 5 vuotta, niin teenpä tätä nyt ainakin sen aikaa, kun tämä tuntuu hauskalta. Jos jossain vaiheessa alkaa muut hommat kiinnostaa enemmän, niin pitää sitten miettiä uudelleen. :)

Tuo on ihan normaalia ja tervettä. Paha sitä on ennustaa kovin monen vuoden päähän tulevia. Itselläni kuitenkin ainakin tuntuu juuri nyt omalta hommalta tämä koodiapinan homma ja on tuntunut jo 5 vuotta, niin teenpä tätä nyt ainakin sen aikaa, kun tämä tuntuu hauskalta. Jos jossain vaiheessa alkaa muut hommat kiinnostaa enemmän, niin pitää sitten miettiä uudelleen. :)

Juu. Mulla ei ole niin väliä mitä teen työkseni, kunhan vapaa-ajan harrastukset ei siitä kärsi. Nyt teen vuorotyötä ja vituttaisi olla duunissa 8-16 joka päivä ja mennä puntille aina pahimpaan ruuhka-aikaan. Tulevaisuudessa olisi mahtavaa jos työaikoihin voisi itse edes vähän vaikuttaa. Ja onhan se koodaaminen oikeasti kivaa, kunhan vaan siitä pääsee jyvälle. Eiliset ongelmat ei niinkään liittyneet itse koodaamiseen vaan tietokoneen toimintaan.

Ja olen kokeillut opiskella insinööriksi ja luovaa alaa, eikä sopineet mulle ollenkaan :)

Ko päivän tuikkinu ja juilinu päähän! Koko päivän on väsyttäny ja ootan vaan et millon voi ruveta nukkumaan.. taidan aikaistaa nukkumaan menoa muksulla. Huomenna sitte se työhaastattelu nii ei toinna olla väsyneen näkönen.
Ainii ja ton tytön tanssitunnin ajan istuin urheiluhallin kahviossa ja bongasin vaikka mitä valmentajia ja semmosia... :D ja kahviossa söin valkosuklaalla päällystetyn donitsin... Ja oliko pakko? No oli.
:)

Nyt teen vuorotyötä ja vituttaisi olla duunissa 8-16 joka päivä ja mennä puntille aina pahimpaan ruuhka-aikaan. Tulevaisuudessa olisi mahtavaa jos työaikoihin voisi itse edes vähän vaikuttaa. Ja onhan se koodaaminen oikeasti kivaa, kunhan vaan siitä pääsee jyvälle. Eiliset ongelmat ei niinkään liittyneet itse koodaamiseen vaan tietokoneen toimintaan.
Tietojenkärsimysten tradenoomista on silti moneksi. Itse teen nykysellään SAP koulutus- ja tiiminveto jutskia, valmistuin 2002 ja olin jo opiskelujen ajan it-alan hommissa ja nyt edelleen. Eikä minunkaan pää kestäisi "normi" 8-16 rytmiä. Koulutuspäivinä tietty määrää koulutettavien aikataulut, mutta muuten ei ole niin väliksi missä kohtaa päivää 7,5h työpätkän riipasee. Ja ah, etäpäivien mahdollisuus :) .

Ja olen kokeillut opiskella insinööriksi ja luovaa alaa, eikä sopineet mulle ollenkaan :)
Mä kokeilin kans vuosia sitten inssiopintoja, sit siirryin kaupalliselle (josta jaksoin jopa paperitkin hommata) ja nyt sit taas opiskelemassa yllätys, yllätys: luovalla alalla :D Oletkohan sä joku nuorempi, kauniimpi ja pitkäpinnasempi versio musta?! Kauan sitten kadonnut kaksoissisko tai jotain?

Tietojenkärsimysten tradenoomista on silti moneksi. Itse teen nykysellään SAP koulutus- ja tiiminveto jutskia, valmistuin 2002 ja olin jo opiskelujen ajan it-alan hommissa ja nyt edelleen. Eikä minunkaan pää kestäisi "normi" 8-16 rytmiä. Koulutuspäivinä tietty määrää koulutettavien aikataulut, mutta muuten ei ole niin väliksi missä kohtaa päivää 7,5h työpätkän riipasee. Ja ah, etäpäivien mahdollisuus :) .

Sun duuni kuulostaa just semmoiselta mistä mäkin voisin tykätä :)

Etäpäivät, helvetin kaukainen haave tässä duunissa. Asiakasrajapinnasta plussaa, jos sitä ei joka päivä tarvitse tehdä! :)

- - - Updated - - -

Mä kokeilin kans vuosia sitten inssiopintoja, sit siirryin kaupalliselle (josta jaksoin jopa paperitkin hommata) ja nyt sit taas opiskelemassa yllätys, yllätys: luovalla alalla :D Oletkohan sä joku nuorempi, kauniimpi ja pitkäpinnasempi versio musta?! Kauan sitten kadonnut kaksoissisko tai jotain?

Mahdollisesti! :D tiedä enkä kauniimmasta enkä pitkäpinnaisemmasta, onhan tää mulle kuitenkin kolmas jo korkeamman asteen tutkinto, joka on kesken. Ehkä kolmas kerta toden sanoo, meillä molemmilla?

Mahdollisesti! :D tiedä enkä kauniimmasta enkä pitkäpinnaisemmasta, onhan tää mulle kuitenkin kolmas jo korkeamman asteen tutkinto, joka on kesken. Ehkä kolmas kerta toden sanoo, meillä molemmilla?
Näin oon ainakin omalta kohdaltani ajatellu :)
Sit kun musta tulee kuuluisa ja rikas suunnittelija mä kyllä opiskelen ihan vaan piruuttani vielä vaikka kultasepäks. Ja levyseppähitsaajaks.

Juu. Mulla ei ole niin väliä mitä teen työkseni, kunhan vapaa-ajan harrastukset ei siitä kärsi. Nyt teen vuorotyötä ja vituttaisi olla duunissa 8-16 joka päivä ja mennä puntille aina pahimpaan ruuhka-aikaan. Tulevaisuudessa olisi mahtavaa jos työaikoihin voisi itse edes vähän vaikuttaa. Ja onhan se koodaaminen oikeasti kivaa, kunhan vaan siitä pääsee jyvälle. Eiliset ongelmat ei niinkään liittyneet itse koodaamiseen vaan tietokoneen toimintaan.
Itselläni on varsin joustavat työajat ja lähin punttisali on 2 kerrosta alempana ja vapaassa käytössä klo 7-22 välisenä aikana. Eli treenaamassa voi käydä vaikka kesken työpäivän, jos työt antavat myöden. Itse en tosin tuota juuri harrasta, koska kunnon treenin jälkeen alkavat paukut töiden tekoon olla jo aika vähissä. Ei tarvitse sitten säästellä treenissä, kun tietää, että sen jälkeen pääsee kämpälle syömään ja huilaamaan.

Teki aika kovasti mieli tuossa aiemmin tuon hyvin lievän koodiapina-kiusottelun lisäksi härnätä sinua jollain perus "eivät naiset voi osata koodata" -läpällä, mutta en sitten viitsinyt. :D Faktahan on, että minulla on itsellänikin useita erittäin päteviä naispuolisia koodarikollegoita, mutta välillä on hauska pelleillä noiden perusstereotypioiden kanssa.

Kaksi täysin epäsopivaa vaihtoehtoa jo karsittu pois, joten ei ollenkaan huono.

Työhän on vain pakollinen paha vapaa-ajan rahoittamista varten. :)
Kyllä tuo vapaa-ajan rahoittaminen mielestäni kannattaa pyrkiä silti hoitamaan mahdollisimman mieleisellä tavalla, niin sen vapaa-ajan ulkopuolinen elämä ei sitten niin vituta sekään.

Näin oon ainakin omalta kohdaltani ajatellu :)
Sit kun musta tulee kuuluisa ja rikas suunnittelija mä kyllä opiskelen ihan vaan piruuttani vielä vaikka kultasepäks. Ja levyseppähitsaajaks.

Aika mielenkiintoisia ammatteja :) Levyseppähitsaaja :lol2:

Kyllä tuo vapaa-ajan rahoittaminen mielestäni kannattaa pyrkiä silti hoitamaan mahdollisimman mieleisellä tavalla, niin sen vapaa-ajan ulkopuolinen elämä ei sitten niin vituta sekään.

Ehdottoman totta. Kyllä minäkin mielelläni sellaista työtä teen, josta pidän. En elä siksi, että voisin tehdä töitä, vaan teen töitä siksi, että voisin elää.

Itselläni on varsin joustavat työajat ja lähin punttisali on 2 kerrosta alempana ja vapaassa käytössä klo 7-22 välisenä aikana. Eli treenaamassa voi käydä vaikka kesken työpäivän, jos työt antavat myöden. Itse en tosin tuota juuri harrasta, koska kunnon treenin jälkeen alkavat paukut töiden tekoon olla jo aika vähissä. Ei tarvitse sitten säästellä treenissä, kun tietää, että sen jälkeen pääsee kämpälle syömään ja huilaamaan.

Teki aika kovasti mieli tuossa aiemmin tuon hyvin lievän koodiapina-kiusottelun lisäksi härnätä sinua jollain perus "eivät naiset voi osata koodata" -läpällä, mutta en sitten viitsinyt. :D Faktahan on, että minulla on itsellänikin useita erittäin päteviä naispuolisia koodarikollegoita, mutta välillä on hauska pelleillä noiden perusstereotypioiden kanssa.

Meilläkin on kuntosali, joka on avoinna 24/7 duunipaikan yläkerrassa, semmoinen pieni Fitness Center. Se on ihan helmi ja usein vielä tyhjä ihmisistä. Lisäksi siellä on sauna, joten kesällä oli mahtava iltavuoron jälkeen käydä laittamassa sauna päälle, treenata siinä hetki ihan yksin, saunoa rauhassa ja pyöräillä kotiin kiltisti lämpimässä. Ihan parasta.

Naisetko ei muka osaa koodata.. No ehkä joidenkin naisten kohdalla pitää paikkaansa. Mitä nyt hieman tässä ehtinyt opiskella SQL:ää ja tätä Javaa, ainakin logiikka tuntuu helpolta. Saas nähdä miten sitten suu pannaan kun koodit muuttuvat hieman haasteellisiksi.

Ja sitäpaitsi koodiapinat ovat usein söpöjä, ainakin meillä duunissa ;)

Jaa jaa, se olis iltapalan aika. Iltasatu jää nyt tälläkin kertaa välistä.

karhu_A1.webp

Peruna ja tonnikala. Uus kokemus. Yllättävän hyvää. :thumbs:

Back
Ylös Bottom